Gå til innhold

Urimelig å kreve Corona test på 13-14 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt innafor å teste både henne og andre før de kommer inn til dere, babyen må man ta hensyn til. Men, denne babyen har du og far laget i en tid med Corona, så du gjør deg selv voldsom til offer når du sier at du har funnet deg i og bli smittet i hele graviditeten. Det er utelukkende din egen feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg også nektet om min gikk hen og fikk barn med en annen. Hadde kastet min stemor på dør med den nyfødte. Er så ufattelig glad for at min far ikke er så blåst. 

Hun må få komme og gå som hun vil. Hadde dette vært din datter hadde du nok ikke krevd det. 

Anonymkode: e42f3...528

Jo, det hadde hun. Hun sier at alle som skal inn i huset må ha negativ test. Det betyr alle, ikke bare henne. Jeg fatter ikke hvorfor en 14 åring skulle blitt fornærmet for det når alle som skal inn må testes pga en syk baby.

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forlater diskusjonen nå he he. Det ble jo total avsporing her. Mange misforsto debatten.

14 åringen får ikke møte baby uten å teste seg. Det er allerede bestemt. Trengte ikke meninger på det.

Ellers takker jeg for konstruktive innspill. Tenker at vi alle kan teste oss, i solidaritet. Eller hun og far sammen. Det syntes jeg var en god ide. Takker! 

Anonymkode: 88cae...9b5

Jeg misforstod ingenting, men det virker som du kanskje kan ha godt av å reflektere litt rundt hvordan du omtaler denne situasjonen og jenta. Det er ganske tydelig gjennom måten du ordlegger deg på at du har noen problemer med henne eller relasjonen hun har med far. Sånt kan barn fort plukke opp og hun merker kanskje dette også. Bare et velment råd

Anonymkode: 1c80b...f0a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tenker at hvis du er redd for corona så får hun teste seg for å treffe baby. Men om hun av ulike grunner ikke ønsker å teste seg blr du ha respekt for dette også, samtidig som hun da må respektere din coronafrykt og ikke treffe baby.

Anonymkode: c43d3...c35

Det er ikke ts som er redd for korona. Hun er redd fordi hun har et spedbarn i risikogruppen som kanskje ikke tåler korona. Det er faktisk viktigere å verne om babyens helse enn at 14 åringen skulle bli fornærmet. En ungdom tåler å måtte ta en test.

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg og min samboer har fått barn. Min samboer har ei datter på snart 14, som han har et veldig dårlig forhold til. Hun kommer hit ca en weekend i måneden, det er kun det hun ønsker.

Barnet vi fikk måtte ha en operasjon etter fødselen. Legene sa vi må passe  litt på med Corona en stund nå, og generelt prøve å holde baby frisk.

Datter til min samboer bor i et svært smitteutsatt område. Hun har hver gang hun har vært her fortalt om venner i nærmiljøet som er smittet. Hele graviditeten fant jeg meg i å bli utsatt for smitte 

Men nå, på legens anbefaling, synes jeg hun kan ta en hurtigtest før hun skal holde sin opererte søsken, som ikke tåler Corona. Vi har sagt vi betaler for hurtigtest, og det kan gjøres rett utenfor døren vår omtrent.

Hun er kjempesur for dette nå. Vi ber alle teste seg før de kommer på besøk, da baby kanskje ikke tåler Corona særlig godt.

Noen råd? 

Anonymkode: 88cae...9b5

Ingen råd, men syns du er urimelig. Jeg ville droppet å besøke dere.

Anonymkode: 31002...b42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg også nektet om min gikk hen og fikk barn med en annen. Hadde kastet min stemor på dør med den nyfødte. Er så ufattelig glad for at min far ikke er så blåst. 

Hun må få komme og gå som hun vil. Hadde dette vært din datter hadde du nok ikke krevd det. 

Anonymkode: e42f3...528


Er du sprø?

Hadde tenåringen vært hennes datter spiller ingen trille her. Skal hun - eller andre - inn til baby i risikosonen skal de i minste fall hurtigtestes.

Du er klar over at om denne jenta bodde sammen med dem, så måtte hun hatt hjemmeskole og ikke besøkt hverken venner eller familie?

Slik er det veldig mange familier der ett av barna er i risikosone har levd siste året.

 

Anonymkode: c9523...272

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):


Er du sprø?

Hadde tenåringen vært hennes datter spiller ingen trille her. Skal hun - eller andre - inn til baby i risikosonen skal de i minste fall hurtigtestes.

Du er klar over at om denne jenta bodde sammen med dem, så måtte hun hatt hjemmeskole og ikke besøkt hverken venner eller familie?

Slik er det veldig mange familier der ett av barna er i risikosone har levd siste året.

 

Anonymkode: c9523...272

Nettopp. Jeg hadde forstått at hun ble lei seg om det var forskjellsbehandling involvert, men dette er en regel som gjelder alle. Ingen forskjellsbehandling. 

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ja, for stebarn må for all del behandles annerledes.  Regner ikke med at TS hadde krevd test av egne barn hver gang de hadde vært utenfor døra.  TS går vel heller ikke til helsestasjonen eller på butikken.  

Anonymkode: 230f9...3cd


Egne barn kunne hverken gått på butikken eller vært utenfor døra, utenom egen hage.

På lik linje med alle andre barn som nå siste året har hatt søsken i risikosonen.

Det er mange barn som hverken kunne gått på skole, aktiviteter eller barnehage siste året - fordi ett av barna er i risikosonen.

At denne tenåringen tar en hurtigtest er minimum av forsiktighetsregler.

Anonymkode: c9523...272

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er urimelig å forlange testing av en symptomfri 14-åring. Hun får heller bruke munnbind og vaske/sprite seg godt når hun skal holde babyen. Regner med at dere er i butikken, at far er på jobb osv, uten hurtigtesting før dere kommer hjem igjen. 

Anonymkode: 94ee9...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ingen råd, men syns du er urimelig. Jeg ville droppet å besøke dere.

Anonymkode: 31002...b42

Er du en av de som gir faen i smittevernsreglene og skal avstå fra vaksine også?

Anonymkode: a243d...f0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har alle blitt klin sprø? Ts har en baby i risikogruppen og ønsker at folk som kommer fra steder med mye smitte skal teste seg. Selvfølgelig er ikke det mye forlangt. Har det totalt klikka for folk? 

Anonymkode: 020ca...d9d

Det gjelder å stå på prinsippet om at alle stemødre er onde, må vite 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig. Det er mye som er mer skadelig å få for et spedbarn. Hva skulle du gjort om du hadde et barn i barnehagen, kastet det ut? Er far på jobb, butikk eller lever dere totalt isolert? 

Anonymkode: e42f3...528

 

malifika skrev (23 minutter siden):

Helt innafor å teste både henne og andre før de kommer inn til dere, babyen må man ta hensyn til. Men, denne babyen har du og far laget i en tid med Corona, så du gjør deg selv voldsom til offer når du sier at du har funnet deg i og bli smittet i hele graviditeten. Det er utelukkende din egen feil. 


Du vet nå strengt tatt ikke når denne babyen ble laget. Kan være før covid slo til. Baby betyr ikke nyfødt.   

Anonymkode: c9523...272

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener det er urimelig å forlange testing av en symptomfri 14-åring. Hun får heller bruke munnbind og vaske/sprite seg godt når hun skal holde babyen. Regner med at dere er i butikken, at far er på jobb osv, uten hurtigtesting før dere kommer hjem igjen. 

Anonymkode: 94ee9...3ae

Du mener det er en mindre belastning for 14-åringen å gå med munnbind en hel helg, enn å få en testpinne i nesen 4 sekund..?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår at dere er bekymret for babyen, men jenta er din samboers barn og jeg føler det blir veldig feil å kreve test av barn som skal hjem til samvær.  Hun er ikke en vanlig gjest på besøk.  
 

Alle foreldre må leve med at barna våre kan bli smittet.  Vi kan ikke teste barna hver dag de kommer hjem fra skole/besøk/fritidsaktiviteter.  Noen har søsken i risikogruppa.  Barn ikke testes og sendes bort av den grunn. 
 

Du får holde avstand sammen med babyen og far får finne på noe med datteren.  Om de har et godt eller dårlig forhold, bør ikke være relevant for problemstillingen. 

Anonymkode: 230f9...3cd

Riktig. Det er presisert at barn tilhører begge husstander. Dermed blir det urimelig med test. Tipper det ligger mer bak. 

Anonymkode: b4b9d...faf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (21 minutter siden):

Det er ikke ts som er redd for korona. Hun er redd fordi hun har et spedbarn i risikogruppen som kanskje ikke tåler korona. Det er faktisk viktigere å verne om babyens helse enn at 14 åringen skulle bli fornærmet. En ungdom tåler å måtte ta en test.

Sikker på at en ungdom tåler å føle seg avvist og uønsket i sitt eget hjem?

Anonymkode: 31002...b42

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du en av de som gir faen i smittevernsreglene og skal avstå fra vaksine også?

Anonymkode: a243d...f0b

Litt av en tolkning basert på det jeg skrev. Men for å være høflig og svare deg. Nei, og tja. 

Anonymkode: 31002...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sikker på at en ungdom tåler å føle seg avvist og uønsket i sitt eget hjem?

Anonymkode: 31002...b42

Hun er jo verken uønsket eller avvist, heller ikke forskjellsbehandlet!! Hun, som alle andre, må ta en test før de går inn i huset fordi de har et alvorlig sykt spedbarn. Det er en viss forskjell.

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Ja, for stebarn må for all del behandles annerledes.  Regner ikke med at TS hadde krevd test av egne barn hver gang de hadde vært utenfor døra.  TS går vel heller ikke til helsestasjonen eller på butikken.  

Anonymkode: 230f9...3cd

Med den holdningen håper jeg hun for all del ikke går i butikken? Gjør du, ts? 

Anonymkode: b4b9d...faf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Forstår at dere er bekymret for babyen, men jenta er din samboers barn og jeg føler det blir veldig feil å kreve test av barn som skal hjem til samvær.  Hun er ikke en vanlig gjest på besøk.  
 

Alle foreldre må leve med at barna våre kan bli smittet.  Vi kan ikke teste barna hver dag de kommer hjem fra skole/besøk/fritidsaktiviteter.  Noen har søsken i risikogruppa.  Barn ikke testes og sendes bort av den grunn. 
 

Du får holde avstand sammen med babyen og far får finne på noe med datteren.  Om de har et godt eller dårlig forhold, bør ikke være relevant for problemstillingen. 

Anonymkode: 230f9...3cd

Og jeg forteller min tenåring at blir hun forkjølet mens hun er hos far, får hun ikke lov å komme hjem før hun er frisk fordi jeg skal ikke ha det i hus 😅 Ikke hadde vi samboerens barn på besøk da minste ble født heller, nettopp av denne grunn. Og han var så forkjølet lenge, så tok to måneder før han fikk møte sitt nye søsken! Helsa først!

Anonymkode: 9c274...441

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...