Gå til innhold

Hvordan gå ut med en baby som bæsjer 100 ganger🤮


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fullammer babyen min som er 5 dager gammel. Hun bæsjer minst 6-7 ganger om dagen. Jeg har vært på trilletur med henne 2 ganger mens det regnet litt. Og hun bæsjet. Var ganske langt unna huset. Men orket ikke å bytte bleie mens det regnet. Måtte bare løpe hjem. Syns det er sååå vanskelig å gå ut når babyen bæsjer såpass mange ganger. Og bæsjen er veldig flytende som diarè. En venninne av meg sa at det skal være sånn i ca 6-8 uker etter det begynner babyen å bæsje en gang om dagen. 

Stemmer det? Hvordan var det med barna deres? Fullammet dere?

Anonymkode: 526f0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du selv hadde hatt diaré 6-7 ganger om dagen. Hva hadde du gjort da?

Anonymkode: 101ce...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammer. Babyen er 9 uker, og har i litt over en uke bæsjet ca 1 gang om dagen. Før det var det alltid litt bæsj i hver eneste bleie. 

Anonymkode: 197cb...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby er 8 uker nå og han har fortsatt en del bæsjebleier i løpet av en dag. Vi er kanskje nede på rundt 4 nå, men vi var oppe i 10 i begynnelsen. Fullammer.

Anonymkode: 37fce...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre sånn det er å ha en nyfødt. Du bør nok gå kortere turer nærmere hjemmet til å begynne med. 

Anonymkode: ad824...16c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen trøst så varer ikke denne 1000 bleier perioden så lenge 😊

Anonymkode: 6a050...f22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min baby er 10 uker og siste måneden har hun bæsjet  5-6 ganger. Babyen din er bare 5 dager, det er nok litt tidlig å si hvor ofte den kommer til å bæsje fremover :)

Anonymkode: 76f40...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen fasit. Noen babyer bæsjer ørten ganger daglig, noen bare en gang i uken. 

Men babyen tar ikke skade av å ha bæsj i bleien en halvtimes- times tid. Husk, om natten kan de ligge i flere timer uten at du sjekker bleien. 

Jeg har aldri giddet skifte på trilletur, og ingen av mine har tatt skade av det. 

Anonymkode: 483d8...db3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 6-8 ukene har både amming og bæsjing vært ganske uregelmessig. Har derfor tatt litt korte turer eller lagt opp dagen slik at det er lett og behagelig å kunne amme og bytte bleier.

Husk at permisjonen er lang- så husk å ta vare på deg selv, og gjør ting enkelt og behagelig i starten. Det blir enklere etterhvert, og da blir både du og baby mer mobil. 

Anonymkode: 8df3f...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningen at så små babyer skal bæsje minst fem ganger om dagen, det er et tegn på at hun får nok melk! Så vær glad for at hun får nok mat og utvikler seg normalt 😊 Det blir færre bæsjebleier etterhvert, når de er noen måneder gamle er både sju ganger om dagen og hver sjuende dag innenfor normalen...

Fem dager etter fødsel er unntakstilstand på så mange måter. Så lenge hun ikke blir sår, går det fint å vente med å skifte bleie til du kommer inn igjen. Men kanskje senke forventningene til deg selv litt også - du trenger ikke gå lange turer i regnvær med en knapp uke gammel baby, kanskje holde deg litt nærmere hjemme om du ikke vil bytte bleie ute? Alt dette kommer til å bli rutine etterhvert når du og baby begge blir litt mer vant til tilværelsen - ikke få panikk over tingenes tilstand akkurat nå!

Anonymkode: 78a16...06d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da helt fint å bytte bleie ute på tur!  :)

Fem dager er jo fremdeles tidlig og da går man gjerne ikke så langt uansett, men etterhvert er det deilig å gå litt lenger turer. Ta med bærbar stellematte, noen fukta engangskluter og bleier. Nå er det jo vår og sommer og fine temperaturer å skifte bleie i skog og mark i flere måneder fremover :) Om vinteren er det lurt å legge lengre turer til områder i nærheten av steder det er mulig å gå inn for å skifte - som serveringshytter, bensinstasjoner ol :)

Anonymkode: 572bf...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres normalt ut :) 

Anonymkode: 9ed1f...bec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby på 11 uker her og har mellom tre og fem gode bæsjebleier om dagen. Sånn har det vært omtrent fra fødsel av. Fullammer.

Anonymkode: f7a19...e40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi brukte en bleiepakke til dagen 😂

Må bare ta små hyppige turer. 

 

Anonymkode: 31bf1...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min baby er 8 uker nå og han har fortsatt en del bæsjebleier i løpet av en dag. Vi er kanskje nede på rundt 4 nå, men vi var oppe i 10 i begynnelsen. Fullammer.

Anonymkode: 37fce...e0e

Samme her. 4-6 bæsjebleier daglig nå ved 9 uker. Oppe i sikkert 10-12 ved fødsel :) 

Anonymkode: 0f909...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikke er grønn, da er det melkeallergi

Anonymkode: 9a729...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge den ikke er grønn, da er det melkeallergi

Anonymkode: 9a729...fc3

😂😂😂😂

Anonymkode: 93d73...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

😂😂😂😂

Anonymkode: 93d73...f45

Hva ler du av? Vi trodde tusen grønne bæsjebleier var helt normalt. Helt til det rant ut blod med det grønne, viste seg at det hadde vært allergi hele veien.

Anonymkode: 9a729...fc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva ler du av? Vi trodde tusen grønne bæsjebleier var helt normalt. Helt til det rant ut blod med det grønne, viste seg at det hadde vært allergi hele veien.

Anonymkode: 9a729...fc3

Det trenger ikke være allergi, nei. Grønn bæsj kan forekomme av flere grunner. Overproduksjon er en vanlig årsak.

Anonymkode: 483d8...db3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det trenger ikke være allergi, nei. Grønn bæsj kan forekomme av flere grunner. Overproduksjon er en vanlig årsak.

Anonymkode: 483d8...db3

Ja, overproduksjon er en årsak og en vi trodde var årsaken for vår del. Så hadde noen sagt «obs MPA» så hadde jeg vært evig takknemlig.

Grønn avføring hver eneste dag og diaré døgnet rundt er ikke «vanlig» hos spedbarn. 

Anonymkode: 9a729...fc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...