Gå til innhold

Bruker dere sminke i hverdagen, i samboerforhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pusser tenner, gjør hudpleie og tar på maskara og lypsyl. Dette er hver dag uansett hva jeg skal

Kanskje fuktighets med farge og krem rouge, om jeg føler meg litt sliten i utseende.

Sammen snart 20 år.

 

Anonymkode: b282b...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer bryr seg ikke. Jeg sminker meg hver dag, enkelte dager uten, da jeg har synlige skjønnhetsfeil

Anonymkode: 2fc6d...e7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i fem år og gått hjemme sammen hver dag siden korona. Under den verste nedstengningen gikk vi begge i pysjbukse og ordnet oss ikke annet enn å dusje og pusse tenner.

Nå har jeg vært og ordnet bryn og farget vipper, men det er fordi da slipper jeg å ordne meg så mye når jeg skal ut ellers.

Anonymkode: 5dbd5...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en kvinne har dusjet, er hun tilbake til fabrikkinstillingene. Før sminken kommer på igjen. 

Anonymkode: 5f9ea...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker sminke i hverdagen. Mest for meg selv, trenger å føle meg litt fresh når jeg ser meg selv på kamera hele dagen. Mannen legger selvsagt merke til det da jeg føler meg bedre av det.

Det er også litt viktig å pynte seg for hverandre, og ikke andre, så vi kjører middag i finklær innimellom, selv om vi er hjemme.

Anonymkode: 3250e...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sminke når vi skal ut av hus, jobb etc. Ikke når vi bare er hjemme. Mannen min bryr seg ikke okke som. Du kan jo farge vipper og bryn hvis de er meget lyse. 

Anonymkode: 487ed...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sminker meg enkelt hver dag. Hjemmekontor eller ikke. 

Anonymkode: d2887...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på samme alder som deg, og sminker meg ikke for hjemmedager med forelsninger på zoom. De dagene jeg jobber bruker jeg litt hudsminke for å skjule rødheten min. Jeg pleide å sminke meg fullt hver dag før korona, og håper det blir slik igjen. Samboeren min syns (i følge han) at jeg er noe penere uten sminke (er ganske mørk) enn med.Jeg sminker meg altså ikke for han, men for å virke mer profesjonell på jobb, dessverre.

Anonymkode: 76220...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi har vært sammen i fem år og gått hjemme sammen hver dag siden korona. Under den verste nedstengningen gikk vi begge i pysjbukse og ordnet oss ikke annet enn å dusje og pusse tenner.

Nå har jeg vært og ordnet bryn og farget vipper, men det er fordi da slipper jeg å ordne meg så mye når jeg skal ut ellers.

Anonymkode: 5dbd5...9ea

Samme som meg !

Anonymkode: a1a41...d67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke samboer, men jeg sminker meg og kler meg ordentlig hver dag. Uansett om jeg skal ut av huset eller ikke. Det kommer ikke til å endre seg når jeg flytter inn med min kjære, da det ikke har noe med han å gjøre. Det handler om at jeg vil føle meg bra og fresh, driter i hva han tenker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker lett sminke hver dag. Noe foundation, pudder, mascara og diskre leppestift. Og kler meg ok hver dag, for da føler jeg meg mest vel. 
 

Mannen min har gått mange måneder med en sliten joggebukse på hjemmekontoret. Jeg synes det var så fint å se han i ei skikkelig bukse igjen her om dagen! Det er mer sexy med en fin mannerumpe i ei skikkelig bukse! 

Anonymkode: 5e7d0...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg sminket meg ikke når jeg gikk på kontoret heller. Bare om jeg hadde viktige, eksterne møter 🤷‍♀️

Anonymkode: 4019c...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har møter 4 dager i uka og sminker meg alltid da. De dagene jeg ikke har møter er det ofte bare mascara, litt concealer og lipgloss - og i noen tilfeller ingenting. Det kommer an på hvor fin jeg føler meg når jeg står opp. Styler håret mitt hver dag da.

Mannen er helt nøytral til det egentlig. Han sier at jeg er ekstra søt med sminke, men søt uten også😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man føler man burde sminke seg i ett forhold der man bor sammen, er man kanskje ikke klar for å bo sammen.
Da føler man seg ikke vel nok sammen med personen man er sammen med. 
Man burde kunne vise ansiktet sitt. Det burde være minimum krav.

Anonymkode: 3643f...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeh, orker ikke bruke tid på sminke. Har pmu på øyenbryna, så ser konstant semi sminka ut. Ellers tar jeg vare på huden med skrubb, ansiktsmaske og smører meg. Nå som sola har titta frem Og fått litt farge og fregnene har meldt ankomst så da føler jeg at jeg ser frisk nok ut 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for alle svarene😄

Det er helst mascara jeg ikke ønsker å bruke hver dag... Det er veldig stress å ta det av, enten drar jeg veldig i huden rundt øyet eller så legger jeg bomullspads med mye flytende sminkefjerner oppå øynene.

Og ser bare for meg at det ikke er bra hver eneste dag, både det å gni huden rundt øynene iforhold til rynker, og det å bruke sånn flytende sminkefjerner som sikkert tørker ut huden rundt øynene osv😅 Jeg er også veldig opptatt av rene produkter med så lite giftige stoffer som mulig....

Anonymkode: fb8e9...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tusen takk for alle svarene😄

Det er helst mascara jeg ikke ønsker å bruke hver dag... Det er veldig stress å ta det av, enten drar jeg veldig i huden rundt øyet eller så legger jeg bomullspads med mye flytende sminkefjerner oppå øynene.

Og ser bare for meg at det ikke er bra hver eneste dag, både det å gni huden rundt øynene iforhold til rynker, og det å bruke sånn flytende sminkefjerner som sikkert tørker ut huden rundt øynene osv😅 Jeg er også veldig opptatt av rene produkter med så lite giftige stoffer som mulig....

Anonymkode: fb8e9...8d5

Da ville jeg foreslått å farge vipper og bryn :)

Anonymkode: f5be8...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg alltid og kler meg ordentlig, enten jeg skal ut av huset, i møter eller ikke. Har vært gift i mange år, men aldri gått i "fella" med koseklær og håret i en dott. Har dog tatt enkelte "grep" for å slippe å bruke alt for mye tid på morgenen, pmu på bryn, eyeliner og lepper, permasnent farge på vipper og bryn. 

Anonymkode: b78fe...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...