Gå til innhold

Zalando lar meg ikke betale med kort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skjønner godt at de legger begrensninger på dere returfolket 

Anonymkode: 99d73...b4d

Ja, det bør selvsagt legges begrensninger på kunder som sparer de for både leie av lokaler og selgere/butikkansatte ved å handle på nett. :ironi:

Får selv fortsatt kjøpt med faktura på Zalando, men jeg har da returnert en del. Det er jo umulig å vite om klærne passer på uten å prøve de slik som man ville ha gjort i butikk.

Anonymkode: bf536...257

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært kunde hos Zalando i mange år, brukt mye penger der, men også returnert en del. 
Jeg ble utestengt fra å betale med bankkort og faktura i hele 2020, var kun mulig med forhåndsbetaling i nettbank. Fra 1. januar 2021 fikk jeg igjen anledning til å betale med bankkort og faktura. Nå er jeg mye mer forsiktig med å returnere varer, og tenker mye mer gjennom før jeg legger inn en bestilling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er funksjonshemmet og har behov for hjelp med å ta av/på klær. Selv de ekstra store prøverommene i butikk blir for små med rullestol pluss assistent, så for meg blir det bare styr og stress å skulle handle i fysisk butikk. Har derfor handlet mye på Zalando gjennom mange år. Bestiller alle klær i to størrelser og returnerer den størrelsen som ikke passet. Er rask med å returnere, og er nøye med at klærne brettes pent i esken. 
For noen år siden mistet jeg muligheten til å betale med kort og fikk kun lov til å betale med bankoverføring. Jeg kontaktet Zalando og spurte hvorfor det var slik men de hadde ingen god forklaring. Etter et års tid fikk jeg plutselig tilbake muligheten til å betale med kort, men så forsvant det igjen etter noen måneder. Sånn har det vært nå i flere år. For meg virker det som at det har sammenheng med antall returer.
Synes det er rart at de velger å "straffe" de som returnerer, all den tid Zalandos forretningsmodell er gratis retur og at kunden har uvanlig lang tid på seg. Poenget er vel helst at vi skal glemme å returnere. Hvis de virkelig ville antallet returer til livs kunne de enkelt tatt grep, bl.a. kunne de bedret informasjonen om plaggets størrelse og passform på nettsiden slik at kunden fikk tilstrekkelig informasjon. Når de velger bort slike enkle tiltak er det fordi de ønsker at vi skal fortsette å måtte bestille to eksemplarer av hver størrelse, og helst glemme å returnere det som ikke passet. 

Anonymkode: fd63a...486

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det stemmer ikke at dette er kun som straff for folk som returnerer mye. Det har vært flere tråder om dette tidligere. Jeg returnerte to varer i fjor og fra samme bestilling beholdt jeg varer for 8000 kroner. Returen var to barnesko som tilsvarte 1200 kroner..  Jeg har lenge kun kunnet betale med forhåndsbetaling. Uavhengig av beløp jeg bestiller for. Jeg har ingen gjeld forutenom huslån, aldri hatt en betalingsanmerkning heller.. Så hvorfor jeg ikke kan betale med kort engang aner jeg ikke. Svært sjelden jeg gidder å handle på zalando av den grunn. Har lagt igjen ganske mye penger der før, men når man ikke engang får betale med paypal eller kort så handler jeg som regel en annen plass. 

Anonymkode: 66f7b...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt fra Zalando i ca 10 år, mange bestillinger i året, og har nesten alltid returnert. Kan fortsatt betale med faktura. Virker veldig tilfeldig.

Anonymkode: 5f2a4...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...