Gå til innhold

Styrketrening: Hvordan trene når man plutselig ligger i kaloriunderskudd (og ikke overskudd)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har siden jeg begynte å trene styrke for snart 1 år siden, ligget i enten kalorioverskudd- eller kaloribalanse. Nå tenker jeg å legge meg i kaloriunderskudd, og forhåpentligvis gå ned litt i fettprosent, uten å miste for mye muskler. Men hvordan gjør jeg det med treningen?

Til nå har jeg gradvis økt i vekter hele tiden, men når jeg spiser mindre, hva kan jeg forvente da? Ligge på det samme som jeg gjør nå, øke, eller gå ned i vekter og eventuelt øke antall repitisjoner? Og hvor mye muskelmasse må jeg regne med å miste?

Anonymkode: ce3ea...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan trene ganske likt som før. Det er fullt mulig å øke styrken på underskudd, men da bør ikke underskuddet være stort. Kutter du voldsomt på kaloriene er det svært vanskelig å beholde styrken.

Anonymkode: 8a61e...67e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ligget i underskudd i fire uker, og gått ned ett kg i uka. Har trent hard styrke som før, noen øvelser har vært litt tunge, mens andre øvelser har jeg faktisk økt i. I de øvelsene som har vært litt tunge har jeg gått litt ned i vekt og heller kjørt på med flere reps.

Anonymkode: 81baf...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...