Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Patriotpaula skrev (På 30.9.2021 den 18.27):

Uff, så utrolig trasig!! Dessverre er dette nesten som jeg kunne skrevet det selv, med blødninger som bruker tid på å komme i gang, voldsomme smerter og en generell dårlig opplevelse fysisk og psykisk. Føler sånn med deg ❤️
Stor klem :kose:

Takk! ❤️❤️

Da jeg skrev her sist, på torsdag, trodde jeg at de verste smertene var over og at jeg kun hadde litt menssmerter og blødning igjen. Der tok jeg jammen meg feil. Våknet opp på fredag med voldsomme smerter. Det var så ille at jeg etter en stund ringte til sykehuset igjen, de anbefalte smertestillende og å forsøke å sitte på toalettet å presse… Og å ta kontakt på nytt om det ikke resulterte i noe i løpet av de neste timene. Nå kommer det nok litt TMI… Seks timer etter at jeg våknet fikk jeg presset ut noe som nok vevsrester etter morkaken… Denne "klumpen" var såpass stor at den fylte hele håndflaten min. Og det var tydeligvis disse restene kroppen reagerte så voldsomt på, for det var nesten som å skru av en bryter etterpå.

Jeg har hatt litt milde smerter og kvalme de siste dagene, men ikke noe som jeg plages så mye av. Blødningene har avtatt og nå er det for det meste brunt utflod som kommer. Jeg tok en graviditetstest i kveld og den er fortsatt ganske sterk, men betraktelig svakere enn den var før aborten ble satt i gang. Om to uker skal jeg inn på UL-kontroll for å sjekke at det ikke sitter igjen noen rester, og jeg kjenner jeg er veldig glad for at jeg blir fulgt opp så godt! I morgen skal jeg tilbake til jobb igjen og jeg gleder meg faktisk til å komme tilbake til hverdagen igjen! 😊

Da det først gikk opp for meg at jeg måtte tilbake til "prøverboblen" igjen, tok jeg det svært tungt. Bare tanken på å starte opp med EL-testing og planlagt sex igjen gjorde meg trist og lei. Nå ser jeg heldigvis litt lysere på det, og i går kom det en ny pakke fra Babyplan med både EL-tester og graviditetstester. Gynekologen på sykehuset sa at det ikke var noe i veien for at vi kunne begynne å prøve igjen med en gang jeg var ferdig med blødninger, så håper det ikke drøyer for lenge. Å teste etter EL blir kanskje litt utfordrende nå i første omgang ettersom jeg fortsatt har en del Hcg i kroppen, så da får man lete etter andre tegn i mellomtiden 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjedelig at det ble sånn, men så bra at du allerede ser litt lysere på det 💓 Følger deg på veien videre 🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til med prøvingen! 🥰 De sier jo at man blir lettere gravid når man har mistet. Håper det klaffer kjapt for dere 🤞🏼 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en grusom opplevelse du har vært igjennom! :( Skulle ønske ingen måtte gå igjennom noe slik! :troest: Skikkelig kjipt å måtte i gang med prøvingen igjen nå, det skjønner jeg veldig godt! Sender deg masse håp, og babystøv! Måtte du slippe å vente lenge før spiren sitter! ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (På 6.10.2021 den 9.41):

Så kjedelig at det ble sånn, men så bra at du allerede ser litt lysere på det 💓 Følger deg på veien videre 🌸

Så hyggelig at du vil følge meg videre 🥰

89jenta skrev (På 6.10.2021 den 11.27):

Masse lykke til med prøvingen! 🥰 De sier jo at man blir lettere gravid når man har mistet. Håper det klaffer kjapt for dere 🤞🏼 

Takk! 🥰 Håper det stemmer for meg også 🤞

Lykkefrø skrev (På 6.10.2021 den 15.25):

For en grusom opplevelse du har vært igjennom! :( Skulle ønske ingen måtte gå igjennom noe slik! :troest: Skikkelig kjipt å måtte i gang med prøvingen igjen nå, det skjønner jeg veldig godt! Sender deg masse håp, og babystøv! Måtte du slippe å vente lenge før spiren sitter! ❤️ 

Takk! ♥️ BO må være blant universets verste spøker!

I dag har jeg vært på besøk til ei venninne og hilst på hennes tre uker gamle baby. Jeg trodde det skulle bli sårt, men det var faktisk bare ekstremt hyggelig. Nyydelig baby som var kledd opp i strikkeklær laget av meg 🥰 Ønsket om min egen lille baby ble ikke noe mindre etter dagens besøk i hvert fall! 

Endret av Lianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt - BO er uten tvil en av universets  verste spøker 🤪 Ikke at jeg har opplevd det selv, men jeg har ingen problemer med å skjønne at det føles ut som en vanvittig dårlig spøk fra universet 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så grusomt å lese om opplevelsen din kjære deg ❤️ Får vondt langt inni meg for at du måtte oppleve slike fysiske smerter oppi det hele, som om beskjeden om BO ikke var ille nok i seg selv😢  

Så godt å lese at ser litt lysere på å komme tilbake i prøvebobla igjen nå, selv om jeg forstår det må være en veldig skummel og sår tanke! Håper spiren sitter fort, så du slipper å forholde deg minst mulig til EL-testing osv igjen:klem: Masse lykke til i tiden fremover🤞❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Patriotpaula skrev (På 7.10.2021 den 23.12):

Godt sagt - BO er uten tvil en av universets  verste spøker 🤪 Ikke at jeg har opplevd det selv, men jeg har ingen problemer med å skjønne at det føles ut som en vanvittig dårlig spøk fra universet 😤

Jupp, jeg syntes det var en god beskrivelse! 

Annabel skrev (På 8.10.2021 den 7.33):

Så grusomt å lese om opplevelsen din kjære deg ❤️ Får vondt langt inni meg for at du måtte oppleve slike fysiske smerter oppi det hele, som om beskjeden om BO ikke var ille nok i seg selv😢  

Så godt å lese at ser litt lysere på å komme tilbake i prøvebobla igjen nå, selv om jeg forstår det må være en veldig skummel og sår tanke! Håper spiren sitter fort, så du slipper å forholde deg minst mulig til EL-testing osv igjen:klem: Masse lykke til i tiden fremover🤞❤️ 

Takk for hyggelig melding ♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt en del med følelsen av skam den siste tiden. Jeg synes det er vanskelig å sette ord på, men jeg føler at jeg burde skjønt at dette ikke var et ekte svangerskap. Jeg hadde fortalt søstrene mine og en venninne om graviditeten, og i ettertid av "aborten" har jeg ikke orket å snakke med de om hva som var grunnen til at det endte med abort. Jeg  sendte bare melding til de om at jeg fikk dårlige nyheter på ultralyden og at dette ikke endte bra. Jeg sa også i fra om at jeg ikke orket å prate om det. Jeg synes det blir alt for skamfullt å prate om. Jeg VET jo egentlig godt at jeg ikke kunne vite at det ikke var noe foster, men følelsene går ikke bort for det. På samme måte som at redselen min for edderkopper ikke forsvinner selv om jeg vet at de egentlig ikke er farlige. Tror jeg må bruke litt tid på å klare å legge fra meg disse følelsene.

Jeg skulle egentlig vært 12 uker på vei nå... Denne uka hadde jeg jo sett sånn fram til! 😕 Blødningene har heldigvis stoppet helt opp nå, men jeg har forsatt en del lysebrunt utflod. Ikke noe EL-slim eller andre tegn på EL enda. Om jeg skal regne første blødningsdag som første dag i syklusen er jeg på CD 18 nå og det er jo rundt den tiden jeg bruker å ha EL, men tror kanskje kroppen bruker litt lengre tid denne gangen. Vil tro det er ganske normalt? Jeg har EL-testet de siste fem dagene og hittil er det ganske svake tester som Premom skårer til rundt 0,20-0,30. Får vel smøre meg med litt tålmodighet, men det hadde vært så fint om vi kunne fått det til å klaffe nå med en gang 🤞

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vondt å lese hvordan du har det kjære deg! :( Selv om det sikkert er enkelt å si for meg, så mener jeg det veldig oppriktig - du har ingen verdens ting å skamme deg over! Du hadde ingen grunn til å tro at noe var galt, og du kunne aldri forutsett dette. Dette er ikke din skyld! :troest: Livet er urettferdig noen ganger, og hjerterått. Jeg håper sånn at du får det bedre, og at kroppen er snill med deg og gir deg syklusen tilbake fort! Har ingen egenerfaring, men har hørt at det er veldig vanlig at El blir litt forsinket. Krysser alt jeg har for deg, og for at du snart får se to streker og et bankende mini-hjerte på skjermen. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, så vondt å lese hvordan du har følt deg😣 Som Lykkefrø over meg skriver: Du har ingen verdens grunn for å føle noe som helst skam i dette her! Dette var virkelig ikke noe du kunne ha forutsett i det hele tatt❤️


Håper dere får klaff med en gang dere ønsker nå, og at kroppen kommer fint tilbake i syklus igjen :hug: Masse lykke til videre❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne følge deg videre her inne. Har nettopp lest hva du/dere har vært gjennom de siste ukene, og skulle ønske jeg kunne gitt deg en stor klem:klemmer: Vil bare si som de over her at du har ingen verdens ting å skamme deg over! Testene dine steg helt som normalt og kroppen oppførte seg som gravid, så du kunne umulig ha visst dette.. Håper at du kommer raskt inn i syklus igjen, og at det snart blir babylykke på dere❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lykkefrø @Annabel @Daisy'sDuckling Tusen takk for fine ord, kjære dere ❤️  Dagboken her inne kom til å bety mer for meg enn det jeg kunne forestilt meg da jeg opprettet den. Det at dere tar dere tid til å legge igjen så fine kommentarer gjør at jeg blir oppriktig rørt. Og det hjelper faktisk en hel del å høre det fra andre at dette ikke er noe jeg skal måtte skamme meg over.

-----

Jeg har jo testet med EL-tester en stund nå, som alle har vært veldig svake. I dag ble den plutselig postitiv! Jeg har hatt en del EL-slim de siste dagene så jeg hadde jo håp om at jeg skulle få positiv test snart. Om jeg fortsetter trenden med kort LH-topp, blir EL i morgen og dermed på CD25 (om jeg regner første blødningsdag i forbindelse med aborten som CD1). Deilig å komme i gang med syklus igjen! 😊  Etter at jeg hadde kommet over den verste sorgen i forbindelse med aborten, har frustrasjonen over at jeg ikke har hatt kontroll over neste EL, vært det vanskeligste. Jeg har jo vært veldig redd for at jeg hadde gått glipp av EL (mtp. at jeg tidligere har hatt veldig kort LH-topp) og dermed en sjanse til å bli gravid. Sengekosen har ikke vært prioriert så høyt den siste måneden... Men nå har vi muligheten til å legge inn en del aksjer og jeg føler meg veldig lettet! 😄  

20211022_195738.thumb.jpg.1a9927f27c9598f328d15318a85fd018.jpg20211022_195721.thumb.jpg.8a27168c37613045e50c31c46a83751b.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er et så fint samfunn her inne, hvor vi kan dele tanker og opplevelser med andre som har de samme ønskene, og som vi helst ikke vil at de nærmeste rundt oss skal vite om enda.

Herlighet så gøy med en så fin og veldig positiv EL test!😍👏🏻 Ønsker dere masse lykke til, og kos dere med aksjelegging🙊

Endret av Daisy'sDuckling
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (14 timer siden):

Synes det er et så fint samfunn her inne, hvor vi kan dele tanker og opplevelser med andre som har de samme ønskene, og som vi helst ikke vil at de nærmeste rundt oss skal vite om enda.

Herlighet så gøy med en så fin og veldig positiv EL test!😍👏🏻 Ønsker dere masse lykke til, og kos dere med aksjelegging🙊

Ja, dette underforumet skiller seg helt klart veldig positivt ut på KG! Jeg er veldig glad for at jeg fant veien inn hit 😊

Jeg tipper eggløsning var nå i formiddag. Hadde en del murringer og smerter som jeg har hatt tidligere i forbindelse med EL. Håper jeg føyer meg inn i rekken av de som blir gravide på første forsøk etter en abort 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP4 - 2 DPO (CD 27 etter abort) 

Da er jeg endelig over i DPO-land og jeg føler jeg kan senke skuldrene litt. Som tidligere skrevet har jeg vært litt stresset over når jeg skulle få eggløsning. Veldig glad for at jeg valgte å starte med eggløsningstester med en gang og ikke ventet på første mens. Ser at folk her inne har fått litt forskjellig informasjon om akkurat dette, men gynekologen jeg var til sa at det absolutt ikke var noe i veien for å prøve igjen uten å ha hatt ny mens. Og når man først er prøver har man jo lyst til å få utnyttet alle sjansene man har. Føles veldig godt at vi fikk lagt inn aksjer på fire av de mest fertile dagene 😊 Jeg skal ha fem nattevakter denne uken, så tipper jeg ikke har så mye tid til overs til å være utålmodig på at jeg kan teste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for DPO-land! :klemmer: Ønsker deg masse masse hell og lykke nå. Sender deg babystøv i bøtter og spann! ❤️ Etter alt du har opplevd i det siste fortjener du virkelig å få klaff nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (På 26.10.2021 den 16.51):

Masse lykke til  

Tusen takk, kjære deg! Håper alt er bra med deg ♥️

Lykkefrø skrev (På 26.10.2021 den 20.59):

Hurra for DPO-land! :klemmer: Ønsker deg masse masse hell og lykke nå. Sender deg babystøv i bøtter og spann! ❤️ Etter alt du har opplevd i det siste fortjener du virkelig å få klaff nå! 

Tusen takk, fine du! ♥️

----

Som ventet har de siste dagene gått veldig raskt! I dag er jeg 9 DPO og jeg lurer litt på om jeg skal ta første test i ettermiddag. Jeg skal sove noen timer etter nattevakt nå først, også tar jeg nok en test når jeg står opp om urinen er greit konsentrert. Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg har en god følelse eller ikke, det svinger veldig, nesten fra time til time. De siste dagene her før man får svaret er nesten litt for nervepirrende. Krysser så utrolig fingrene for at jeg kan skimte en strek i ettermiddag (selv om jeg vet det er tidlig) 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...