Gå til innhold

Ang positiv korona-test: blir man oppringt før svaret publiserte på helsenorge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok test samtidig som resten av familien, 3 av oss fikk negativt svar på helsenorge, den fjerde personen har ikke fått noe svar der. Kam det indikere at vedkommende har korona?? Ble bekymret nå

Anonymkode: a1d9b...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de ringer i tilfelle vedkommende skulle få «sjokk». 

Anonymkode: 7876f...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh. Det tar ofte varierende tid. Vi har flere ganger opplevd at en i familien får svar inntil et døgn etter de andre. 

Anonymkode: b1a0b...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en person som fikk svaret på helsenorge først. Han ble heller ikke kontaktet på telefon før neste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar på helsenorge ca 2 timer før de ringte meg. Ellers har jeg opplevd at det varierer veldig med når svaret kommer, alt i fra 4t etter test, til 1,5 døgn etter. Så at noen ikke har fått svar vil jeg ikke si at indikerer noen ting. Svaret kommer nok snart! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 15.59):

Tok test samtidig som resten av familien, 3 av oss fikk negativt svar på helsenorge, den fjerde personen har ikke fått noe svar der. Kam det indikere at vedkommende har korona?? Ble bekymret nå

Anonymkode: a1d9b...c29

Nei. Jeg hadde en teori om at sent svar betydde positiv test fordi det var sånn hos de fleste jeg kjente som testet seg , men viste seg da jeg tok siste test at det var feil - fikk sent men negativt svar.

Alle jeg kjenner har fått svar på helsenorge først, så ringer de noen timer senere. Smittesporerene vet jo heller ikke at du er positiv før testen er ferdig og da legges det på helsenorge med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, da jeg fikk min positive test ringte de etterpå. Tok litt over en time fra jeg fikk svar på helsenorge.no til jeg ble oppringt. Det var en nervepirrende time, kan du si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...