Gå til innhold

Leger uten grenser skal i stor skala hjelpe migranter å komme til Europa.


kat-e

Anbefalte innlegg

Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Altså du kan jo ikke bruke det partiet selv skriver som en plan. AP har jo ingen plan. De har ingen fast strategi og kan med det snu helt om. De er jo som en værhane kåte på stemmer. Da tilpasses politikken deretter. 

Med den omtalte nordnorgebanen ser man jo hvor de ligger i landet eller rettere sagt luften. Det er et skikkelig valgflesk alle bør vite aldri kommer til å bli realisert. Dette skaper ingen troverdighet. Jeg måtte faktisk le når jeg hørte det. Hvordan tror du det blir med troverdigheten på resten av politikken de ikke blir enige om innad i partiet?

Jo det blir folkevandring når de kommer til roret. Enten de vil eller ikke. AP er så små at de må ha hjelp fra andre partier. Tro meg stor vindmølleparkutbygging og innvandring vil være sentrale fanesaker.

Jeg har tatt utgangspunkt i hvordan de stemte i stortingssaker, hvor de votert for å stramme inn innvandringen. Her har jeg ikke tatt utgangspunkt i planen deres, men har brukt det som supplering.

Du har helt rett i at AP har lite troverdig om hva de vil. Det eneste vi vet er at de kommer til å øke fradraget for fagforeningskontingent i skattemeldingen for 2022, da LO har enormt påvirkningkraft på AP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Visum skrev (3 minutter siden):

Jeg har tatt utgangspunkt i hvordan de stemte i stortingssaker, hvor de votert for å stramme inn innvandringen. Her har jeg ikke tatt utgangspunkt i planen deres, men har brukt det som supplering.

Du har helt rett i at AP har lite troverdig om hva de vil. Det eneste vi vet er at de kommer til å øke fradraget for fagforeningskontingent i skattemeldingen for 2022, da LO har enormt påvirkningkraft på AP.

Ja.

Selv vil min skatt øke med 20 lapper hvis de kommer til roret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som innvandrer selv som har rømt fra islamsk regime er jeg livredd for denne utviklingen og fotfeste og aksepten konservativ islam får i norge..

Jeg er bekymret for barna mine... bare tenk å være jøde i norge idag.. fyfaen det går ikke

 

Men hva kan man gjøre? Hva burde man stemme? Frp? Hvem kan de danne regjering med?

Håper at demokratene kommer seg inn på stortinge?

Vi trenger like regler som danmark her for å stoppe dette før det er for sent, dette kan bli katastrofalt for norge. Jeg rømte ikke til norge fra islam for å få det samme her..:(

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å donere penger!

Hadde jeg vunnet i Lotto hadde jeg kjøpt båter for å frakte folk over til Europa. Jeg ser på det som en helt elementær menneskerett å kunne bevege seg fritt rundt på planeten. Landegrenser er uetiske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Har AP vist den "motviljen" til folkevandring før? Har de nå endret politikk så drastisk?

Sist jeg sjekket har de ikke det. De har faktisk ikke noen bærekraftig politikk over hodet da mange parter innad i partiet er helt i panisk villrede for å redde den synkende skuta. Problemet er at ingen av dem er enige. De kan da finne på det som passer seg best for å FÅ flest velgere. Skremmende tanke ikke sant?

Alle partiene over sperregrensen er i det store og hele helt enige i alle spørsmål rundt innvandring. De er alle veldig strenge, og tar bare inn det minimum vi har forpliktet oss gjennom handelsavtaler med EU. De siste par årene har vi tatt inn mindre enn grensen, fordi ikke nok folk har lyst til å komme inn i Norge.

Det eneste som vil avgjøre hvor mange flyktninger vi tar inn, er krig rundt om kring i verden. Det er derfor Høyreregjeringen er den som hatt tatt inn flest innvandrere, og ikke en venstreregjering. De var uheldige med at det var mer krig når de hadde makten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (3 minutter siden):

Alle partiene over sperregrensen er i det store og hele helt enige i alle spørsmål rundt innvandring. De er alle veldig strenge, og tar bare inn det minimum vi har forpliktet oss gjennom handelsavtaler med EU. De siste par årene har vi tatt inn mindre enn grensen, fordi ikke nok folk har lyst til å komme inn i Norge.

Det eneste som vil avgjøre hvor mange flyktninger vi tar inn, er krig rundt om kring i verden. Det er derfor Høyreregjeringen er den som hatt tatt inn flest innvandrere, og ikke en venstreregjering. De var uheldige med at det var mer krig når de hadde makten.

Det er helt riktig at H har vært uheldig med finskrisa og slike ting. 

Det vil nok komme mange flere nå fremover etter at Trump ble avsatt. Nå blir det krig igjen der nede og da er skuta i gang igjen. Kvoteflykninger i tillegg til de andre. Allerede nå er vi i mindretall om alle flykninger stemmer på samme parti. 

Akkurat det skremmer meg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Har AP vist den "motviljen" til folkevandring før? Har de nå endret politikk så drastisk?

Nei, typisk viser de ikke motvilje, de har en ekstrem kynisk-pragmatisk tilnærming som gir inntrykket av en mye mer liberal politikk enn de faktisk har. 

I tilknytningen til flyktningebomen fra Syria, var Støre og Ap sitt forslag mer begrensende enn det FrP hjalp til å få vedtatt, men det SÅ mer liberalt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må disse flyktningene bosettes hos de ansatte i Leger uten grensers boliger og nabolag, selvsagt. Og alle kostnader for deres opphold i Europa må dekkes av Leger uten grenser i sin helhet.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Helt riktig. Men problemet er at de som er kritikere til slike ytringer ikke enser å hverken tenke tanken eller se hva som skjer. 

Nemlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (11 timer siden):

Alle menneskeliv gjelder dette. Hvor har jeg skrevet at dette gjelder bare Afrika?

Ehh. Da krigen startet i 2014 i Øst-Europa, hvor var leger uten grenser? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (5 timer siden):

På tide å donere penger!

Hadde jeg vunnet i Lotto hadde jeg kjøpt båter for å frakte folk over til Europa. Jeg ser på det som en helt elementær menneskerett å kunne bevege seg fritt rundt på planeten. Landegrenser er uetiske.

Vi får jo ikke vandre fritt vi i Europa heller, så du må nok handle enda flere båter 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (18 timer siden):

Dette er også grunnen til at jeg aldri ville støttet dem på noen måte. De ER menneskesmuglere. Det er ikke flyktninger, men folk som ønsker å bosette seg i andre land. Dersom de er flyktninger (kanskje noen få av dem), er de i så fall feige lus som lar kvinner og barn bli igjen.

Enig.

Jeg har aldri støttet dem og kommer aldri til å støtte dem nettopp på grunn av deres menneskesmuglervirksomhet. 

At tafatte norske myndigheter ikke tar tak i dette og setter stopper for virksomheten er kriminelt.

Jeg gruer meg til regjeringsskifte i høst. Ikke at nåværende regjering er til å foretrekke med Krf og V ...

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (8 timer siden):

Alle partiene over sperregrensen er i det store og hele helt enige i alle spørsmål rundt innvandring. De er alle veldig strenge, og tar bare inn det minimum vi har forpliktet oss gjennom handelsavtaler med EU.

Dette stemmer ikke med virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stonegiant skrev (8 timer siden):

På tide å donere penger!

Hadde jeg vunnet i Lotto hadde jeg kjøpt båter for å frakte folk over til Europa. Jeg ser på det som en helt elementær menneskerett å kunne bevege seg fritt rundt på planeten. Landegrenser er uetiske.

Hvor mange "flyktninger" bor hjemme hos deg?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stonegiant skrev (8 timer siden):

Alle partiene over sperregrensen er i det store og hele helt enige i alle spørsmål rundt innvandring. De er alle veldig strenge, og tar bare inn det minimum vi har forpliktet oss gjennom handelsavtaler med EU. De siste par årene har vi tatt inn mindre enn grensen, fordi ikke nok folk har lyst til å komme inn i Norge.

Det eneste som vil avgjøre hvor mange flyktninger vi tar inn, er krig rundt om kring i verden. Det er derfor Høyreregjeringen er den som hatt tatt inn flest innvandrere, og ikke en venstreregjering. De var uheldige med at det var mer krig når de hadde makten.

Høyresiden med H og Frp i spissen, har da aldri verdt mot innvandring, de har program festet fri flyr av varer, tjenester, kapital og personer over grensene. De såkalte fire friheter.

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (6 timer siden):

Ehh. Da krigen startet i 2014 i Øst-Europa, hvor var leger uten grenser? 

Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Det har vært sammenstøtt, men ingen reelle menneskelig katastrofe i Øst-Europa, og det er vesentlig forskjell fra andre deler av verden. Der trenger de faktisk hjelp.

Endret av Visum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (5 timer siden):

Dette stemmer ikke med virkeligheten.

Hvilke kilder har du når du sier at det ikke stemmer med virkeligheten? Vi har aldri hatt færre asylsøkere før. Det kommer ca. 1-2 flyktning pr dag til Norge. Det sier mer om dine holdninger om flyktninger enn den faktiske virkeligheten.

Endret av Visum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (3 timer siden):

Høyresiden med H og Frp i spissen, har da aldri verdt mot innvandring, de har program festet fri flyr av varer, tjenester, kapital og personer over grensene. De såkalte fire friheter.

Det er forskjell på hva som står i prinsipprogrammet, og hva som står i arbeidsprogrammet som gjelder for de neste fire årene og som lages ut ifra hvordan situasjonen er. Ingen av partiene har fulgt prinsipprogrammet i praksis og har begge stått for en mer og mer restriktiv asyl og flyktningspolitikk, fordi det rett og slett har vist seg å være nødvendig. Ingen av dem er helt imot innvandring, det er riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (23 timer siden):

Det er bra at leger uten grenser hjelper til humanitært. Alle med medmenneskelighet bør være med på denne dugnaden for å hjelpe flest mulig liv.

Ok, jeg er humanetiker og antirasist, hvordan kan du forsvare å tømme Afrika for unge, arbeidsdyktige menn mens kvinner og store barneflokker blir igjen der? For meg er det høl i huet og en politikk for å utarme hele kontinentet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visum skrev (23 timer siden):

Det er bra at leger uten grenser hjelper til humanitært. Alle med medmenneskelighet bør være med på denne dugnaden for å hjelpe flest mulig liv.

Problemet er at man med å plukke disse opp risikerer at enda flere vil ta risikoen og forsøke å komme seg til europa, hvorav mange av disse er ubegrunnede asylsøkere som, forstålig nok, ønsker seg til europa for å få bedre liv. Da kan man risikerer at flere drukner, lar man være å plukke dem opp er det også galt og umenneskelig. Damned if you do, damned if you don't.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...