Gå til innhold

Turbukse/tursko

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg tenkte å kjøpe meg turbukse og tursko da jeg ikke har dette fra før. Jeg trenger noe som er litt allsidig og går an å bruke til både korte turer, og lengre turer. Jeg vil gjerne ha noe som går an å bruke på fjelltur, men jeg er ikke personen som går de bratteste fjellturene i veldig dårlig vær. Det finnes så mye forskjellig der ute. Skallbukse eller softshell? Fjellsko eller tursko? Har dere noen tips? 

Takk!

Anonymkode: 7e50d...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg liker Sparkjøp sine Varde turbukser. Koster  ca 500,-. Det jeg liker med de er at de er stretchy.

Anonymkode: c7e07...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Crispi Besseggen liker jeg, fantastisk gode sko, både jeg, min mor og kusine har dem. Brukes på turer med hunden i gata, i skogen og til fjells. 😄

Anonymkode: d1411...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en bukse fra Norheim som jeg har hatt i snart 6 år. Den er ikke vanntett, så det er litt dumt. Men veldig god kvalitet til en god pris. Er nok en av de billigste og enkleste modellene. Bruker den i skogen og på hundetrening. Har begynt å få noe slitasje ved fotenden etter bruk flere ganger i uka i 6 år, men det må man vel regne med. Bare pass på at du ikke begynner å gå i den til vanlig. Har gått på den smellen, helt til 12-åringen kommenterte at mamma alltid hadde turklær på når hun ikke er på jobb😂

Anbefaler fjellsko fra Dogwalker. Litt dyre, men verdens beste sko! 

https://dogwalker.no/butikk/fottoy/stovler/1027-stodig-fjellstovel-fettlaer/

Link til fjellskoene. De har vanlige tursko også🤪 

Anonymkode: 5015f...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine favorittbukser i tørt vær er bergans fløyen. I regn kreves gore tex, f.eks. bergans breheimen

Anonymkode: dc0c1...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Føsleguri

Jeg har både Bergans- og Norheimbukse, og er fornøyd med begge to.

Jeg har et par Alfa fjellsko som er veldig lett og gode. Veldig fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en supercomfy turbukse fra Norheim, som jeg har hatt i mange år. Nesten ikke slitt. Pustende, men ikke vanntett. Hvis det er regnvær, tar jeg heller regnbukse.

Anbefaler skikkelige fjellstøvler hvis du planlegger å gå i fjellet. Jeg har noen gode støvler fra Alfa. For turer i skog og mark bruker jeg Salomon XA Pro, de er også egnet til løping.

Anonymkode: f46f7...3b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Lundhags Avhu bukse som jeg bruker til "alt". Supergod å ha på og solid nok til mitt turbruk. Puster godt gjør den også. (Hater turbukser som er vanntette og som jeg blir klam i. Tar heller på regnbukse om været krever det.)  Går riktignok ikke de lange tunge fjellturene da. Har flottet meg med både fjellstøvler (Crispi Besseggen) og litt lettere tursko (Crispi Mylla). Førstnevnte bruker jeg i steinete terreng der jeg vil ha god beskyttelse, Mylla blir mye brukt i snillere terreng som i skogen og evt på stier/grusveier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...