Gå til innhold

Eksen flytter inn til ny dame, og sønnen vår er lei seg pga det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften sier, så har altså min eks bestemt seg for å flytte inn til nye damen som han kun har kjent i 5 mnd. For meg må han bare styre på, men sønnen vår (som bor full tid hos meg) er utrøstelig. Jeg har vondt av han, men jeg kan heller ikke styre livet til eks .. gode råd mottas med takk. 

Anonymkode: b133e...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke gjøre noe annet enn å si at pappa vil bo med kjæresten og sånn kan man gjøre når man er voksen og at dere begge er glad i ham osv. Og være en trygg mamma ellers. 

Men hvorfor bor han 100% prosent hos deg, og hvordan vil han da i det hele tatt vite noe om pappas bosituasjon? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å være så bitter, det smitter over på din sønn. 

Anonymkode: f35f6...738

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sønnen bor 100% hos deg, så må han jo uansett ikke omgås dem?

Anonymkode: 2152e...a8d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har samvær med faren ( men ikke noe fast ) dette pga at han har slitt med rus. Nå som han endelig er blitt bra nok til å være litt tilstede for sønnen sin , føler nok gutten at damen er mer i fokus. Jeg er overhodet ikke bitter på noe som helst måte for min egen del, og jeg unner han virkelig en bra dame, og håper at hun vil gjøre han godt. 

Anonymkode: b133e...d5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har samvær med faren ( men ikke noe fast ) dette pga at han har slitt med rus. Nå som han endelig er blitt bra nok til å være litt tilstede for sønnen sin , føler nok gutten at damen er mer i fokus. Jeg er overhodet ikke bitter på noe som helst måte for min egen del, og jeg unner han virkelig en bra dame, og håper at hun vil gjøre han godt. 

Anonymkode: b133e...d5d

Ok. Men da må du si: det er sikkert bra for pappa å bo med kjæresten, hun er sikkert snill, sønnen kan besøke (avklar med dem), voksne bor ofte med kjæresten, pappa er aller mest glad i deg uansett, osv 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han blir nok vant til det bare han blir kjent med damen og kanskje blir det bedre for ham å være hos far etterhvert? Da blir det mer et ordentlig hjem å komme til?

Anonymkode: ca8a8...50b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han prate med noen andre enn deg? Noen som kan hjelpe han med å forstå situasjonen?

Viktig at det ikke er deg!! Eller eksen

Anonymkode: 91943...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja, jeg håper det vil gå seg til 🤞 det er vel kanskje ikke selve flyttingen som er problemet, det er vel mer at han skal tilbringe tid med henne og hennes sønn som bor der fast . Akkurat det forstår jeg at er vanskelig for sønnen vår, da han føler at faren har vært lite til stede for han i lange perioder. Han er en svært følsom og sår gutt. Jeg prøver å fortelle han at forandringer ofte føles skummelt, men at forandringer kan være veldig sunt og positivt og . Jeg må vel bare innse at jeg ikke kan klare å ta bort alt som er vondt/vanskelig for han. 

Anonymkode: b133e...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Slutt å være så bitter, det smitter over på din sønn. 

Anonymkode: f35f6...738

Hvorfor blir man plutselig bitter, bare fordi ungen syns det er leit? Selvsagt er det leit når mammaen og pappaen går i fra hverandre og finner noen nye. 

Anonymkode: cf88f...568

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis sønnen bor 100% hos deg, så må han jo uansett ikke omgås dem?

Anonymkode: 2152e...a8d

Du har vel hørt om samvær? 

Anonymkode: 328f5...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan han prate med noen andre enn deg? Noen som kan hjelpe han med å forstå situasjonen?

Viktig at det ikke er deg!! Eller eksen

Anonymkode: 91943...4b0

Ja, han prater med helsesøster på skolen, hun er helt fantastisk, og en god ressurs for oss begge.

Anonymkode: b133e...d5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått gutten til å sette ord på hvorfor han er lei seg?

Kan det være han hadde et håp om at pappaen skulle flytte hjem igjen?

Anonymkode: 70581...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er sønnen deres og hvor gammel er sønnen til nydama? Kan det gjøres til noe gøy at de møtes, blir kjent og gjør litt morsomme ting? 

Det er som du sier ingenting du kan gjøre med det nye samboerskapet. Men du kan komme med ideer til far. Sannsynligvis ønsker han også å få et godt forhold med sønnen. 

Og det er egentlig ikke ditt ansvar i hovedsak, men om du kan bidra så er det positivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor blir man plutselig bitter, bare fordi ungen syns det er leit? Selvsagt er det leit når mammaen og pappaen går i fra hverandre og finner noen nye. 

Anonymkode: cf88f...568

Et mer passiv aggressivt hovedinnlegg, skal du lete lenge etter. 

Anonymkode: f35f6...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, han prater med helsesøster på skolen, hun er helt fantastisk, og en god ressurs for oss begge.

Anonymkode: b133e...d5d

Supert! tror det blir å gå seg til, du høres ut som en omtenksom person

Anonymkode: 91943...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Et mer passiv aggressivt hovedinnlegg, skal du lete lenge etter. 

Anonymkode: f35f6...738

Den eneste som virker bitter og aggressiv her er deg.

Anonymkode: 449a4...b07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er sønnen deres? Har han hatt noe forhold til faren sin?

Anonymkode: 2152e...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Et mer passiv aggressivt hovedinnlegg, skal du lete lenge etter. 

Anonymkode: f35f6...738

Grunnen til at det virket passivt er nok fordi at jeg synes det gikk litt fort av hensyn til sønnen vår, pga situasjonen har vært vanskelig før. Og jeg forstår at han synes det blir en veldig stor omveltning iom at han enda ikke har truffet damen hans. Jeg personlig unner han, og håper at han kan få et bedre liv med henne, slik at han kan være en god tilstedeværende pappa i fremtiden. 

Anonymkode: b133e...d5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor gammel er sønnen deres? Har han hatt noe forhold til faren sin?

Anonymkode: 2152e...a8d

Han er 10 år. Han har et veldig godt forhold til faren, når faren er nykter og er tilstede. Men når han har vært mye ruset, og av den grunn selvfølgelig ikke har kunnet være med sønnen , har det vært lange perioder der sønnen vår ikke har hat kontakt med han. Dette har jo dessverre vært veldig uforutsigbart for gutten. Han vet litt hvorfor det er sånn, men ikke alt. Jeg har gjort alt jeg kan for å ikke snakke ned om faren, og for at de skal ha en godt far/sønn forhold. 

Anonymkode: b133e...d5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...