Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Vil gjerne følge deg videre! :) Så spennende med TUL neste uke, skjønner godt at du gleder deg til det! Håper tiden flyr avsted, og at du får et fint første "møte" med den lille der inne. 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkefrø skrev (På 15.9.2021 den 17.29):

Vil gjerne følge deg videre! :) Så spennende med TUL neste uke, skjønner godt at du gleder deg til det! Håper tiden flyr avsted, og at du får et fint første "møte" med den lille der inne. 🥰

Så koselig at du vil følge meg! 😊 

89jenta skrev (På 15.9.2021 den 19.34):

måtte tiden mot ultralyd gå fort! 🥰🥰

Tiden har faktisk gått fort! Nå er det under to døgn til ultralyd 😁😯

I dag er jeg 8+1! Enn at jeg er åtte fullgåtte uker allerde! 😲 Jeg sliter fremdeles med å føle så mye glede over svangerskapet. Men håper at jeg klarer å senke skuldrene etter ultralyden. Jeg både gruer og gleder. Sjansen er jo absolutt størst for at vi får se en liten, perfekt bamsemums med bankende hjerte, men så er det jo faktisk muligheten der for at det motsatte skjer. Til helgen skal vi ha besøk av svigers som bor over 100 mil unna og jeg håper så inderlig at vi kan komme med positive nyheter! 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiii, kjære deg😭 Så vondt å lese at du ikke fikk gode nyheter i dag…😢

Ta godt vare på hverandre💕 Sender deg en stor klem, og håper det klaffer raskt igjen for dere så fort dere er klare for det:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annabel skrev (4 timer siden):

Neiiii, kjære deg😭 Så vondt å lese at du ikke fikk gode nyheter i dag…😢

Ta godt vare på hverandre💕 Sender deg en stor klem, og håper det klaffer raskt igjen for dere så fort dere er klare for det:klem:

 

nilci skrev (1 time siden):

Å nei så triste nyheter! 💔😢 så fælt det må være! sender deg en stor klem! 

Takk ♥️ Jeg er nok veldig pessimistisk av natur og selv om jeg hadde forberedt både mannen og meg selv på at vi kunne få dårlige nyheter i dag, kom det likevel som et sjokk. Det føles helt uvirkelig og jeg er helt knust. Jordmor tok innvendig ultralyd og jeg så med en gang at det bare dukket opp et svart hulrom på skjermen. Jeg skjønte umiddelbart hvordan ståa var. Jordmor var heldigvis veldig rolig og hyggelig, hun henviste oss til gynekologisk poliklinikk på sykehuset. Vi dro direkte dit. På sykehuset tok de en enda grundigere innvendig ultralyd og fant det samme som jordmor. Likevel ville de ta hcg-prøver i dag også skal jeg komme inn for ny ultralyd og nye hcg-prøver på fredag. Regner med jeg får tabletter for å fremprovosere blødninger på fredag. Kan trygt si at helgen med svigers på besøk blir langt i fra slik jeg hadde sett for meg. 

Jeg sitter igjen med så mange spørsmål. Jeg har jo vært kvalm og hatt smerter i korsryggen og vært uvanlig sliten. Har hatt ømme pupper som har vokst og hatt ubehag og stikkinger fra underlivet. Jeg har hatt normal økning på CB digitaltest med 3+ i uke 5-6. Jeg har ikke hatt noe form for blødning eller spotting. Jeg skjønner ikke at kroppen kan oppføre seg som gravid, også er fostersekken helt tom? 😭 Jeg blir så sint og lei meg på en gang. 

Endret av Lianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei!! Så ufattelig trist!! 😭 Livet er noen ganger så ufattelig urettferdig, uforståelig og så fryktelig vondt. Jeg skulle så inderlig ønske du slapp å gå igjennom dette her. Sender deg all verdens varme tanker og klemmer! Håper du har god støtte rundt deg, og at dere tar godt vare på hverandre. ❤️ Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei… dette var så utrolig trist å lese 😔 Livet er så hardt og brutalt noen ganger.. Sender deg mange gode varme tanker og klemmer :klem: Håper dere har gode folk og støtte rundt dere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stAre @Fhuzzy @Lykkefrø @89jenta Tusen takk for at dere tar dere tid til å legge igjen spor. Jeg setter veldig stor pris på det ♥️

I dag var jeg tilbake på sykehuset for å sette i gang medisinsk abort, trodde jeg. Men de ville bare ta ny hcg-prøve... Får telefon senere i dag om resultatet av den, og har foreløpig ikke ny time på sykehuset før neste torsdag!?! Hvorfor skal jeg måtte vente så lenge når både de og jeg VET at dette ikke er et normalt svangerskap? Jeg vil bare komme meg videre og bli ferdig 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte mitt verker sånn for deg! :(  Håper du får en rask avklaring, slik at du slipper å vente lenger enn nødvendig. Nesten en hel uke å vente var lenge synes jeg. Skjønner så godt at du vil komme videre og bli ferdig. Dette er så trist Lianne! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykkefrø skrev (16 timer siden):

Hjerte mitt verker sånn for deg! :(  Håper du får en rask avklaring, slik at du slipper å vente lenger enn nødvendig. Nesten en hel uke å vente var lenge synes jeg. Skjønner så godt at du vil komme videre og bli ferdig. Dette er så trist Lianne! ❤️ 

Takk, kjære deg! ♥️

De ringte aldri fra sykehuset på fredag, så jeg ringte de i dag. Fikk høre at Hcg var omtrent det samme på onsdag og fredag. Jeg orket ikke å spørre om tallet, det har ikke noen betydning likevel. Jeg nevnte for sykepleieren som jeg snakket med at jeg syntes det var fryktelig lenge å vente til torsdag. Da satte hun meg opp på time i morgen i stede, så da fikk jeg i hvert fall fremskyndet prosessen med to dager. Jeg håper alt går raskt og smertefritt, det er jo tross alt ikke noe foster jeg skal blø ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, kjære deg! Dette er så trist!! Så fint at du ringte opp igjen selv og fortalte hvordan du hadde det, og så godt at du fikk komme inn igjen i dag! ❤️ Tenker masse på deg, og sender deg mange strykeklemmer. Håper du har god støtte rundt deg nå. Dette er så urettferdig! :cry3:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@89jenta @Lykkefrø @Annabel Dere aner ikke hvor mye jeg setter pris på at dere legger igjen hilsener til meg ❤️ Jeg måtte helt på ekte felle noen tårer nå. Dagen i går var den absolutt verste dagen i mitt liv. Jeg tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan ting har vært, men tenker at dette kanskje ikke er noe alle bør lese…

Da jeg var på sykehuset på tirsdag fikk jeg ny ultralydkontroll. Det ble bekreftet på nytt at det kun var en tom gestasjonssekk. Jeg fikk da den første tabletten med antiprogesteron. Jeg fikk tilbudet om å fullføre aborten dagen etter på sykehuset, men valgte å gjøre det hjemme. Hadde jeg skulle valgt på nytt, hadde jeg valgt å være på sykehuset. Gårsdagen husker jeg som ekstremt smertefull, både fysisk og psykisk. Jeg kastet opp og besvimte flere ganger. Mannen var på telefon med sykepleier flere ganger gjennom dagen og de sa at jeg tok for lite smertestillende og at jeg var for lite aktiv slik at blødningene ikke kom i gang. Jeg er selv helsepersonell og det var uaktuelt for meg å ta mer av de samme smertestillende som jeg allerede hadde tatt. Jeg hadde allerede maxet ut døgndosen og mer til. Og de gangene jeg prøvde meg på toalettet så svimte jeg av pga. smerter. Sykepleieren sa vi måtte komme til sykehuset, men jeg hadde så vondt at jeg ikke skjønte helt hvordan jeg skulle komme meg dit. De ville sende ambulanse, men sta som jeg er nektet jeg…. Så det endte med at mannen fikk kjøre til sykehuset å hente ut sterke smertestillende til meg, noe som hjalp litt i hvert fall. Og på en eller annen måte kom jeg meg gjennom dagen og blødningene kom etter hvert i gang. Jeg hadde sterke smerter nesten konstant i 12 timer og jeg sa vel på et tidspunkt at hvis dette kan sammenlignes med en fødsel, så vil jeg ikke bli gravid på nytt… Fikk ikke i meg noe mat eller drikke i løpet av dagen heller, så i dag kjenner jeg meg helt utslått. Jeg blør fortsatt en del, men smertene er mye mildere i dag, nå kjennes det bare ut som sterke menssmerter (noe som er ille nok altså, men som nesten oppleves som behagelig sammenlignet med gårsdagens smerter).

Dette håper jeg at jeg ALDRI trenger å gjøre igjen. Men jeg kjenner at jeg er livredd for at jeg må det. Jeg kommer aldri til å ha den samme gleden ved å se en positiv graviditetstest igjen, og kjenner nesten at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg til det. Jeg veksler mye mellom å ville bli gravid så raskt som mulig igjen nå, og å ville vente til psyken er litt sterkere. Jeg har heldigvis fått lovnad fra både fastlege og gynekolog på sykehuset om at jeg får tidlig ultralyd gjennom det offentlige så snart jeg blir gravid igjen. Og det er jo en liten trøst oppi det hele. Mannen har sagt at dette er opp til meg og er heldigvis vært en enormt god støtte gjennom dette, samtidig som dette også har vært veldig tøft for han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig trasig!! Dessverre er dette nesten som jeg kunne skrevet det selv, med blødninger som bruker tid på å komme i gang, voldsomme smerter og en generell dårlig opplevelse fysisk og psykisk. Føler sånn med deg ❤️
Stor klem :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...