Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Så godt å høre fra deg igjen, og så bra at lille mini vokser og utvikler seg som den skal🤩❤️ Men åh, så skummelt med disse smertene! Tydeligvis er det noe ufarlig siden det ikke har påvirket babyen på noe vis, men håper de finner ut hva smerte kommer av uansett - ikke noe godt å ha så sterke smerter! Veldig fint å lese at du blir fulgt opp og skal på ny Ul om ikke lenge til🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daisy'sDuckling skrev (På 10.12.2021 den 16.42):

Uff så skumle disse smertene og blødningene må ha vært.. men så godt å bli tatt på alvor og både få en ekstra UL og sykemeldingSå herlig at alt såg fint ut med den lille, og håper formen din blir bedre etterhvert! Masse god bedring🥰🤞🏻

Ja, jeg kjenner meg veldig takknemlig for at jeg blir tatt på alvor og fulgt godt opp 😊 Tørr ikke tenke på hvor nedbrutt jeg ville følt meg om jeg ikke hadde blitt det. Og takk for god bedring! Magesmertene er mye mindre til stede nå heldigvis! 

Prøver2021 skrev (På 10.12.2021 den 17.02):

Skummelt med blødninger og smerter, men så fint å høre at den lille utvikler seg. Må være betryggende å vite. Godt å høre at legen din tar deg på alvor, både når det gjelder ultralyd og sykemelding ❤️

Ja, det var nesten litt sjokkerende at den lille faktisk hadde det bra og hadde vokst såpass! Jeg hadde virkelig forberedt meg på dårlige nyheter!

Annabel skrev (22 timer siden):

Så godt å høre fra deg igjen, og så bra at lille mini vokser og utvikler seg som den skal🤩❤️ Men åh, så skummelt med disse smertene! Tydeligvis er det noe ufarlig siden det ikke har påvirket babyen på noe vis, men håper de finner ut hva smerte kommer av uansett - ikke noe godt å ha så sterke smerter! Veldig fint å lese at du blir fulgt opp og skal på ny Ul om ikke lenge til🥰

Ja, det er jo heldigvis ikke farlige smerter for babyen og det er godt å vite! 😊 Legen min mente det kunne være smerter av at livmoren strekkes og vokser, han sa at noen få kan oppleve det som veldig mye mer smertefullt enn damer flest. Men for det meste er smertene høyere opp enn livmorområdet, så jeg er ikke så sikker på det. De er uansett veldig mye mildere og ikke like konstante 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1

Det var så godt å bikke ni uker i går! Sist ble det jo oppdaget blighted ovum da jeg skulle vært 8+3 så jeg kom meg aldri til ni-tallet. Nok en milepæl nådd! 😁

Formen er litt svingende. Kvalmen kommer ofte i forbindelse med at jeg anstrenger meg eller at pulsen øker litt. Skulle skifte på senga her på fredag og da endte jeg med å ligge en time tid klamret til spybøtta etterpå... Men det verste er nok at kvalmen også kommer plutselig og helt uten forvarsel. Derfor kjenner jeg at jeg er litt redd for å forlate huset. Er kjemperedd for at jeg plutselig må kaste opp på offentlig plass 🙊🤢 Kjenner det er så rett med sykemelding, selv om jeg har kjempedårlig samvittighet for jobben. I disse tider er det ikke bare bare å erstatte spesialkompetanse på sykehus. Men som legen min sa så er det ikke min skyld og det må jeg prøve å huske på! 

Til uka har jeg min første svangerskapskontroll hos jordmor. Har litt blandede følelser for den timen. Jeg ønsket veldig gjerne å få time til samme jordmor som jeg var hos i september, da jeg hadde veldig fin kjemi med henne, men det var dessverre ikke mulig. Føler nå at det liksom bare blir reprise fra timen for tre måneder siden bare med en ny jordmor. Haha, huff, nå følte jeg meg veldig negativ 🙈 Det blir sikkert fint 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha kommet til uke 9💕 Uff så kjipt med mye kvalme og dårlig form, men det er nok såå verdt det når den lille kommer🙊 Og legen din har helt rett, du skal ikke ha dårlig samvittighet for sykemeldingen! Er selv sykemeldt nå, ikke pga graviditeten i seg selv, men pga brukket/operert fot, og har også kjent på samvittigheten overfor jobben. Men arbeidsplassen har ingenting igjen for at arbeiderne sliter seg ut, så nyt fritiden med god samvittighet fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du er i uke 9 allerede. Tiden flyr!! 🥰 Sikkert litt blandet følelser med symptomene som dukker opp. Det er jo et godt tegn, samtidig er det jo sikkert litt slitsomt når det står på. Jeg sier som legen din - det er ikke ditt ansvar å være på jobb nå, selv om det føles slik. Du har noe viktigere å prioritere ❤️💫

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+1

Blir veldig sporadiske oppdateringer her nå. Plutselig har det gått en ny uke igjen! Eller plutselig og plutselig, det føles ut som en evighet. Denne siste uka har gått ekstreeeemt treeeegt. Det er nok en kombinasjon av at jeg venter så veldig på morgendagen (ny ultralyd) og at jeg ikke har energi til å fylle dagene med så mye interessant. I tillegg til labert energinivå og en del kvalme har jeg også hatt en del hodepine. Pga. hodepinen er det ikke noe særlig å se mye på TV, noe som gjøre dagene rimelig kjedelige.

Jordmortimen denne uka ble flyttet to uker frem. Jeg ringte å utsatte den ettersom kvalmen var litt vel intenst og det fristet lite å sitte på et varmt venterom med munnbind på! 

Krysser fingrene for positive nyheter i morgen, da kan jeg nesten si at det er verdt det med så kjedelige dager! 

Endret av Lianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (På 21.12.2021 den 19.20):

Hvordan gikk det? ❤️

Det gikk heldigvis bare fint! 🥰 Lille bebisen lignet mye mer på en baby denne gangen, vi kunne til og med telle de små fingrene. Fikk dessverre ikke noen gode bilder, da det var mye aktivitet på lille mageboeren 😅 

Nå går jeg inn i julen med senkede skuldre og større tro på at dette går bra! I morgen skal vi fortelle kommende besteforeldre og onkler/tanter den store nyheten 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (10 minutter siden):

Det gikk heldigvis bare fint! 🥰 Lille bebisen lignet mye mer på en baby denne gangen, vi kunne til og med telle de små fingrene. Fikk dessverre ikke noen gode bilder, da det var mye aktivitet på lille mageboeren 😅 

Nå går jeg inn i julen med senkede skuldre og større tro på at dette går bra! I morgen skal vi fortelle kommende besteforeldre og onkler/tanter den store nyheten 😊

sååå godt å lese 😁 ha en veldig god jul og lykke til med deling av nyheten 🎄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at undersøkelsen gikk bra og at du kan gå julen i møte vel vitende om at mini har det fint🥰 Håper du får en fin feiring!🎄❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

12+0 🥳🥳🥳 

Nytt år og ny graviditetsuke! Hurra! Nå har nærmeste familie på begge sider fått høre om mageboeren, veldig hyggelig! 😊 Min mor har allerede funnet fram strikkepinnene 😅 

Formen min er fremdeles så som så, men håper trøtthet og kvalme gir seg etter hvert nå 🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (17 minutter siden):

12+0 🥳🥳🥳 

Nytt år og ny graviditetsuke! Hurra! Nå har nærmeste familie på begge sider fått høre om mageboeren, veldig hyggelig! 😊 Min mor har allerede funnet fram strikkepinnene 😅 

Formen min er fremdeles så som så, men håper trøtthet og kvalme gir seg etter hvert nå 🤞

Tenk det!! Du er kommet over den magiske grensen 👏🏻 Koselig at dere har fortalt det. Må ha vært gøy! Håper trøtthet og kvalme gir seg snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er jeg 13+6 og nå syntes jeg det var på tide å flytte seg over til graviditetsdagbøkene. Om noen vil følge meg videre der, finner dere den her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har lest igjennom dagboken din nå, og må si jeg er så glad på dine vegne med snart 14 uker!! 
Her har vi også hatt først en kjemisk så nå mest sannsynligvis en MA på rappen, så å lese suksesshistorier er fint! Unner selvfølgelig ingen andre å også oppleve SA/MA, men føles mindre ensomt å lese at andre også har vært igjennom det og gått videre til ny graviditet. 

Gleder meg til å følge med videre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny på forumet og leste akkurat gjennom dagboken din 💕 Vil gjerne følge deg videre på denne spennende reisen ❤️ Krysser fingrene for deg denne gangen! Det ser absolutt lyst ut 💗 klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...