Gå til innhold

Zalando lar meg ikke betale med kort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får bare opp at jeg kan forhåndsbetale, ved å overføre penger til kontonummeret deres?
Hva er dette for noe? Prøver de å gjøre det så knotete å handle fordi de ikke ønsker meg som kunde?
Før var det mulig for meg å betale med kort. 

Anonymkode: eba95...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skulle Zalando ha noe i mot deg? 😮 

Det er nok en teknisk feil et eller annet sted. Vurder å lage en ny konto, prøv med en annen nettleser/en annen enhet osv. Det er nok neppe noe de gjør bevisst så du skal få det så kontete at du ikke gidder handle med dem. 

Eller har du vært en usedvanlig vrang og krevende kunde? 

Anonymkode: 0b955...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skulle Zalando ha noe i mot deg? 😮 

Det er nok en teknisk feil et eller annet sted. Vurder å lage en ny konto, prøv med en annen nettleser/en annen enhet osv. Det er nok neppe noe de gjør bevisst så du skal få det så kontete at du ikke gidder handle med dem. 

Eller har du vært en usedvanlig vrang og krevende kunde? 

Anonymkode: 0b955...e78

Har vært en helt vanlig kunde synes jeg. Beholdt mye, returnert noe.

Anonymkode: eba95...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har vært en helt vanlig kunde synes jeg. Beholdt mye, returnert noe.

Anonymkode: eba95...6a8

Nettopp. Så ingen grunn til at de skulle gjøre noe slikt, heller naturlig å tro det er en teknisk feil et sted.

Anonymkode: 0b955...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger bare faktura, betaler dermed bare for de varene jeg beholder.  Tar evigheter før de betaler tilbake hvis du returnerer noe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende de har det for seg at du har returnert for mye. En ting du kan gjøre, er å slette appen og lage deg en ny bruker (med en annen e-postadresse). Det gjorde jeg da det ble vanskeligheter fordi jeg hadde returnert for mye.

Anonymkode: 4e001...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Peonjenta said:

Jeg velger bare faktura, betaler dermed bare for de varene jeg beholder.  Tar evigheter før de betaler tilbake hvis du returnerer noe. 

Jeg får ikke betalt med faktura heller. Den eneste løsningen er forhåndsbetaling en betaling til kontonummeret deres. Da tar det fort noen ekstra dager også før varene sendes, fordi de sender dem ikke før de har fått betalingen min. Jeg har aldri ikke betalt i tide når jeg har kjøpt noe hos Zalando, så dette var veldig spesielt.

Ble litt småirritert av dette, så nå har jeg bestilt varen et annet sted uansett. 

Anonymkode: eba95...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det kan godt hende de har det for seg at du har returnert for mye. En ting du kan gjøre, er å slette appen og lage deg en ny bruker (med en annen e-postadresse). Det gjorde jeg da det ble vanskeligheter fordi jeg hadde returnert for mye.

Anonymkode: 4e001...f1c

Du mener at det er en grei ting å gjøre? 

Anonymkode: f5fdd...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan godt hende de har det for seg at du har returnert for mye. En ting du kan gjøre, er å slette appen og lage deg en ny bruker (med en annen e-postadresse). Det gjorde jeg da det ble vanskeligheter fordi jeg hadde returnert for mye.

Anonymkode: 4e001...f1c

Hahaha, var det du som hadde den rare tråden om at Zalando var ute etter å ta deg fordi du returnerte så mange klær? :ler: 

Anonymkode: e071d...e16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg får bare opp at jeg kan forhåndsbetale, ved å overføre penger til kontonummeret deres?
Hva er dette for noe? Prøver de å gjøre det så knotete å handle fordi de ikke ønsker meg som kunde?
Før var det mulig for meg å betale med kort. 

Anonymkode: eba95...6a8

Ja.

jeg havnet i det samme uføret (hadde returnert litt for mye, men samtidig hadde jeg jo kjøpt varer for mange, mange tusen kroner (som jeg ikke hadde returnert) og alltid enten betalt med kort eller faktura som jeg alltid betalte før betalingsfristen, så litt kjipt å bli en tilsynelatende uønsket kunde...). Jeg handlet knapt noen ting på Zalando det neste året eller to, og etter at jeg igjen hadde kjøpt noen klær/sko iblant uten å returnere, så fikk jeg etter hvert lov til å bli fullverdig kunde igjen. Nå er alle betalingsmetoder tilgjengelige for meg igjen, men Zalando har kjørt seg selv langt ned i grøfta på min favorittbutikk-liste...

Anonymkode: ba27c...0ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan godt hende de har det for seg at du har returnert for mye. En ting du kan gjøre, er å slette appen og lage deg en ny bruker (med en annen e-postadresse). Det gjorde jeg da det ble vanskeligheter fordi jeg hadde returnert for mye.

Anonymkode: 4e001...f1c

Jeg har returnert mye i 10 år derfra.  Har jeg for mange returer liggende eller ikke betalt får jeg ikke bestille på faktura før jeg har betalt eller returnert.  Å betale med kort burde du kunne gjøre uansett. 

Anonymkode: 10d41...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja.

jeg havnet i det samme uføret (hadde returnert litt for mye, men samtidig hadde jeg jo kjøpt varer for mange, mange tusen kroner (som jeg ikke hadde returnert) og alltid enten betalt med kort eller faktura som jeg alltid betalte før betalingsfristen, så litt kjipt å bli en tilsynelatende uønsket kunde...). Jeg handlet knapt noen ting på Zalando det neste året eller to, og etter at jeg igjen hadde kjøpt noen klær/sko iblant uten å returnere, så fikk jeg etter hvert lov til å bli fullverdig kunde igjen. Nå er alle betalingsmetoder tilgjengelige for meg igjen, men Zalando har kjørt seg selv langt ned i grøfta på min favorittbutikk-liste...

Anonymkode: ba27c...0ab

Samme her. Jeg har returnert masse og får nå bare betale med bankoverføring. Dette er noe de gjør mot kjipe kunder, rett og slett. Og jeg må innrømme at det har gjort meg til en enda kjipere kunde, for nå pleier jeg å bestille masse klær og så bare tenke på det noen dager før jeg bestemmer meg for om jeg vil ha dem eller ei. Det er den ene fordelen med forhåndsbetaling: at man faktisk kan reservere klær en uke før man betaler eller lar være å betale.

Anonymkode: e4c79...ada

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Jeg har returnert masse og får nå bare betale med bankoverføring. Dette er noe de gjør mot kjipe kunder, rett og slett.

Anonymkode: e4c79...ada

TS her. Synes det er litt feil av dem å regne meg som en «fæl kunde» - alt jeg har gjort er jo å bruke (uten å overbruke) systemet de selv har laget med gratis returer. Det aller meste har jeg beholdt. Og jeg har også brukt mye penger hos Zalando... Men de har vel en eller annen måte å regne dette ut på. 
 

Spent på hva de hadde sagt dersom jeg hadde sendt en e-post om dette. 

Anonymkode: eba95...6a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS her. Synes det er litt feil av dem å regne meg som en «fæl kunde» - alt jeg har gjort er jo å bruke (uten å overbruke) systemet de selv har laget med gratis returer. Det aller meste har jeg beholdt. Og jeg har også brukt mye penger hos Zalando... Men de har vel en eller annen måte å regne dette ut på. 
 

Spent på hva de hadde sagt dersom jeg hadde sendt en e-post om dette. 

Anonymkode: eba95...6a8

E-post adr er omtrent umulig å finne.  leiter meg ihjel hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[email protected]

Det var denne epostadressen jeg fikk svar på her i forrige uke, da jeg hadde et par spørmål om en bestilling. Og jeg fikk svar samme dag.

 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Peonjenta said:

E-post adr er omtrent umulig å finne.  leiter meg ihjel hver gang.

Tips når du leter etter adresse du allerede har mailet med: søk i innboksen din.

Anonymkode: 0b955...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Tips når du leter etter adresse du allerede har mailet med: søk i innboksen din.

Anonymkode: 0b955...e78

Det er bedre å lete under "Sendt", da man gjerne rydder og sletter i innboksen ganske ofte, så eposter fra noen måneder bak i tid er gjerne slettet forlengst. Så med mindre man kommuniserer med Zalando hver uke nesten, så tror jeg ikke den står i innboksen lenger særlig lenge.

I alle fall er det sånn hos meg. Innboksen ryddes nesten daglig, ellers drukner man jo i eposter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Million said:

Det er bedre å lete under "Sendt", da man gjerne rydder og sletter i innboksen ganske ofte, så eposter fra noen måneder bak i tid er gjerne slettet forlengst. Så med mindre man kommuniserer med Zalando hver uke nesten, så tror jeg ikke den står i innboksen lenger særlig lenge.

I alle fall er det sånn hos meg. Innboksen ryddes nesten daglig, ellers drukner man jo i eposter.

Sant, best å kikke i sendte eposter. Tenkte på det etterpå at det var noe upresist, er uansett ikke sikkert man har fått svar fra adressen man sendte til.

Anbefaler forresten automatisk sortering og kosekvent avmelding av det man ikke trenger. Jeg rydder aldri min innboks manuelt, og det kommer 10-15 mailer om dagen, alle relevante til jobb eller personlige. Veldig digg :) 

Anonymkode: 0b955...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at de legger begrensninger på dere returfolket 

Anonymkode: 99d73...b4d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner godt at de legger begrensninger på dere returfolket 

Anonymkode: 99d73...b4d

Jeg får heller ikke betalt med faktura lengre, men jeg har ikke returnert mer enn enn hos andre nettsider. Er alltid litt usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille, så da bestiller jeg to størrelser og returnerer den ene. Jeg prøver jo uansett to størrelser når jeg er i fysisk butikk, så jeg ser virkelig ingenting galt med dette 

Anonymkode: 5a62a...354

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...