AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #41 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekk ut "Spis deg fri". Det har vært en åpenbaring for min del. Anonymkode: 6cb4c...24a er det det Irina Lee har frontet? helt uten sukker eller noe? Jeg vil ikke ha et sært kosthold. Jeg spiser allerede glutenfritt, og det er sært nok. Vil ikke ha flere restriksjoner, annet enn mengde. Anonymkode: a0045...6de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #42 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, da blir jeg jo sulten. Anonymkode: a0045...6de Men det er jo ikke farlig å være sulten! Akkurat det må du lære deg å leve etter resten av livet. Du må ikke spise bare fordi du er sulten. Anonymkode: 6cff8...852 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #43 Del Skrevet 12. mai 2021 Har du sjekket at du ikke har lipødem? Da kan man ikke slanke bort fettet... Anonymkode: 4988f...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #44 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): (...) Og jeg lærte at det ikke er farlig å være sulten. Du skriver at du ikke kan la være å spise, for da blir du sulten. Hva så? Her er vi ved noe av kjernen i det akkurat jeg sliter med. Og etter 20 år og mange forsøk, kan jeg fastslå at det fungerer ikke for meg å være helt alene og si "hva så" til sulten. Og om jeg skulle klare å si det under en slankekur, så er det ikke en realistisk måte for meg å leve resten av livet på. Anonymkode: a0045...6de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet 12. mai 2021 #45 Del Skrevet 12. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 11.35): er det det Irina Lee har frontet? helt uten sukker eller noe? Jeg vil ikke ha et sært kosthold. Jeg spiser allerede glutenfritt, og det er sært nok. Vil ikke ha flere restriksjoner, annet enn mengde. Anonymkode: a0045...6de Stemmer det, ikke sukker og ikke mel. Råvarer, grønnsaker, frisk frukt og bær. Bestemte mengder til hvert måltid. Okei, det kan jeg forstå. Jeg trodde aldri jeg skulle klare meg uten mel og sukker, men det går over all forventning. Å gå ned i vekt uten å måtte bruke viljestyrken på å trene/bevege seg er fantastisk. Endret 5. september 2021 av LadyGrey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #46 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du sjekket at du ikke har lipødem? Da kan man ikke slanke bort fettet... Anonymkode: 4988f...419 jeg har ingen grunn til å anta at jeg har lipødem, PCOS, lavt stoffskifte eller andre sykdommer som gjør slanking umulig. Jeg er nok genetisk disponert for fedme, det ser jeg jo på mor og bestemor, men ikke slik at det er en sykdom som kan behandles. Anonymkode: a0045...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #47 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her er vi ved noe av kjernen i det akkurat jeg sliter med. Og etter 20 år og mange forsøk, kan jeg fastslå at det fungerer ikke for meg å være helt alene og si "hva så" til sulten. Og om jeg skulle klare å si det under en slankekur, så er det ikke en realistisk måte for meg å leve resten av livet på. Anonymkode: a0045...6de Da har du motstridende ønsker og du må nesten velge. Du kan ikke være mett hele tiden og gå ned masse i vekt. Anonymkode: 36f79...230 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #48 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men det er jo ikke farlig å være sulten! Akkurat det må du lære deg å leve etter resten av livet. Du må ikke spise bare fordi du er sulten. Anonymkode: 6cff8...852 ikke farlig, men likevel en av de sterkeste kreftene som trekker i mennesket. Det er ikke en enkel sak å ikke gi etter for sult. Anonymkode: a0045...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #49 Del Skrevet 12. mai 2021 All sult under vektnedgang kan ordnes med økt inntak av grønnsaker. Disse finnes i så mange former og kan tilberedes på så mange måter, at det vil alltid være noe som passer til absolutt alle. Det er den hele og endelige nøkkelen til å fullstendig unngå sult under vektnedgang og livet ut. Anonymkode: 5a566...c37 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #50 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): det er jeg ikke enig i. Alt det de forskerne sa stemmer med egne erfaringer. At kroppen alltid vil opp til den høyeste vekten den har hatt. At jojoslanking fucker opp systemet. At det er bedre å forebygge enn å slanke seg. At de fleste ikke lykkes med slanking. Alt det der stemmer jo. Anonymkode: a0045...6de Det handler jo om at folk ikke tar tak i livsstil, kosthold og grunnen til at de er overvektige og at de driter i egen helse og kun fokuserer på å gå ned noen kilo. Vi er mange som har klart å både gå ned i vekt og holde vekten 😉 Alt dette tullet med at kroppen vil tilbake til samme vekt handler ikke om at den motarbeider fysiologisk sett så enkelt forklart som de sier. Det handler om at du i hodet ditt ikke gidder å faktisk endre på årsaken til at du er overvektig. Jada, kroppen kan reagere ved å bli mer sulten når du går ned i vekt fordi den er vant med at du sitter og trøkker ned porsjoner 4x mer enn behovet egentlig er, men problemet da er jo at du da tar dårlige valg mengdemessig og kvalitetsmessig når du kjenner på denne følelsen. Hadde du spist en rugbrødskive med leverpostei og papirka og kjørt på med 2 gulrøtter på siden når du ble sulten og ikke alt annet mulig piss så hadde du nok hatt et helt annet resultat enn hva du har nå. Hadde du faktisk tenkt at en skikkelig gåtur er en del av en god dag i stedet for å sette deg i sofaen og se på Netflix så hadde du ikke lagt på deg. At kroppen "vil tilbake" til den høyeste vekta er bare en enkel måte å unskylde et stort problem som mange har, og det er manglende vilje til å faktisk forandre seg. De skal på pulverdietter og lavkarbo og periodisk faste og fanatisk kaloritelling når de egentlig bare kan spise mindre mengder og ta sunnere valg og bevege seg mer og dermed lære seg å leve et normalt liv i stedet for å kjøre på med noe de egentlig ikke klarer å vedlikeholde. Synes det er sykt hvor mange fordummende forklaringer som serveres til overvektige for å unskylde dårlige valg. Anonymkode: 59205...aaf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #51 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da har du motstridende ønsker og du må nesten velge. Du kan ikke være mett hele tiden og gå ned masse i vekt. Anonymkode: 36f79...230 Det kan du vel. Jeg lever i perioder på 1300-1500 kcal per dag, uten at jeg går sulten av den grunn. Anonymkode: a0045...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 12. mai 2021 #52 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har vært overvektig, og de siste årene over i alvorlig fedme, i nærmere 20 år. Gang på gang har jeg satt meg ned og laget en plan, stått opp om morgenen og tatt fatt på planen, erfart at det virker ikke, men gått på med krum hals om igjen og om igjen. Men idag bare gråter jeg. Det har jeg aldri før tillatt meg over overvekt og fedme. Jeg har alltid prøvd en gang til. Men nå har jeg har sett på serien med Ronny om et Feit liv. Alle disse forskerne som forteller det jeg egentlig vet: At ingen klarer å slanke seg. At de som klarer det, går opp igjen. At forskerne ikke vet hvorfor. At det går ikke an å klare det alene. Jeg trenger hjelp til dette, men jeg aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Jeg ser ingen hensikt med Grete Roedekurs, for jeg mangler ikke kunnskap. Jeg vil ikke ha en kostplan. Jeg vil bare lære å spise mindre. Jeg vil ikke ha rare kurer med faste eller forbudt mat. Jeg har ingen overspisingslidelse eller issues med mat som kos, så jeg kan ikke få henvisning til psykolog. Fastlegens råd er en vits. Idag er jeg bare fortvilt. Jeg føler at jeg ødelegger livet mitt med dette. Anonymkode: a0045...6de Slanking funker ikke, men livsstilsendring funker. Før slanket jeg meg , og det ble bare jo- jo. For ca 15 år siden la jeg om kosten ( livsstil ) og det funket, ikke gått opp igjen. Du vil ikke kutte noe mat ( forbudt mat) lære og spise mindre, men overspiser ikke.. vet ikke hva du kan gjøre, annet enn og rett slett spise mindre. Hvem skulle lære deg det? Hvis du har alvorlig fedme er kanskje operasjon et alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #53 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det handler jo om at folk ikke tar tak i livsstil, kosthold og grunnen til at de er overvektige og at de driter i egen helse og kun fokuserer på å gå ned noen kilo. Vi er mange som har klart å både gå ned i vekt og holde vekten 😉 Alt dette tullet med at kroppen vil tilbake til samme vekt handler ikke om at den motarbeider fysiologisk sett så enkelt forklart som de sier. Det handler om at du i hodet ditt ikke gidder å faktisk endre på årsaken til at du er overvektig. Jada, kroppen kan reagere ved å bli mer sulten når du går ned i vekt fordi den er vant med at du sitter og trøkker ned porsjoner 4x mer enn behovet egentlig er, men problemet da er jo at du da tar dårlige valg mengdemessig og kvalitetsmessig når du kjenner på denne følelsen. Hadde du spist en rugbrødskive med leverpostei og papirka og kjørt på med 2 gulrøtter på siden når du ble sulten og ikke alt annet mulig piss så hadde du nok hatt et helt annet resultat enn hva du har nå. Hadde du faktisk tenkt at en skikkelig gåtur er en del av en god dag i stedet for å sette deg i sofaen og se på Netflix så hadde du ikke lagt på deg. At kroppen "vil tilbake" til den høyeste vekta er bare en enkel måte å unskylde et stort problem som mange har, og det er manglende vilje til å faktisk forandre seg. De skal på pulverdietter og lavkarbo og periodisk faste og fanatisk kaloritelling når de egentlig bare kan spise mindre mengder og ta sunnere valg og bevege seg mer og dermed lære seg å leve et normalt liv i stedet for å kjøre på med noe de egentlig ikke klarer å vedlikeholde. Synes det er sykt hvor mange fordummende forklaringer som serveres til overvektige for å unskylde dårlige valg. Anonymkode: 59205...aaf jeg spiser ikke piss. Jeg spiser rugbrødskiver med leverpostei og gulrøtter presis som du postulerer. Det er ikke noe galt med kostholdet mitt. Det finnes ingen enkle grep jeg kan ta med kostholdet, for de har jeg tatt for lenge siden. Anonymkode: a0045...6de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #54 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ikke farlig, men likevel en av de sterkeste kreftene som trekker i mennesket. Det er ikke en enkel sak å ikke gi etter for sult. Anonymkode: a0045...6de Men det er veldig enkelt å ta sunne og fornuftige valg når man kjenner på sulten i utgangspunktet. Ronny er jo et prakteksempel på akkurat det, han endret på litt og tok sunnere valg og bevegde seg mer og gikk ned 10 kilo eller hva det var på 6 mnd helt uten å være fanatisk. Det er der nøkkelen ligger. Spiser du næringsrik mat som er bra for kroppen din når du kjenner på disse urkraftene så vil du likevel holde inntaket på et nivå som kroppen kan trives med og benytte seg av framfor å bøtte innpå med drittmat med alt for mange kalorier. Det er ikke den ekstra kiwien eller den ekstra bananlappen som gjør deg overvektig. Anonymkode: 59205...aaf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #55 Del Skrevet 12. mai 2021 Anonyminist skrev (2 minutter siden): Slanking funker ikke, men livsstilsendring funker. Før slanket jeg meg , og det ble bare jo- jo. For ca 15 år siden la jeg om kosten ( livsstil ) og det funket, ikke gått opp igjen. Du vil ikke kutte noe mat ( forbudt mat) lære og spise mindre, men overspiser ikke.. vet ikke hva du kan gjøre, annet enn og rett slett spise mindre. Hvem skulle lære deg det? Hvis du har alvorlig fedme er kanskje operasjon et alternativ. nei, det er jo det jeg spør om. Det er det jeg trenger hjelp med. Anonymkode: a0045...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #56 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): jeg har ingen grunn til å anta at jeg har lipødem, PCOS, lavt stoffskifte eller andre sykdommer som gjør slanking umulig. Jeg er nok genetisk disponert for fedme, det ser jeg jo på mor og bestemor, men ikke slik at det er en sykdom som kan behandles. Anonymkode: a0045...6de Lipødem kan være arvelig. Anonymkode: 4988f...419 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #57 Del Skrevet 12. mai 2021 Om du spiser nok av den maten som fyller magen men ikke er kaloririk, skal du slippe å gå sulten. Du kan sannsynligvis ikke spise deg stappmett, men til du ikke er sulten mer. Siden du vet mye om kosthold så vet du nok hva du kan gjøre her. Jeg trenger også mental støtte, og løsningen ble å finne en person i samme situasjon. Vi sender utallige snapper hver dag. Oppdatering på vekt, og får skryt/støtte fra den andre. Matvalg, både gode og dårlige. Vi heier på hverandre, og trøster når vi feiler. Jeg kan sende en snap om at nå har jeg ekstremt lyst på sjokolade, og hun ber meg om å drikke et stort glass vann, gå ut en liten tur, og spise en skål havregryn når jeg kommer hjem. Er det fortsatt krise da, kan jeg ta to ruter sjokolade. Jeg kan sende snap om at jeg har tenkt å trene i dag, og hun svarer at det er kjempebra, spør gjerne om når og hva, og masse positive heiarop. Hvis hun vet jeg har sovet lite så kan hun sende melding med at dette kan bli en røff dag, nå må vi være forberedt på at jeg må kjempe mot lysten til å stresspise. (Alle disse tingene går begge veier. Vi er ganske like, men heldigvis er den ene vanligvis sterk og flink når den andre synes det er vanskelig). Kanskje det er noe for deg? Finn en person, gjerne her inne, som du kan støtte på samme måten som den støtter deg? Anonymkode: 396e6...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #58 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er veldig enkelt å ta sunne og fornuftige valg når man kjenner på sulten i utgangspunktet. Ronny er jo et prakteksempel på akkurat det, han endret på litt og tok sunnere valg og bevegde seg mer og gikk ned 10 kilo eller hva det var på 6 mnd helt uten å være fanatisk. Det er der nøkkelen ligger. Spiser du næringsrik mat som er bra for kroppen din når du kjenner på disse urkraftene så vil du likevel holde inntaket på et nivå som kroppen kan trives med og benytte seg av framfor å bøtte innpå med drittmat med alt for mange kalorier. Det er ikke den ekstra kiwien eller den ekstra bananlappen som gjør deg overvektig. Anonymkode: 59205...aaf jeg bøtter aldri innpå med drittmat. Det skjer ikke. Jeg spiser sunt og variert med fokus på proteiner og fiber. Anonymkode: a0045...6de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #59 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg spiser ikke piss. Jeg spiser rugbrødskiver med leverpostei og gulrøtter presis som du postulerer. Det er ikke noe galt med kostholdet mitt. Det finnes ingen enkle grep jeg kan ta med kostholdet, for de har jeg tatt for lenge siden. Anonymkode: a0045...6de Altså du må gjerne vedlikeholde dette selvbedraget for din egen del, det går kun ut over deg selv. Selvfølgelig spiser du ikke normale mengder og sunn mat og beveger deg nok når du er veldig overvektig. Du er ikke er fysiologisk unikum som strider imot fysikkens lover. Eller, det er jo enorme mengder av de her inne på forumet, ingen har forbedringspotensiale 😊 Anonymkode: 59205...aaf 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2021 #60 Del Skrevet 12. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lipødem kan være arvelig. Anonymkode: 4988f...419 det vet jeg. Men jeg har det ikke. Anonymkode: a0045...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå