Gå til innhold

Sykepleierjobb på oljeplattform, umulig ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter utdanning lurer jeg på å sikte meg inn på sykepleier/paramedic-jobb i Nordsjøen. Er det i hele tatt mulig ?  Ta etterutdanning som anestesi eller intensiv ? Eller må man ha full paramedic.   Forstår at det er mange sykepleiere her, noen som vet ?

Masse kjekke menn som frynsegoder  😁

Anonymkode: dc2be...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om en intensivsykepleier som fikk seg jobb på oljeplattform, men det var etter hun hadde jobbet en stund som intensivsykepleier først. Hun trivdes veldig godt og tjente bra.

Anonymkode: 01595...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner sykepleiere som er på Plattform. Husk at det er vanvittig mye HMS og ros-ansalyser på plattform. En god del av jobben er såvidt jeg vet sikkethet, drøfte akutte situasjoner og forebygging av fysiske psykiske skader og ulykker. I tillegg er selvsagt behandling av sykommer og situasjoner som dukker opp på  plattformen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Masse kjekke menn som frynsegoder  😁

Anonymkode: dc2be...0e8

Uffda🙈 Er det trekkplasteret? Kanskje det som bidrar til at det er mye utroskap og samlivsbrudd blant offshorefolk.

Anonymkode: 87a66...7f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun trivdes veldig godt og tjente bra.

Ja, det må jo være himmelen sammenlignet med sykehus/hjem, når det gjelder lønn/arb.tid ?

Anonymkode: dc2be...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være vanskelig å kombinere offshore-jobb med et familieliv med småbarn i lengden? Det er ikke mange menn som ville tilpasset SIN arbeidstid og jobb slik at de kunne både hente og levere i barnehage hver dag i ukesvis.

Så lenge man er singel eller ikke har barn tror jeg jobben må være interessant og annerledes enn det vanlige livet på et sykehus eller gamlehjem, der man går og vasker rumper og slikt.

Anonymkode: eaf82...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappaen min har jobbet på oljeplattform i alle år. Jeg er sykepleier og var nyskjerrig på å jobbe offshore. Han sa at de fleste sykepleiere som jobber offshore er hygienesykepleiere og gjerne erfaring fra akuttsykepleie.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det må jo være himmelen sammenlignet med sykehus/hjem, når det gjelder lønn/arb.tid ?

Anonymkode: dc2be...0e8

168 timer på 14 dager. 12 timers dager i 14 dager. 4 uker avspasering før neste tur hvis du har fast turnus.

Anonymkode: fd934...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

168 timer på 14 dager. 12 timers dager i 14 dager. 4 uker avspasering før neste tur hvis du har fast turnus.

Anonymkode: fd934...129

4 uker fri må jo være himmelen, man kan nå ta noen ekstravakter på institusjon hvis man vil, å tjene ekstra.  For meg må dette våre drømmejobben.

Anonymkode: dc2be...0e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil gjerne ha inn folk med erfaring, men ikke umulig. Er også ønskelig at du jobber litt på land også på fritur rett og slett for å opprettholde kunnskapene, da det er veldig lite skader på plattform. Går mye i HMS, ta/sende inn vannprøver gå over og sjekke hygiene med faste mellomrom. Er vel kanskje en litt kjedelig jobb(det de medics jeg har jobbet med sier) men er jo noe med gode ordninger og lønn. 

Anonymkode: b2076...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

men er jo noe med gode ordninger og lønn.

Ikke sant + at kjønnsblanding gir et mye sunnere og trivelig arbeidsmiljø.

Anonymkode: dc2be...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

4 uker fri må jo være himmelen, man kan nå ta noen ekstravakter på institusjon hvis man vil, å tjene ekstra.  For meg må dette våre drømmejobben.

Anonymkode: dc2be...0e8

Det er ca like mye fri som ved et vanlig årsverk på land, for når  du jobber offshore har du ikke fri på bevegelige helligdager /jul /påske /alle dagene i mai. Da er du på jobb hver 4.uke uansett hvis du har fast rotasjon.

 

Anonymkode: fd934...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må da være vanskelig å kombinere offshore-jobb med et familieliv med småbarn i lengden? Det er ikke mange menn som ville tilpasset SIN arbeidstid og jobb slik at de kunne både hente og levere i barnehage hver dag i ukesvis.

Så lenge man er singel eller ikke har barn tror jeg jobben må være interessant og annerledes enn det vanlige livet på et sykehus eller gamlehjem, der man går og vasker rumper og slikt.

Anonymkode: eaf82...70e

Er nå bare 14 dager på plattform. 

Anonymkode: eba8d...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilma89 skrev (2 timer siden):

Pappaen min har jobbet på oljeplattform i alle år. Jeg er sykepleier og var nyskjerrig på å jobbe offshore. Han sa at de fleste sykepleiere som jobber offshore er hygienesykepleiere og gjerne erfaring fra akuttsykepleie.

Absolutt! De som jobber som renholdere og på kjøkkenet har også 40 timers førstehjelpskurs som må repeteres annenhvert år og er en del av beredskapsteamet.

 

Man må også ha Grunnleggende Sikkerhets Kurs med HUET (helicopter underwater simulator) og helseattest fra petroleumslege.

Koster fort 30 000,- i kurs. Det er mye penger når man ikke har garanti for å komme ut. 
 

Anonymkode: e33d5...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må da være vanskelig å kombinere offshore-jobb med et familieliv med småbarn i lengden? Det er ikke mange menn som ville tilpasset SIN arbeidstid og jobb slik at de kunne både hente og levere i barnehage hver dag i ukesvis.

 

Anonymkode: eaf82...70e

Men null stress for kvinner å tilpasse seg? 🙄

 

Heldigvis har jeg en moderne mann som motiverer meg i karrieren min. 

Anonymkode: e33d5...721

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere sykepleiere som jobber/har jobbet offshore, alle er anestesisykepleiere, samt at de har prehospital erfaring (flere har fagbrev ambulanse i tillegg). Mange har også omfattende kursing i HMS, har vært verneombud eller lignende. Det er slett ikke så mye "kjekke menn som frynsegoder" som du ser for deg, mange sliter veldig med familierelasjoner, med psyke eller med overforbruk av alkohol de ukene de er på land. Nesten alt arbeids sykepleiere gjør offshore er HMS, forebyggende helsearbeid eller samtaler relatert til psyke. En gang i ny og ne deler de de ut et plaster eller sender noen med brystsmerter til land. Jobben er relativt ensformig, og mange blir tilslutt bare pga pengene, for faglig er det drepen.  

Anonymkode: 72eec...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En av videreutdanningene+IMO60+erfaring fra legevakt og selvstendig arbeid i forsvaret, gjerne fra båt og Jan Mayen, øker mulighetene betraktelig. Ville satset på det, men hatt en god plan B. 

Endret av Majer
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjenner flere sykepleiere som jobber/har jobbet offshore, alle er anestesisykepleiere, samt at de har prehospital erfaring (flere har fagbrev ambulanse i tillegg). Mange har også omfattende kursing i HMS, har vært verneombud eller lignende. Det er slett ikke så mye "kjekke menn som frynsegoder" som du ser for deg, mange sliter veldig med familierelasjoner, med psyke eller med overforbruk av alkohol de ukene de er på land. Nesten alt arbeids sykepleiere gjør offshore er HMS, forebyggende helsearbeid eller samtaler relatert til psyke. En gang i ny og ne deler de de ut et plaster eller sender noen med brystsmerter til land. Jobben er relativt ensformig, og mange blir tilslutt bare pga pengene, for faglig er det drepen.  

Anonymkode: 72eec...85c

Hehe.. det med "kjekke menn" var nå bare ment som en spøkefull kommenter da vet du.  Men uansett tror jeg at arbeidsmiljøet blir litt sunnere med kjønnsblanding. 

Noe kjedelige arb.oppgaver kan jeg godt godta for lønna og friordningen.  Søren ikke bara bare å springe seg i hjel på et sykehus hele dagen heller.  Man får ikke i pose og sekk, men må veie for og mot. Og her ser jeg klar fordel med Nordsjøturnus/lønn.  

Anonymkode: dc2be...0e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner sykepleiere som er på Plattform. Husk at det er vanvittig mye HMS og ros-ansalyser på plattform. En god del av jobben er såvidt jeg vet sikkethet, drøfte akutte situasjoner og forebygging av fysiske psykiske skader og ulykker. I tillegg er selvsagt behandling av sykommer og situasjoner som dukker opp på  plattformen

Det hun skriver. MYE HMS/papirarbeid. Har 3 venner/kollegaer som har jobbet offshore; 2 anestesi og en intensivspl. Strenge fysiske krav + erfaring fra akuttmedisin er et must. (typ akuttmottak , prehospitat etc). Godt betalt, men veldig kjedelig jobb. Ingen av de holdt ut mer enn 3-4 år. Ofte er "veien inn" via nettverk og/eller vikarbyrå -sjelden faste stillinger utlyses.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, det må jo være himmelen sammenlignet med sykehus/hjem, når det gjelder lønn/arb.tid ?

Anonymkode: dc2be...0e8

Og pasientene😅

Anonymkode: c92bd...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...