Gå til innhold

Mormor skal strikke genser til meg - forslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som trådtittel sier - mormor skal strikke genser til meg, og jeg ønsker gjerne tips! Ønsker noe litt klassisk, gjerne i mønster, men ikke noe alle har. Gjerne i en kvinnemodell, som viser litt form. Regner med dette blir siste genser hun strikker til meg, og vil gjerne ha en jeg kan se tilbake på når jeg er 50, og som ikke er helt utav mote da. Til nå har hun strikket Marius-genser, og en ukjent en jeg ikke kan navnet på, men den ble litt posete da den var lik passform til både herre og dame. 

Er i slutten av 20-årene og vil si jeg er litt petite. 

Håper på mange fine forslag 👏🏼

Anonymkode: a57cd...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe slikt? ("Eco Voss genser lang. kr590.40 NOK*· In stock·Brand: A Knit Story. Klassisk og tradisjonell strikkegenser til dame. Innsvingt med rundfelling. Strikkes i økologisk ull. Den lange genseren varmer ekstra godt., Du kan ...")

304-voss-genser-lang-f.png

Anonymkode: 9c34d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Pinterest. Det står :"Pinterest. Mønster til Nancy-genser | Gratis mønster, Strikke, Genser"

 

d920fbe2740eccfa4f6feba4423a5e02.jpg

Anonymkode: 9c34d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GG_B243.jpg

GG19-27 Silje genser brun | Gjestal

 

7a7cae578bf46e4607c7e45cc36b2051.jpg

Pinterest. Oda Damegenser | Strikkoteket | Damegenser, Genser, Monster

Anonymkode: 9c34d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

images?q=tbn:ANd9GcTur4fP6XF3bVgcf1JP5D8

www.pipingclass.de

 

Kanskje du finner noe her? Har dere bestemt at det skal være genser, eller kan det være en jakke/kofte?

Mariusgenseren – oppskrift på en moderne variant | Tara.no

mariusgenser-4UG-rgdg57tmlH5F6Gf0ig.jpg?

Anonymkode: 9c34d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mg-01-07_mg_mjuk_frost_genser_lys_sj_gr_

Frost Genser i Lys Sjøgrønn Vestavind, kjøp den som strikkepakke hos HoY.no - Hoy.no. kr396.00 NOK*· In stock

Anonymkode: 9c34d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker godt petiteknit sine oppskrifter, men det er kanskje ikke helt det du er på jakt etter.😄 Jeg ville vurdert en villmarksgenser av valleyknits, de er helt fantastiske i bruk😍

Anonymkode: 8628f...7a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går kanskje an å ta fasongen fra en oppskrift, og å dikte egen mønster border eller låne mønsterborder fra andre oppskrifter? https://www.abcnyheter.no/annonsorinnhold/helse-og-livsstil/livet/2021/02/22/195741413/strikkeoppskrift-flotte-paskegensere-du-kan-strikke-na

41036981.jpg

Anonymkode: 9c34d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer du fra? Kanskje finnes det genser fra der du kommer i fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye fint her, bl.a. denne (jarbo.no eller Jarbo.se har lagt ut gratis oppskrift til denne men jeg finner ikke linken. hva heter denne genseren?)
117491.jpg

https://www.margaretha.no/produkt/idn/76973-Strikkeoppskrift Genser?gclid=CjwKCAjw1uiEBhBzEiwAO9B_HY6DYTodiAF7Vyfw02IJgKqSDXmXS0ja0Bfy6iWd8VAfxovgTsINkRoCifEQAvD_BwE

Anonymkode: 9c34d...8af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mye fint her, bl.a. denne (jarbo.no eller Jarbo.se har lagt ut gratis oppskrift til denne men jeg finner ikke linken. hva heter denne genseren?)
117491.jpg

https://www.margaretha.no/produkt/idn/76973-Strikkeoppskrift Genser?gclid=CjwKCAjw1uiEBhBzEiwAO9B_HY6DYTodiAF7Vyfw02IJgKqSDXmXS0ja0Bfy6iWd8VAfxovgTsINkRoCifEQAvD_BwE

Anonymkode: 9c34d...8af

Afmæli.

Anonymkode: 83a9d...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Noe slikt? ("Eco Voss genser lang. kr590.40 NOK*· In stock·Brand: A Knit Story. Klassisk og tradisjonell strikkegenser til dame. Innsvingt med rundfelling. Strikkes i økologisk ull. Den lange genseren varmer ekstra godt., Du kan ...")

304-voss-genser-lang-f.png

Anonymkode: 9c34d...8af

Denne var fin! Generelt mange fine forslag fra deg! Tusen takk 🥰 

 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg liker godt petiteknit sine oppskrifter, men det er kanskje ikke helt det du er på jakt etter.😄 Jeg ville vurdert en villmarksgenser av valleyknits, de er helt fantastiske i bruk😍

Anonymkode: 8628f...7a2

Petite Knit har jeg alt en del fra! Tenkte det er hyggelig med noe som ikke går ut av mote, siden dette er noe jeg skal ha lenge ☺️ 

 

Sola de skrev (29 minutter siden):

Hvor kommer du fra? Kanskje finnes det genser fra der du kommer i fra?

Bergen/Arna ☺️ Hadde vært veldig koselig med noe herifra! 

 

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

images?q=tbn:ANd9GcTur4fP6XF3bVgcf1JP5D8

www.pipingclass.de

 

Kanskje du finner noe her? Har dere bestemt at det skal være genser, eller kan det være en jakke/kofte?

Mariusgenseren – oppskrift på en moderne variant | Tara.no

mariusgenser-4UG-rgdg57tmlH5F6Gf0ig.jpg?

Anonymkode: 9c34d...8af

Kofte kan det også være!☺️ Gamle Sandvik er feks helt nydelig, men ser for meg kofte kanskje tar en del mer tid? Hun bruker gjerne et år på en genser 😅 

 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er mye fint her, bl.a. denne (jarbo.no eller Jarbo.se har lagt ut gratis oppskrift til denne men jeg finner ikke linken. hva heter denne genseren?)
117491.jpg

https://www.margaretha.no/produkt/idn/76973-Strikkeoppskrift Genser?gclid=CjwKCAjw1uiEBhBzEiwAO9B_HY6DYTodiAF7Vyfw02IJgKqSDXmXS0ja0Bfy6iWd8VAfxovgTsINkRoCifEQAvD_BwE

Anonymkode: 9c34d...8af

Denne har jeg faktisk strikket selv! Den er helt fantastisk 🥰 

 

Generelt tror jeg ikke tykke pinner (over str 6) er det helt store for henne. 
 

Takk for mange gode tips! ☺️ 

Anonymkode: a57cd...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bergen/Arna ☺️ Hadde vært veldig koselig med noe herifra! 

 

Fanakofte?

Anonymkode: 541a5...878

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe

Har bestilt Nanna sin julegenser av svigermor. Den skal jeg kose meg i når det blir jul igjen :) 

6864099.jpg?imageId=6864099&x=0&y=0&crop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kristorn til Hanne Rimmen er fin 😊

Anonymkode: 7daa9...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fanakofte?

Anonymkode: 541a5...878

Den er helt nydelig! Men er redd en kanskje blir litt voldsom til meg? Med alle rutene 🙉


 

skruttveig skrev (1 time siden):

Har bestilt Nanna sin julegenser av svigermor. Den skal jeg kose meg i når det blir jul igjen :) 

6864099.jpg?imageId=6864099&x=0&y=0&crop

Takk for innspill! Denne var også fin ☺️ 

 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg synes kristorn til Hanne Rimmen er fin 😊

Anonymkode: 7daa9...501

Den er helt nydelig! Jeg har alt strikket den selv, men hun har mye annet fint også 🥰

Anonymkode: a57cd...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den er helt nydelig! Men er redd en kanskje blir litt voldsom til meg? Med alle rutene 🙉

 

Anonymkode: a57cd...e67

Hvorfor det da? Ruter har da ikke noe å si, dessuten er de jo bare nederst på ermene og nederst på bolen. Du må jo velge farger som passer deg😊 Men du tenker kanskje på alle lusene?

Anonymkode: 61aa7...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cortina-genser? Islender? Setesdalsgenser/kofte? 

Anonymkode: dc09b...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2021 den 0.45):

Hvorfor det da? Ruter har da ikke noe å si, dessuten er de jo bare nederst på ermene og nederst på bolen. Du må jo velge farger som passer deg😊 Men du tenker kanskje på alle lusene?

Anonymkode: 61aa7...b7b

Mente stripene! Beklager 😬 Men enig i at den er veldig, veldig fin 🥰 Får se om jeg finner den i litt andre farger. Har mest sett den i rød, blå og svart.. 

Anonymkode: a57cd...e67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...