Gå til innhold

17.mai dilemma


Mollybreezy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er helt tullete å skrive om hvordan det ville vært dersom han har barn med eksen all den tid TS har valgt å være sammen med en mann som ikke har barn. Det du skriver er derfor ikke relevant. 

Anonymkode: 0ccee...bfe

Hun spør om råd, og jeg kommer med et eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så at det kom veldig feil ut, mener selvfølgelig ikke at jeg vil det, jeg vet bare ikke hvor stor grad jeg skal forholde meg til dette og trenger vel egentlig mer hjelp til å finne ut av hvordan jeg skal takle dette å omringe meg med eksen hans bedre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merkelig ting å gjøre av exen hans. Er hun ikke helt god? Jeg skjønner deg veldig godt, og ville nok stilt ultimatum overfor mannen. Han må da kunne klare å beholde vennene sine uten nødvendigvis å sitte helt oppi trynet på exen så kort tid etter bruddet. Det ville vært noe helt annet om det var 10 år siden bruddet.

Anonymkode: 7d3fe...f53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du skriver at hun prøver veldig hardt å ikke miste plassen sin i vennegjengen. Så du vil at hun skal miste den? Du snakker i mot deg selv. 

Anonymkode: 607ea...fbf

Jeg så at det kom veldig feil ut, mener selvfølgelig ikke at jeg vil det, jeg vet bare ikke hvor stor grad jeg skal forholde meg til dette og trenger vel egentlig mer hjelp til å finne ut av hvordan jeg skal takle dette å omringe meg med eksen hans bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En merkelig ting å gjøre av exen hans. Er hun ikke helt god? Jeg skjønner deg veldig godt, og ville nok stilt ultimatum overfor mannen. Han må da kunne klare å beholde vennene sine uten nødvendigvis å sitte helt oppi trynet på exen så kort tid etter bruddet. Det ville vært noe helt annet om det var 10 år siden bruddet.

Anonymkode: 7d3fe...f53

Det er jo disse tankene jeg selv sitter med.. Men som sagt så er det jo hennes gode venner også, og ingen av de vil ekskludere noen selvsagt. Det eneste jeg mener med dette innlegget er at jeg synes dette er vanskelig å forholde seg til for min del. Takk for svar.<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo finne på noe anna akkurat 17.mai. 

Anonymkode: 908a5...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv

Jeg hadde ikke giddi å feira 17 .mai ( eller noe annet) med en eks av typen ! 

Han må jo ikke feire 17 .mai med vennene sine ( og henne)..., er de 16 år liksom 😆

Dere kan jo henge med denne gjengen ( uten henne ) ved mange anledninger senere. Det samme kan hun, uten han. 

Du bestemmer ikke over han. Men du bestemmer over deg sjøl. Jeg hadde vært dritutilpass og sikkert blitt muggen før borgertoget 🤪🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke giddi å feira 17 .mai ( eller noe annet) med en eks av typen ! 

Han må jo ikke feire 17 .mai med vennene sine ( og henne)..., er de 16 år liksom 😆

Dere kan jo henge med denne gjengen ( uten henne ) ved mange anledninger senere. Det samme kan hun, uten han. 

Du bestemmer ikke over han. Men du bestemmer over deg sjøl. Jeg hadde vært dritutilpass og sikkert blitt muggen før borgertoget 🤪🥳

Er det jeg også tenker, synes det er rart å omringe meg med eksen hans så tidlig i forholdet vårt og «rett» etter bruddet deres, føler meg ikke helt trygg på situasjonen. Nå har jeg sagt ja, så må nok bare bite i det sure eplet, selv om jeg synes det er ubehagelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
Mollybreezy skrev (3 minutter siden):

Er det jeg også tenker, synes det er rart å omringe meg med eksen hans så tidlig i forholdet vårt og «rett» etter bruddet deres, føler meg ikke helt trygg på situasjonen. Nå har jeg sagt ja, så må nok bare bite i det sure eplet, selv om jeg synes det er ubehagelig.

Du må ingenting 😎, men lykke til . Jeg hadde aldri klart det . 

Så storsinnet er jeg ikke 😆 Kanskje du har en ex du og typen kan feire St Hans med .....?

Misunner deg ikke nå ❤

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke meningen at man skal skape nye tradisjoner i det nye forholdet? Blir veldig kjedelig om dere skal ha de samme tradisjonene og mønstrene som han hadde med sin ex. Hva med å skape noe nytt sammen?

Anonymkode: 9a004...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke meningen at man skal skape nye tradisjoner i det nye forholdet? Blir veldig kjedelig om dere skal ha de samme tradisjonene og mønstrene som han hadde med sin ex. Hva med å skape noe nytt sammen?

Anonymkode: 9a004...c4f

Jeg håper jo på at vi kan få det til, men vet ikke helt hva annet vi skulle ha funnet på den dagen der akkurat, jeg har nettopp flyttet dit og støtter meg veldig på han for øyeblikket, alle mine venner bor en annen plass og jeg vil jo gjerne feire med han også.. Men jeg håper på at det blir bedre i fremtiden og at jeg ikke trenger å være i de samme mønstrene som de hadde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det ikke meningen at man skal skape nye tradisjoner i det nye forholdet? Blir veldig kjedelig om dere skal ha de samme tradisjonene og mønstrene som han hadde med sin ex. Hva med å skape noe nytt sammen?

Anonymkode: 9a004...c4f

Det er vel naturlig at han ønsker feire med vennene sine også? Med mindre de kan ha annenhvert år med hans og TS sine venner, er det jo ikke rettferdig at han nå må slutte feire med sine. 

 

Anonymkode: 6e915...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er vel naturlig at han ønsker feire med vennene sine også? Med mindre de kan ha annenhvert år med hans og TS sine venner, er det jo ikke rettferdig at han nå må slutte feire med sine. 

 

Anonymkode: 6e915...cca

Enig i det, ville som sagt aldri nektet han å være sammen med vennene sine, synes de er helt fantastiske folk, men jeg sliter med relasjonen til eksen, siden det meste er nytt for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogsalv
Mollybreezy skrev (6 minutter siden):

Enig i det, ville som sagt aldri nektet han å være sammen med vennene sine, synes de er helt fantastiske folk, men jeg sliter med relasjonen til eksen, siden det meste er nytt for meg

Nytt for deg.....er det det magefølelsen egentlig sier....? Jeg tviler litt,siden du fortsatt er på KG etter din egen konklusjon om å innfri forventningene du har på deg ? ❤Han ber om det umulige ....indirekte .. Dele mat og moro med en han har dyppa....i for kort tid siden?? Og de hadde et så langt forhold bak seg..

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (Akkurat nå):

Nytt for deg.....er det det magefølelsen egentlig sier....? Jeg tviler litt,siden du fortsatt er på KG etter din egen konklusjon om å innfri forventningene du har på deg ? ❤Han ber om det umulige ....indirekte ..

Magefølelsen min sier at jeg skal løpe langt vekk😂 Hodet mitt skjønner hva som er riktig, at jeg skal vise samme storsinn som hun viser meg osv. Så jeg har en ganske stor indre konflikt i meg ifht. til dette, ja.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Han valgte deg mens han ennå bodde med eksen. Jeg ville ikke vært redd for henne, men jeg ville vært veldig redd for at hvilken som helst annen dame skulle få ham til å gjøre det samme mot deg som han gjorde mot eksen... Hadde jeg vært eksen hans, hadde jeg aldri latt deg eller typen sette deres bein i mitt hus! 

Anonymkode: 5c85b...faa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogsalv
Mollybreezy skrev (1 minutt siden):

Magefølelsen min sier at jeg skal løpe langt vekk😂 Hodet mitt skjønner hva som er riktig, at jeg skal vise samme storsinn som hun viser meg osv. Så jeg har en ganske stor indre konflikt i meg ifht. til dette, ja.. 

Men kjenner du henne godt nok til å vite at det er storsinn ?😅 Kanskje hun bare er nysjerrig ? ,,,og vil vise seg fra en " god side" ...

Som sagt igjen : helt uaktuelt...

Og du er her fortsatt 😪 Hvorfor står på pinner for henne,når kjæresten din sa at dere kan gjøre andre ting på 17.mai??? 

Du er ikke usikker eller sjalu ved å vise en standard ❤

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (Akkurat nå):

Men kjenner du henne godt nok til å vite at det er storsinn ?😅 Kanskje hun bare er nysjerrig ? ,,,og vil vise seg fra en " god side" ...

Som sagt igjen : helt uaktuelt...

Og du er her fortsatt 😪 Hvorfor står på pinner for henne,når kjæresten din sa at dere kan gjøre andre ting på 17.mai??? 

Du er ikke usikker eller sjalu ved å vise en standard ❤

 

 

 

Tørr ikke å tenke hvilke andre intensjoner hun muligens kan ha, får helt vondt i magen.

Er nok fortsatt her fordi tanken med å måtte slå meg til ro å måtte omringe meg rundt henne for å kunne bli kjent med vennene hans ikke føles komfortabelt ut for min del.. Og om jeg så er nødt til å forholde meg til henne (siden jeg føler at vi er nødt til å dra nå når jeg nå har sagt ja til de), hvordan jeg kan takle dette best mulig. Er vel mer det som andre sier, at jeg burde endre tankegang og skjønne at hun ikke er en trussel for meg. Men det er virkelig lettere sagt enn gjort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
Mollybreezy skrev (32 minutter siden):

Tørr ikke å tenke hvilke andre intensjoner hun muligens kan ha, får helt vondt i magen.

Er nok fortsatt her fordi tanken med å måtte slå meg til ro å måtte omringe meg rundt henne for å kunne bli kjent med vennene hans ikke føles komfortabelt ut for min del.. Og om jeg så er nødt til å forholde meg til henne (siden jeg føler at vi er nødt til å dra nå når jeg nå har sagt ja til de), hvordan jeg kan takle dette best mulig. Er vel mer det som andre sier, at jeg burde endre tankegang og skjønne at hun ikke er en trussel for meg. Men det er virkelig lettere sagt enn gjort 😅

Hvorfor skal du endre tankegang ? De fleste kvinner ville vært veldig ukomfortable med å tilbringe viktige dager/ høytider med en kjæresten sovnet og våknet opp med for ett år siden 😉🥶

Greit nok dere støter på henne innimellom ,og selvsagt skal han beholde sine venner- hun også 😂,,, men disse merkedagene bør dere finne en løsning på ❣ 

17.mai er ganske ødelagt for din del. ? Du gruer deg ....Det bør kjæresten din se av seg selv og ikke bare tilby,men insistere på egne planer SÅ KORT etter bruddet...Jeg hadde sagt forever...men det er meg 😂 

Om HUN på sikt får ny kjæreste, så blir det en annen sak ...( Jeg hadde ikke gått med på det heller 🙈),,, men vi er forskjellige.

Du virker som " snill pike " ,litt ung og ny i miljøet, som ikke vil si hva sjela di forteller,, nærmeste skriker 😪 

Dette blir ikke 1.sammenkomst i denne gjengen. Du må si akkurat hva du føler,og dere må møtes på halvveien 😉,du virker mere akseptererende enn meg....

5 dager til 17 .mai.  Snakk med han i kveld . Helt ærlig ❤

Blås i at du har takket ja...når du egentlig ikke har lysst 😉❤,,,, han bør SE den ! 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså her vi bor så er det anbefalt å ha 5 pers  på besøk , og antallet nærkontakter til 10 pr uke.
Hvor er det meningen dere skulle møtes ? 
Jeg hadde ikke orket å feire sammen med exer så tett opp under bruddet . 
Det høres litt for heavy og klamt ut det opplegget .

Skyld på covid-19 , og finn en koselig plass å feire dere to . Bedre middag og en luftetur i finklær 🇳🇴🇳🇴❤️🎂

Anonymkode: 1f05c...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...