Gå til innhold

Et yves rocher tested på dyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Står mye bra om merket, om miljø osv men de sier ikke at produktene ikke er testet på dyr, og det er litt vanskelig å fortå seg på. 

Anonymkode: ae155...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tusen takk! Ja jeg kjøpte derfra for snart 10 år siden, da reklamerte de nemlig for at de ikke testet på dyr! Nå så jeg de ikke gjorde det lenger, men kundeservice sa "nei vi tester ikke" ...nå forstår jeg! De kan ikke reklamere med det lenger siden de selger til kina....men de kan si at de ikke tester i norge når jeg spør kundeservice og teknisk sett snakke sant. Søren så ekkelt 😕 Nei da dropper jeg de :) 

Anonymkode: ae155...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tusen takk! Ja jeg kjøpte derfra for snart 10 år siden, da reklamerte de nemlig for at de ikke testet på dyr! Nå så jeg de ikke gjorde det lenger, men kundeservice sa "nei vi tester ikke" ...nå forstår jeg! De kan ikke reklamere med det lenger siden de selger til kina....men de kan si at de ikke tester i norge når jeg spør kundeservice og teknisk sett snakke sant. Søren så ekkelt 😕 Nei da dropper jeg de :) 

Anonymkode: ae155...b2c

Skal man droppe et hvert merke som selger produktene sine til Kina...? Det avgjør jo selvfølgelig hver enkelt, jeg bare syntes det blir litt voldsomt.. 

Anonymkode: ed5a3...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal man droppe et hvert merke som selger produktene sine til Kina...? Det avgjør jo selvfølgelig hver enkelt, jeg bare syntes det blir litt voldsomt.. 

Anonymkode: ed5a3...dca

Hvorfor ikke? Det du gjør som forbruker nytter. Aldri glem det. At noe blir for "voldsomt" er det mest teite argumentet jeg har hørt for å ikke bry seg. 

Anonymkode: ef88b...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert de tester på dyr, men ha dette i bakhode uansett hva du kjøper av slike ting:

Det er påbudt at slike varer skal testes ut for at vi mennesker skal kunne bruke det. Om de ikke tester idag, så er det på grunn av at set har blitt testen ut for lenge siden på mennesker. De varene vi kjøper av for eksempel sminke i dag blir av mange ikke testet på dyr nå for tiden, men de bruker samme stoffer som er testet på dyr tidligere. Så i bunn og grunn er produktene testet på dyr. Håper du skjønner hva jeg mener. Jeg kjenner folk som jobber innen kosmetikk industrien og det er fra de jeg har fått denne beskjeden. Jeg sa til de at jeg er imot testing på dyr og da fikk jeg denne forklaringen. For alt vi vet testes det på dyr, men de sier noe annet for p få solgt varene.

Anonymkode: fd712...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor ikke? Det du gjør som forbruker nytter. Aldri glem det. At noe blir for "voldsomt" er det mest teite argumentet jeg har hørt for å ikke bry seg. 

Anonymkode: ef88b...53b

Godt sagt ☺️ 

Anonymkode: ae155...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...