Gå til innhold

Urimelig å kreve Corona test på 13-14 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere kan umulig få mye besøk. 

Anonymkode: 7755d...db3

Er det noen som får mye besøk nå??? Vi har knapt hatt besøk på et år!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Merkelig. Det er mye som er mer skadelig å få for et spedbarn. Hva skulle du gjort om du hadde et barn i barnehagen, kastet det ut? Er far på jobb, butikk eller lever dere totalt isolert? 

Anonymkode: e42f3...528

Vi måtte holde eldste hjemme fra bhg i en kritisk periode. Før korona til og med! 

Anonymkode: edcd8...44c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kan ikke du og baby sove et annet sted?

Anonymkode: 07584...74a

Altså, kødder du?? Babyen har vært OPERERT. Er jo ikke da TS skal farte rundt med en baby som trenger mye tilsyn nå

Anonymkode: b9f48...1de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde jeg også nektet om min gikk hen og fikk barn med en annen. Hadde kastet min stemor på dør med den nyfødte. Er så ufattelig glad for at min far ikke er så blåst. 

Hun må få komme og gå som hun vil. Hadde dette vært din datter hadde du nok ikke krevd det. 

Anonymkode: e42f3...528

Babyen kan dø viss den får corona pga operasjonen. Det er nå immunforsvaret til den lille babyen fakisk jobber hardt. Får den corona erdet jo stor sjangs at babyen tar kvelden. Bruk hodet. 


Skulle bare mangle at TS risikerer livet til en liten baby bare fordi en frisk 14 åring driter i et lite liv. 

Jeg liker ikke barn eller babyer, men det du skriver her gjør meg sint!

14 åringen lider ingen nød ved å teste seg eller unngå sitt andre hjem en stund.

 

Anonymkode: b9f48...1de

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det sto ikke noe om alvorlig sykt barn. Det hadde hatt en operasjon. 

Anonymkode: 7dc47...47d

Som regel utfører de operasjoner på babyer fordi det er sykt og risiko for død om operasjonen ikke utføres...

Anonymkode: b9f48...1de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Som regel utfører de operasjoner på babyer fordi det er sykt og risiko for død om operasjonen ikke utføres...

Anonymkode: b9f48...1de

Det hadde vært dødelig uten operasjon. Kirurgen sa denne diagnosen er superkritisk første ukene av baby sitt liv. Men får man de gjennom operasjon, og får dem stabile etter operasjon, feter dem opp og følger hyppig opp med kontroller kan baby bli helt 100% frisk. Derfor, bare noen uker med ekstra forsiktighet, til baby er 100% trygg.

Jeg er oppe døgnet rundt. Mater han på strenge mål for inntak så vekten skal gå opp. Bærer han inntil meg hele dagen så han skal slippe å gråte. Jeg står på 110% her. Renner ned dørene på helsestasjon. Får besøk av helsesykepleier her.

Midt oppi alt dette mener noen altså at en 14 årings reservasjoner mot å ta en Corona test skal sette på spill hele hans helbredelsesprosess.

Det er ikke til å tro!!!! Om 3-4 uker når baby er friskmeldt og alt er stabilisert kan søster komme og gå som hun vil uten noe test.

 

Anonymkode: 88cae...9b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde vært dødelig uten operasjon. Kirurgen sa denne diagnosen er superkritisk første ukene av baby sitt liv. Men får man de gjennom operasjon, og får dem stabile etter operasjon, feter dem opp og følger hyppig opp med kontroller kan baby bli helt 100% frisk. Derfor, bare noen uker med ekstra forsiktighet, til baby er 100% trygg.

Jeg er oppe døgnet rundt. Mater han på strenge mål for inntak så vekten skal gå opp. Bærer han inntil meg hele dagen så han skal slippe å gråte. Jeg står på 110% her. Renner ned dørene på helsestasjon. Får besøk av helsesykepleier her.

Midt oppi alt dette mener noen altså at en 14 årings reservasjoner mot å ta en Corona test skal sette på spill hele hans helbredelsesprosess.

Det er ikke til å tro!!!! Om 3-4 uker når baby er friskmeldt og alt er stabilisert kan søster komme og gå som hun vil uten noe test.

 

Anonymkode: 88cae...9b5

Håper du har med hurtigtest til alle på helsestasjonen. 

At du selv ikke ser at du er urimelig, er helt utrolig. 

Anonymkode: e42f3...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette ikke er noe du syns, men noe som skal gjøres, trenger du da ingen råd? Dette er bare en klagetråd. 14-åringen er sur. Javel? 

Men hun må ta en hurtigtest. Mener du selv at det er urimelig, siden du spør oss om det er urimelig? Når det er klar anbefaling fra legen at det må gjøres? Mener du at 14-åringen burde vært happy? Hvorfor det?Ingen ønsker å testes?  Hva vil du ha råd om? 

Du vil bare klage? 

Anonymkode: 1de14...3d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde vært dødelig uten operasjon. Kirurgen sa denne diagnosen er superkritisk første ukene av baby sitt liv. Men får man de gjennom operasjon, og får dem stabile etter operasjon, feter dem opp og følger hyppig opp med kontroller kan baby bli helt 100% frisk. Derfor, bare noen uker med ekstra forsiktighet, til baby er 100% trygg.

Jeg er oppe døgnet rundt. Mater han på strenge mål for inntak så vekten skal gå opp. Bærer han inntil meg hele dagen så han skal slippe å gråte. Jeg står på 110% her. Renner ned dørene på helsestasjon. Får besøk av helsesykepleier her.

Midt oppi alt dette mener noen altså at en 14 årings reservasjoner mot å ta en Corona test skal sette på spill hele hans helbredelsesprosess.

Det er ikke til å tro!!!! Om 3-4 uker når baby er friskmeldt og alt er stabilisert kan søster komme og gå som hun vil uten noe test.

 

Anonymkode: 88cae...9b5

Du... jeg må anbefalde deg å høre KUN på instruksjoner fra legen her egentlig. Synsing hjelper ikke. Så det koker ned til hvilke instruksjoner dere har fått i fht besøk av søsken. Jeg oppfatter at du er uklar på dette. 

 

Ser det som større risiko å fly ned dørene på helsestasjonen, eller ha besøk av pleie hjemme, enn å motta et husstandsmedlem hjem.

 

Selvfølgelig skjønner de fleste her at du står på og tar vare på babyen din:) Skjønner det er vanskelig tid med ditt eneste og nyeste barn. Dere må prioritere. Isammen. Du og far. Den holdninga at far er redd for henne og det der, den hjelper ikke fin sak;) Denne saken her er forhåpentligvis over innen 3 uker. Sikkert før. Virker som det har vart en god stund allerede? Hva tenker du å gjøre videre med stedatteren etter at baby er helt frisk. 

Anonymkode: b4b9d...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 14-åring er stor nok til å skjønne at en NYOPERERT BABY er forsvarsløs! 

Man ofrer svært lite å ta en koronatest og dersom tenåringen ikke vil det så får hun bare bli hjemme hos mor. 

Skam dere som ikke forsvarer denne babyen! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenelz skrev (7 minutter siden):

En 14-åring er stor nok til å skjønne at en NYOPERERT BABY er forsvarsløs! 

Man ofrer svært lite å ta en koronatest og dersom tenåringen ikke vil det så får hun bare bli hjemme hos mor. 

Skam dere som ikke forsvarer denne babyen! 

Tenåringen er bare sur. Hvis hun har opptil flere venninner som har hatt korona, er hun testet opp og i mente med de vonde vanlige testene (de er grusomme), to ganger pr karantenerunde minst. Klart hun er sur. Det er da ikke noe ts tenger råd om, ts vil bare klage. Tenåringen må testes, og hun kan ikke forventes å være glad for det, men hurtigtest blir sikkert en ok opplevelse sammenlignet med alternativet. Skal litt til å finne en 14-åring som ikke klager over ting. 

Det vesentlige her er vel kanskje opplysningene om at tenåringen har et dårlig forhold til sin far. Faren burde vært problemet og eid problemet, ikke ts som virker å oppkonstruere et tilleggsproblem ("sur tenåring". stakkars stakkars forsvarsløse dødssyke babyen min"!).

Anonymkode: 1de14...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det sto ikke noe om alvorlig sykt barn. Det hadde hatt en operasjon. 

Anonymkode: 7dc47...47d

Les på nytt du

Anonymkode: a243d...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg og min samboer har fått barn. Min samboer har ei datter på snart 14, som han har et veldig dårlig forhold til. Hun kommer hit ca en weekend i måneden, det er kun det hun ønsker.

Barnet vi fikk måtte ha en operasjon etter fødselen. Legene sa vi må passe  litt på med Corona en stund nå, og generelt prøve å holde baby frisk.

Datter til min samboer bor i et svært smitteutsatt område. Hun har hver gang hun har vært her fortalt om venner i nærmiljøet som er smittet. Hele graviditeten fant jeg meg i å bli utsatt for smitte 

Men nå, på legens anbefaling, synes jeg hun kan ta en hurtigtest før hun skal holde sin opererte søsken, som ikke tåler Corona. Vi har sagt vi betaler for hurtigtest, og det kan gjøres rett utenfor døren vår omtrent.

Hun er kjempesur for dette nå. Vi ber alle teste seg før de kommer på besøk, da baby kanskje ikke tåler Corona særlig godt.

Noen råd? 

Anonymkode: 88cae...9b5

Du burde ikke spurt om råd her. Stol på legen og din egen magefølelse. Selvfølgelig skal ikke 14-åringen få sette babyens liv i fare, det burde ikke vært et tema en gang.

Anonymkode: e3b1d...d2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...