Gå til innhold

Hva er den jævlige smaken i karbonader, kjøttkaker og kjøttboller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Natriumglutamat? Tilsettes bearbeidet kjøtt for å lure hjernen til at det smaker bedre enn det gjør...

Anonymkode: 88bbc...e93

Vet ikke helt, det er jo det samme msg, og det smaker som regel ok i andre retter, tror jeg? 

Anonymkode: f53f1...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Muskat 

Anonymkode: 5366b...8f1

Tvilsomt. Jeg bruker muskat i alt sånt jeg lager hjemme selv. Og de smaker ikke som de ferdigkjøpte. Men ser man på ingredienslistene så er det ofte mye rart og uspesifikt i de ferdige. Og mindre kjøtt enn i de man lager selv. Så tipper det ligger der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Khloe

Jeg skjønner absolutt hva du mener. Jeg tror det er fettet i dem som gjør det. Hvis du kjøler ned f.eks. en slik karbonade du har stekt legger det seg et fettlag på utsiden som lukter akkurat like fælt som de smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tenker på sånne ferdige man kjøper i butikken. De har alle en felles smak av ett eller annet, men klarer ikke å sette fingeren på hva. Alt jeg vet er at jeg synes det smaker jævlig rart, og smaken svetter over på andre ting i retten også. Dette gjelder ikke hjemmelagde produkter. Noen som vet, eller har lagt merke til det samme?

Anonymkode: f53f1...20f

Fett 🤣🤣

Anonymkode: c846f...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være allehånde, tro? Det smaker jo sånn passe pyton. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hvit pepper smaker fjøs og styrer unna dette selv, men det er en typisk ingrediens i farseprodukter. 

Anonymkode: c3c22...ea0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett. Av dårlig kvalitet. 

Spiser ikke slikt. 

Anonymkode: 3a833...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles smaken av å være bortskjemt. Rike nordmenn har det for godt. 

Anonymkode: a1bf1...67e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konserveringsmiddel.

Den eneste forskjellen på hjemmelaget og butikkjøpt er som oftest konserveringsmiddel.

Anonymkode: f69fb...1bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Egentlig alle sånne varer jeg har smakt. Gilde karbonader, Gilde kjøttkaker, Gilde svenske kjøttboller osv. Vet First Price-karbonader også har samme smak. Det er en sånn smak man ikke finner i noe annet enn sånne varer som dette. 

 

Nei, muskat er det ikke.

Anonymkode: f53f1...20f

Er det allehånde du kjenner? 

Eller mener du den ekle kraftsmaken? 

Anonymkode: 69bcb...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ytterst sjelden ferdige karbonader, kjøttkaker o.l. Jeg lager slikt selv av kjøttdeig og div fordi det smaker så mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk samme følelsen av ribbe. Tror det er fordi nordmenn har blitt så store griser at vi ikke takler mer griseri. 

Anonymkode: 41311...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitritt/nitrater for å holde fargen på maten tror jeg. Ikke bra å spise uansett.

Anonymkode: 418f8...1bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er, og synes kanskje ikke de smaker så fælt, men det er noe som gjør at de ferdiglagde fra butikken smaker «butikk-kake» 😂

Anonymkode: 671fa...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøper aldri kjøttboller og karbonader/burgere av samme grunn, det er en merkelig smak der. Og når det er så lett og billig å lage selv, så gjør jeg heller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hva det er, og synes kanskje ikke de smaker så fælt, men det er noe som gjør at de ferdiglagde fra butikken smaker «butikk-kake» 😂

Anonymkode: 671fa...e06

Det jeg også ville si! Det er en sånn "butikk-kake" smak... lurer på hva det egentlig er🤓Klarer å spise det da, men foretrekker hjemmelaget!

Endret av Egirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smaker ku, rett og slett. Den smaken dere beskriver kommer fra selve kjøttet, og blir forsøkt kamuflert med muskat og diverse krydder.

Anonymkode: e3752...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmel / potetstivelse

Anonymkode: c1bd8...a27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...