Gå til innhold

Urimelig å kreve Corona test på 13-14 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Reagerer på de to uthevede delene.  Du endrer historie fra at legene sa dere skulle passe litt på til at legene nå krever test. Useriøst. Og at du "fant deg i" å bli utsatt for smitte fordi hun hadde samvær med sin far? Høres ut som du vil være vanskelig. 

Anonymkode: 1c80b...f0a

Hun skal uansett ikke møte babyen uten å teste seg. Så du trenger ikke si det mer. Det er avklart med far at hun skal teste seg. Det er ikke det vi diskuterer. 

Anonymkode: 88cae...9b5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Null problem å be hun teste seg i en sånn situasjon 

Anonymkode: 41d6d...d1f

Jeg har selv testet meg flere ganger. Tar 1 minutt he he 

Anonymkode: 88cae...9b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror jeg heller hadde dratt et annet sted (venner, familie) den helgen, så kan far og datter få litt tid sammen også. 

Det er litt sært å be om koronatest for at hun skal få komme hjem. Hun er jo en del av husstanden. Dere tester dere vel ikke hver gang dere har være på butikken eller møtt noen? 

Anonymkode: d594f...b9d

Ja for hun kan selvsagt ikke smitte far om hun er syk🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a243d...f0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Merkelig. Det er mye som er mer skadelig å få for et spedbarn. Hva skulle du gjort om du hadde et barn i barnehagen, kastet det ut? Er far på jobb, butikk eller lever dere totalt isolert? 

Anonymkode: e42f3...528

Dette. aras virus feks er mye farligere. Regner med at ts holder seg langt unna kontroller på helsestasjonen der det florerer med smitte. 

Anonymkode: 7dc47...47d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette. aras virus feks er mye farligere. Regner med at ts holder seg langt unna kontroller på helsestasjonen der det florerer med smitte. 

Anonymkode: 7dc47...47d

*RS

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Reagerer på de to uthevede delene.  Du endrer historie fra at legene sa dere skulle passe litt på til at legene nå krever test. Useriøst. Og at du "fant deg i" å bli utsatt for smitte fordi hun hadde samvær med sin far? Høres ut som du vil være vanskelig. 

Anonymkode: 1c80b...f0a

Si at hun møter baby og smitter han med Corona. Han havner på intensiven. Er det noe gunstig? Fordi hun ikke kunne bruke et minutt på å ta en test vi kjører henne til og betaler, og får svar på der og da?

Hva virker lurt?

Anonymkode: 88cae...9b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forstår at dere er bekymret for babyen, men jenta er din samboers barn og jeg føler det blir veldig feil å kreve test av barn som skal hjem til samvær.  Hun er ikke en vanlig gjest på besøk.  
 

Alle foreldre må leve med at barna våre kan bli smittet.  Vi kan ikke teste barna hver dag de kommer hjem fra skole/besøk/fritidsaktiviteter.  Noen har søsken i risikogruppa.  Barn ikke testes og sendes bort av den grunn. 
 

Du får holde avstand sammen med babyen og far får finne på noe med datteren.  Om de har et godt eller dårlig forhold, bør ikke være relevant for problemstillingen. 

Anonymkode: 230f9...3cd

Ja  for dine eksempler er fullstendig sammenlignbare :ironi:

Anonymkode: a243d...f0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hadde jeg også nektet om min gikk hen og fikk barn med en annen. Hadde kastet min stemor på dør med den nyfødte. Er så ufattelig glad for at min far ikke er så blåst. 

Hun må få komme og gå som hun vil. Hadde dette vært din datter hadde du nok ikke krevd det. 

Anonymkode: e42f3...528

#Bitter

Anonymkode: a243d...f0b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hun skal uansett ikke møte babyen uten å teste seg. Så du trenger ikke si det mer. Det er avklart med far at hun skal teste seg. Det er ikke det vi diskuterer. 

Anonymkode: 88cae...9b5

Stemor fra helvete. 

Anonymkode: e42f3...528

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja  for dine eksempler er fullstendig sammenlignbare :ironi:

Anonymkode: a243d...f0b

Ja, for stebarn må for all del behandles annerledes.  Regner ikke med at TS hadde krevd test av egne barn hver gang de hadde vært utenfor døra.  TS går vel heller ikke til helsestasjonen eller på butikken.  

Anonymkode: 230f9...3cd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerheten til det nyopererte spedbarnet trumfer selvfølgelig ungdommens ønske om å slippe test. Be far ta en god samtale med henne hvor han forteller henne om viktigheten av at babyen ikke kommer i nærheten av smitte. Nekter hun å bøye seg for kravet om test, må hun nesten bare la være å komme på samvær fram til babyens helsesituasjon er bedre.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og min samboer har fått barn. Min samboer har ei datter på snart 14, som han har et veldig dårlig forhold til. Hun kommer hit ca en weekend i måneden, det er kun det hun ønsker.

Barnet vi fikk måtte ha en operasjon etter fødselen. Legene sa vi må passe  litt på med Corona en stund nå, og generelt prøve å holde baby frisk.

Datter til min samboer bor i et svært smitteutsatt område. Hun har hver gang hun har vært her fortalt om venner i nærmiljøet som er smittet. Hele graviditeten fant jeg meg i å bli utsatt for smitte 

Men nå, på legens anbefaling, synes jeg hun kan ta en hurtigtest før hun skal holde sin opererte søsken, som ikke tåler Corona. Vi har sagt vi betaler for hurtigtest, og det kan gjøres rett utenfor døren vår omtrent.

Hun er kjempesur for dette nå. Vi ber alle teste seg før de kommer på besøk, da baby kanskje ikke tåler Corona særlig godt.

Noen råd? 

Anonymkode: 88cae...9b5

Kan du utdype hva du egentlig fant deg i?

Anonymkode: 1c80b...f0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at hvis du er redd for corona så får hun teste seg for å treffe baby. Men om hun av ulike grunner ikke ønsker å teste seg blr du ha respekt for dette også, samtidig som hun da må respektere din coronafrykt og ikke treffe baby.

Anonymkode: c43d3...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En q-tips langt oppi hjernen er et inngrep i 14åringens kropp og dere må ha resepekt for det. Hun bør få bestemme selv over sin egen kropp, og så er det opp til dere hva konsekvensen blir om hun ikke ønsker det.

Anonymkode: c43d3...c35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt. Stakkars 14 åring

Anonymkode: 7755d...db3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg hadde hatt vanskelig for å be et barn teste seg for å få lov til å ha samvær med far og sitt nye søsken. Har hun symptomer er det klart hun må teste seg, men ellers må hun da behandles som en i husstanden. Som en over skriver, er hun ikke en vanlig gjest på besøk. 

Anonymkode: 69ba9...237

Så derfor kan hun ikke være smittebærer mener du? Er folk virkelig så naive? Hjelpes 

Anonymkode: a243d...f0b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes der høres litt overdrevent ut..

Anonymkode: c43d3...c35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja, for stebarn må for all del behandles annerledes.  Regner ikke med at TS hadde krevd test av egne barn hver gang de hadde vært utenfor døra.  TS går vel heller ikke til helsestasjonen eller på butikken.  

Anonymkode: 230f9...3cd

Ennå en bitter en ja 

Anonymkode: a243d...f0b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forhold har du til 14 åringen da? Skulle du ønske samboeren din bare hadde barn med deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forlater diskusjonen nå he he. Det ble jo total avsporing her. Mange misforsto debatten.

14 åringen får ikke møte baby uten å teste seg. Det er allerede bestemt. Trengte ikke meninger på det.

Ellers takker jeg for konstruktive innspill. Tenker at vi alle kan teste oss, i solidaritet. Eller hun og far sammen. Det syntes jeg var en god ide. Takker! 

Anonymkode: 88cae...9b5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...