Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Prøver2021 skrev (På 13.11.2021 den 10.45):

Har lest dagboken din i et par uker uten å kommentere. Gratulerer så mye med en liten skatt i magen!! ❤️ Ekstra stas etter det du har opplevd. Gleder meg til å følge med videre! 

Tusen takk! Gøy med nye fjes her inne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner veldig igjen følelsen din av å være mer avventende rundt graviditeten denne gangen❤️ Tror det er veldig vanlig når man har opplevd å miste, som en slags forsvarsmekanisme. Håper tiden frem mot TUL går fort og at du snart kan begynne å glede deg over minien som spirer og gror der inne🌱 Har du fått time til TUL nå forresten? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+2

Jeg har veeeldig lite symptomer. Jeg vet jo at det er tidlig enda og at kanskje symptomene kommer etter hvert, men jeg sammenligner jo veldig hvordan det var i august/september. Da hadde jeg på dette tidspunktet opplevd både ømme og "tunge" pupper som vokste, kvalme og oppkast og myye stikking og ubehag for livmorområde. Nå har kanskje hatt et par blaff av kvalme, men det kan like gjerne ha vært fordi jeg har vært sulten som pga. graviditeten. Har ikke ømme eller vonde pupper, om noe kanskje litt såre nipler. Puppene har heller ikke blitt noe fyldigere eller "tyngre". Og jeg har absolutt ingen stikkinger eller murring fra underlivet. Det eneste symptomet jeg har nå som jeg også hadde sist gang, er økt utflod. Har lest at dette er normalt så jeg klamrer meg i hvert fall fast til det! Det er jo ikke sånn at jeg ønsker å være kvalm eller ha generelle ubehag fra kroppen, men det hadde nok gitt meg en større ro om det hadde dukket opp. 

Men nå har jeg fått time til TUL, så heldigvis har vi snart et svar på om det faktisk er noe der inne! Har fått time den 29. november, så akkurat to uker til. Jeg skulle gjerne hatt det i neste uke allerede, men de på sykehuset ville gjerne vente til jeg var rundt sju uker. Og det er jo uansett to uker tidligere enn jeg fryktet, de sa jo først rundt uke ni. Veldig spent på om det faktisk er noe der inne denne gangen. Sjansen for det er jo myyye større enn at jeg skal oppleve en ny BO, men jeg klarer virkelig ikke tro på at det går bra helt enda. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det og å holde meg opptatt med andre ting, og det har faktisk gått overraskende fint. Det er deilig å føle at jeg klarer å ha fokus på andre ting enn bare gravid- og babytanker 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (15 minutter siden):

Kjenner veldig igjen følelsen din av å være mer avventende rundt graviditeten denne gangen❤️ Tror det er veldig vanlig når man har opplevd å miste, som en slags forsvarsmekanisme. Håper tiden frem mot TUL går fort og at du snart kan begynne å glede deg over minien som spirer og gror der inne🌱 Har du fått time til TUL nå forresten? 🥰

Ja, det tror jeg du har helt rett i! Det blir nok en form for forsvarsmekanisme. TUL blir 29. november, da er jeg 7+2 og vi får forhåpentligvis se et lite hjerte som banker 🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med time til TUL🤗 Jeg er 8+0 idag og kjenner veldig lite til symptomer, kun større/ømmere pupper, litt menssmerter/korsryggsmerter i begynnelsen og veeldig lite kvalme. Så det trenger absolutt ikke å bety noe med lite symptomer. Tenker vi isåfall er heldige🙊😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daisy'sDuckling skrev (På 15.11.2021 den 15.00):

Så gøy med time til TUL🤗 Jeg er 8+0 idag og kjenner veldig lite til symptomer, kun større/ømmere pupper, litt menssmerter/korsryggsmerter i begynnelsen og veeldig lite kvalme. Så det trenger absolutt ikke å bety noe med lite symptomer. Tenker vi isåfall er heldige🙊😍

Ja, vi er vel egentlig heldige om vi slipper unna de verste symptomene, men det er jo også en liten trygghet med å ha de! Eller, jeg hadde jo masse symptomer sist gang og det gikk jo ikke bra da, så det er vel ikke noen fasit 🙂

I dag er jeg 5+5 og har fremdeles ingen ømme pupper, kvalme eller murringer fra underlivet. Jeg føler meg absolutt ikke gravid. Det eneste er at jeg er hinsides trøtt for tiden! Jeg sover mye! 😴😴😴 Heldigvis har jeg en del turnusfri, så jeg har muligheten til det 😊 Men dette er jo også den verste årstiden for meg som stort sett jobber nattevakter, mtp. at jeg ofte sover vekk alt dagslyset, så trøttheten kan også stamme fra at jeg sjeldent opplever dagslys og at vi har det veldig travelt og tungt på jobb for tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

7+1

Fra å gå fra ingen symptomer (forutenom trøtthet), har det de siste dagene dukket opp det ene symptomet etter det andre. Jeg har vært kvalm i perioder gjennom dagen, både før og etter jeg har spist. Luktesansen har også endret seg, og jeg synes mye lukter ekkelt. Veldig dårlig kombinasjon med kvalme 😅 Har også opplevd litt ubehag i nedre del av magen nå de siste dagene, som om det er noe som strammer og strekker der nede. Men det verste er nok treg mage og tendenser til forstoppelse. Det er så ubehagelig!

Uansett hvor ugrei kroppen føles nå, gleder jeg meg over symptomer og føler en viss trygghet på at jeg faktisk er gravid. I morgen er det tid for TUL, og da får jeg svar på om det faktisk er noe som spir og gror inni meg, eller om kroppen nok en gang er på villspor. Dagen kan ikke komme fort nok! Spent på om jeg får sove noe som helst i natt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at symptomene begynner å komme litt nå. Så gøy å lese, for jeg kjenner nesten akkurat det samme som deg nå, minus kvalmen. Lukter masse rart, og kjenner magen strekker mye! Og forstoppelse har jeg hatt fra før positiv test. 🙈Håper du får akkurat nok symptomer til å få den betryggende bekreftelsen, men ikke så mye at det blir plagsomt for deg. En spennende og fin tid i vente for oss begge to fremover. :) 

Ååå, TUL i morgen! Har full forståelse for at tankene og følelsene er i full sving nå. Håper og tror du vil få gode nyheter i morgen, og et vakkert møte med lille spira di! :klem: Dette skal gå bra, og du skal få se et lite bankene hjerte! Ikke lov at du har så uflaks to ganger! Ønsker deg masse masse lykke til Lianne, jeg skal tenke på deg! :hjerte: Gleder meg til å høre hvordan ultralyden var, og hvordan du opplevde å se lille din for første gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å kjenne det på kroppen at det skjer noe der inne! Som @Lykkefrø skriver så må jo dette bare gå bra! Masse lykke til i morgen på TUL, og kos dere med å sniktitte på deres lille gull💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse, masse lykke til på TUL i dag!:klem: Lynet slår sjeldent ned samme plass to ganger, så denne gangen skal alt være perfekt med minispiren❤️Krysser alt jeg har for dere, og gleder meg til å lese om opplevelsen din senere i dag😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2

Dagen for første TUL!

Da jeg satt på venterommet for å komme inn viste treningsklokken min at jeg hadde en puls på 105 🙈 Jeg var rimelig nervøs og stressa! Da gynekologen startet ultralyden ville hun først swipe over og se at alt var normalt, se på egglederne osv. Jeg syntes hun tok seg veeeldig god tid. Jeg så da bare svarte felter og var helt sikker på at dette ble en reprise fra forrige gang. Men da hun justerte litt på ultralydstaven kom det opp et lite, lite embryo med bankende hjerte! 🥰🥰🥳🥳 Det er det absolutt fineste og surrealistiske jeg noen gang har opplevd. Tenk at det spirer og gror en annen person inne i meg?!? Dessverre kunne ikke mannen bli med i dag, men det var så deilig å ringe han etterpå og kunne fortelle at så langt set alt fint ut! 😊

20211129_183749.thumb.jpg.84451882c995c538fd06c9ff3b8316d8.jpg

Ellers må jeg si tusen takk for alle støttende ord dere kommer med her inne! For en fantastisk heiagjeng!! 😁🤩

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en flott liten spire med et lite bankende hjerte!❤️ håper at du nå klarer å slappe litt mere av og nyte graviditeten videre🤩 Kjenner igjen den herlige følelsen, en kan leve lenge på den🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer så mye med spira i magen! Jeg har lest dagboken din flere ganger, men ikke lagt igjen noe før nå. ❤️

Endret av Frøken_lurepave
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8+6

Nå har det plutselig gått en stund siden sist jeg oppdaterte her. Forrige torsdag fikk jeg sterke smerter i magen, de begynte ganske milde, men økte etter hvert i intensitet og ble til slutt så ille at jeg ikke klarte å bevege meg normalt. Ble sengeliggende hele fredag. Mannen ville veldig gjerne at jeg skulle ta kontakt med lege, men jeg tenkte at det ikke var noe vits så tidlig i svangerskapet. Smertene vedvarte gjennom helga, bare ikke så ekstremt sterke. På søndag begynte jeg også å blød og da tenkte jeg at dette var starten på slutten. Så da bestemt jeg meg for å ringe lege på mandag. Han ordnet slik at jeg fikk ny ultralydtime på dagen. Veldig takknemlig for det! Og heldigvis så alt fortsatt helt fint ut!! ♥️ Lille bebisen hadde nesten doblet størrelsen sin på bare en uke og jeg ble målt til å være tre dager lengre enn mine egne beregninger. Fantastisk betryggende å se at den lille vokser og trives 🥰

Blødningene har heldigvis avtatt helt, men jeg har fremdeles en del smerter i magen. Smertene forverres ved aktivitet og stress, som er typisk for min arbeidshverdag. Kombinert med kvalme har jeg hatt problemer med å jobbe som normalt. Jeg har derfor fått sykemelding ut første trimester. Jeg har dessverre ikke muligheten for hjemmekontor eller særlig tilrettelegging. Er veldig glad for at legen min tar meg på alvor, men kjenner at dette kan bli en laaaang måned. Om januar kommer og formen er som den er nå, må jeg nesten høre om det er noe fornuftig jeg kan gjøre på jobb, om det så blir omplassering. Men forhåpentligvis er jeg tilbake til normal form igjen etter et par uker med hvile 😊 På grunn av smertene har jeg fått time til ny ultralydkontroll 20. desember. Tenk, da er den lille bikket 10 uker og vi får mest sannsynlig se konturene av noe som ligner litt på en liten baby! 😍

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så skumle disse smertene og blødningene må ha vært.. men så godt å bli tatt på alvor og både få en ekstra UL og sykemeldingSå herlig at alt såg fint ut med den lille, og håper formen din blir bedre etterhvert! Masse god bedring🥰🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt med blødninger og smerter, men så fint å høre at den lille utvikler seg. Må være betryggende å vite. Godt å høre at legen din tar deg på alvor, både når det gjelder ultralyd og sykemelding ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...