Gå til innhold

Bruker dere sminke i hverdagen, i samboerforhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 22 og har en samboer som er et par år eldre. Vi har vært sammen i litt over 1 år. Jeg studerer og er som regel bare hjemme og leser, hver dag. Og han jobber.

Jeg har veldig lyse øyebryn og øyevipper, så har jo ikke særlig mye kontraster i ansiktet når jeg ikke har sminke. Og motsatt, det blir veldig kontrast når jeg har på sminke, spesielt på øynene, så forskjellen blir jo litt stor. Han synes jeg er aller finest med sminke, men at jeg ikke trenger å bruke det i hverdagen. Det er sånn jeg synes om han når han har voks i håret, men jeg har sagt han ikke trenger å bruke det i hverdagen for min del, men at vi kan gjør det i helgene.

Jeg steller meg ellers selvfølgelig de dagene jeg ikke har på sminke, med hår og fine, men komfortable klær😅 

Hva gjør dere? Det er sikkert litt forskjell mtp hvor lenge man har vært sammen... Men jeg lurer på om det kommer til å påvirke negativt "romantikken" i forholdet?

Anonymkode: 3cec8...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå når det har blitt mye hjemmekontor, og også lite sosialt i helgene, passer jeg på å sminke meg lett, og fikse håret, nå og da. Men de fleste dagene er det kun litt vann i anskitet, fuktighetskrem, og en høy hestehale. Gjør det like mye for egen del som for han. Er som deg lys, og veldig "flat" i ansiktet uten sminke. 

Har ellers alltid vært opptatt av å ha pene hjemmeklær, også før jeg var i forhold. Og så godt som alltid fjerne hår, ta vare på negler, og slikt. 

Er en del eldre enn deg, og har vært gift i 15 år, men slik har jeg egentlig alltid vært. Men som sagt, like mye for egen del. 

Anonymkode: e99b6...ba9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mannen min veldig glad i at jeg er helt naturlig, og han har alltid oppfordret meg til å kle meg behagelig og ikke stresse med sminke. Både når vi er bare oss, og hvis vi er med andre :) Vi har vært sammen i 4 år og bodd sammen i 2. Jeg har for øvrig mørkt hår og tydelige vipper og øyenbryn, så jeg er ikke helt flat slik du beskriver. 

Jeg liker å sminke meg iblant og om vi skal ut, men syns det er herlig å ha en mann som liker meg akkurat som jeg er. Har ikke påvirket romantikken i det hele tatt, og jeg mener akkurat det samme om han - at han skal bruke klær han er komfortabel i. Veldig godt å vite at vi kan være oss selv og at forholdet ikke påvirkes en plass av det, det er en god trygghet. En eks ønsket at jeg alltid skulle bruke sminke, spesielt om jeg skulle på butikken, det ville vært flaut om noen så meg uten. Det fikk meg ikke til å føle meg mye verd akkurat, glad jeg er kvitt han.

Dette er noe jeg syns man kan prate om tidlig i forholdet, men ta en prat med han nå om du vil. Noen ønsker at man skal pynte seg mer, andre ikke. Hadde mannen min spurt pent om jeg kunne pyntet meg litt hadde jeg gjort det, men jeg gjør det også iblant av meg selv, og har tilgode å oppleve at han spør om det.

Anonymkode: c86fe...42d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sminker meg selv om jeg kun skal være hjemme, men ikke hvis mannen er bortreist for eksempel. Så jeg gjør det nok i hovedsak for å se litt ekstra fin ut for ham. Og så sminker jeg meg før jobb også da. 

Viktig å gjøre en liten innsats på den fronten, tenker jeg. 

Anonymkode: 5e30a...98b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør litt mer ut av meg nå som det er hjemmekontor og jeg ikke får dratt ut på byen eller festet. Er også som deg med lys hud og lite kontraster. 

Det er riktignok ikke hver dag jeg sminker meg. Jeg er mer påpasselig med å ha en god hudpleierutine, farger vipper og bryn, tar brynsløft på meg selv, og gjerne bb cream, leppomade med litt farge, og kremblush. Håret mitt er så langt og tykt at jeg "må" krølle eller rette det for å ikke se ut som et troll. 

Anonymkode: de240...0f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sminker meg selv om jeg bor alene og sitter på hjemmekontor.

Anonymkode: 0cf06...65c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, jeg sminker meg ikke når jeg bare er hjemme. Når jeg har teams møter henseender jeg sminker leg bittelitt, men stort sett ikke.

Anonymkode: 858fc...a22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen 14 år. Sminker meg naturlig i helgene, selv om vi bare skal være hjemme sammen. I ukedagene når jeg bare har hjemmekontor er det ikke alltid jeg pleier å sminke m

Anonymkode: fb9fe...524

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Her er mannen min veldig glad i at jeg er helt naturlig, og han har alltid oppfordret meg til å kle meg behagelig og ikke stresse med sminke. Både når vi er bare oss, og hvis vi er med andre

Samme her!

ellers liker jeg godt å sminke meg, men sjelden jeg gjør det når jeg bare er hjemme.

skal jeg ut på noe eller fysisk på jobb så sminker jeg meg kjapt (10min Max) og naturlig, så kan jeg heller dolle meg opp når jeg skal noe veldig spesielt.

Anonymkode: 96495...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hei! Jeg er en jente på 22 og har en samboer som er et par år eldre. Vi har vært sammen i litt over 1 år. Jeg studerer og er som regel bare hjemme og leser, hver dag. Og han jobber.

Jeg har veldig lyse øyebryn og øyevipper, så har jo ikke særlig mye kontraster i ansiktet når jeg ikke har sminke. Og motsatt, det blir veldig kontrast når jeg har på sminke, spesielt på øynene, så forskjellen blir jo litt stor. Han synes jeg er aller finest med sminke, men at jeg ikke trenger å bruke det i hverdagen. Det er sånn jeg synes om han når han har voks i håret, men jeg har sagt han ikke trenger å bruke det i hverdagen for min del, men at vi kan gjør det i helgene.

Jeg steller meg ellers selvfølgelig de dagene jeg ikke har på sminke, med hår og fine, men komfortable klær😅 

Hva gjør dere? Det er sikkert litt forskjell mtp hvor lenge man har vært sammen... Men jeg lurer på om det kommer til å påvirke negativt "romantikken" i forholdet?

Anonymkode: 3cec8...53b

Er gift,  men bruker ikke sminke hver dag, kun av og til. I helgene/når jeg skal i selskap o.l sminker jeg meg :) 

Anonymkode: 7785e...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sminker meg litt hver dag. Og det er for min egen del, ikke for mannens. Er mye eldre enn deg, og ufør. Treffer ofte ikke andre enn mannen i løpet av en dag pga helseproblemer. Føler meg bedre av å stelle meg, især på dårlige dager. Mannen "krever" ingenting, men er sånn passelig flink til å gi komplimenter 🙂

Anonymkode: 9e748...b2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minker meg ikke når jeg bare skal være hjemme. 

Når jeg skal ut døren tar jeg på litt mascara. That's it.

 

 

Anonymkode: 26d0f...6c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært sammen i 6 år, samboere i 3 år. Jeg jobber i et service yrke, og sminker meg hver dag. Er for min egen del, så føler jeg meg velstelt og at jeg ser profesjonell ut i møte med gjester/kunder 😊 Er ganske så forfengelig og bruker å sminke meg ganske heavy hver dag 😅 men når jeg har fri går jeg som oftest uten. Samboer sier han foretrekker at jeg ikke sminker meg, heller fokusere på å være avslappet/komfortabel 😊

Anonymkode: cb254...116

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å supplere mitt første innlegg.

Her er også mannen slik at han stadig understreker at han ikke ser forskjell, at jeg er penest naturlig. 

Noen uker inn i covid måtte jeg innom kontoret en tur. Koste meg med sminke og hår, og tok på meg kjole, smykker og parfyme, og det var ikke måte på komplimenter da han så meg etter jobb. 

Så jeg tror det også er noe underbevisst med dette å gjøre en innsats for hverandre, selv om man er like glad i hverandre uansett. Selvfølgelig ikke hver dag, da blir det igjen meningsløst, i tillegg til å være stress. 

Anonymkode: e99b6...ba9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg bruker uansett kun mascara hvis jeg skal ut av leiligheten, så jeg sminker meg minimalt i utgangspunktet.

Gidder ikke sminke meg når jeg ikke må eller føler jeg trenger det. Samboer liker meg aller best uten sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt :) rouge og øyenbrynssminke som tar 1 minutt. Vært sammen i 23 år :) jeg er på jobb hver dag, men av vane bruker jeg også i helgene :)

Anonymkode: acc65...5a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruker bare en fuktigetskrem med farge på hverdagene. Ellers er jeg mørk, så han ser jo ingen forskjell om jeg har på meg sminke. Så når jeg faktisk prøver å være fin for han, legger han ikke engang merke til det. Så derfor bryr jeg meg ikke om å prøve å være fin for han. På helg bruker jeg bare vanlig fuktighetskrem så huden får puste. 

Anonymkode: 755f6...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg bare skal være hjemme med typen bruker jeg foundation/pudder, solpudder og bryn. Tror jeg bryr meg mer enn ham, men han merker jo på meg om jeg føler meg bra eller ikke. Ser egentlig litt syk ut uten, da jeg har mange farger i ansiktet (mørk under øynene, rød i kinnene osv). Ser sliten ut. 

Anonymkode: e9c08...ebd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert å farge bryn og evt vipper? Så slipper du å sminke deg så mye, men fortsatt har litt kontraster i ansiktet😊

Anonymkode: 23537...dd0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg er en jente på 22 og har en samboer som er et par år eldre. Vi har vært sammen i litt over 1 år. Jeg studerer og er som regel bare hjemme og leser, hver dag. Og han jobber.

Jeg har veldig lyse øyebryn og øyevipper, så har jo ikke særlig mye kontraster i ansiktet når jeg ikke har sminke. Og motsatt, det blir veldig kontrast når jeg har på sminke, spesielt på øynene, så forskjellen blir jo litt stor. Han synes jeg er aller finest med sminke, men at jeg ikke trenger å bruke det i hverdagen. Det er sånn jeg synes om han når han har voks i håret, men jeg har sagt han ikke trenger å bruke det i hverdagen for min del, men at vi kan gjør det i helgene.

Jeg steller meg ellers selvfølgelig de dagene jeg ikke har på sminke, med hår og fine, men komfortable klær😅 

Hva gjør dere? Det er sikkert litt forskjell mtp hvor lenge man har vært sammen... Men jeg lurer på om det kommer til å påvirke negativt "romantikken" i forholdet?

Anonymkode: 3cec8...53b

Før gikk jeg alltid med sminke, gikk ikke utfor døren uten sminke! Men så ble jeg litt eldre og modigere. Og går nesten bare uten sminke. Mest for at mannen sier at jeg ikke skal ta på sminke , jeg er så fin uten og han liker å kose og kysse i ansiktet uten sminken. Men jeg sminker meg når jeg skal på fest, i besøk osv. 

Hjemme går jeg med joggebukse og koseklær, ute vanlige klær. 

Det samme gjør han.

Anonymkode: cb917...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...