Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

PP3 - 1 DPO (CD 19)

Da er jeg hjemme fra ferie igjen. Det har vært veldig deilig å koble litt av og bare nyte fine sommerdager på hytta til svigers. Vi har også hilst på en del slekt og venner. Disse møter vi omtrent en gang i året fordi vi bor så langt unna hverandre. Nå er det gått over to år siden vi møtte en del av de. Mange har fått barn på denne tiden, og selv om jeg koooser meg skikkelig med å være "tante" til disse barna, minner det meg også på hva jeg ønsker meg høyest her i livet.

Jeg har testet for EL denne syklusen også. På lørdag tok jeg to Babyplan-tester med et par timers mellomrom som Premom skåret til hhv. 0,34 og 0,57. Ettersom jeg har kjøpt inn Clearblue sine rosa EL-tester tok jeg også en slik. Fikk da smilefjes på samme urin som jeg fikk 0,57 på Babyplan-test. Burde vel stole mest på Clearblue, eller? Synes det er rart at Babyplan-testene ikke blir sterkere. Men jeg er ganske sikker på at jeg hadde eggløsning natt til søndag, da jeg hadde kraftige undelivssmerter som jeg også hadde i fbm. EL i vår. Smertene var ikke noe mer uttalt på en side, men var ca midt på, og varte i ca. 15 minutter, akkurat som da jeg hadde slike smerter i vår. Så da vil jeg si at EL var på søndag (CD18) og jeg da er 1 DPO i dag. Vi har fått lagt inn greit med aksjer, så nå er det bare å håpe på at det klaffer denne gangen! Får prøve å holde meg opptatt de neste dagene så ikke ventetiden på å teste føles så lang. Selv om jeg nok tror dagene kommer til å sneegle seg avgårde.

Screenshot_20210809-200641_Premom.thumb.jpg.4014469ca01bec0a0c6d52a99a0e81d6.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg tok en babyplan-test da jeg stod opp i går (10 DPO) og den viste en svak strek. Drakk nesten ingenting de neste timene og tok både babyplan og Clearblue tidligtest før jeg turte å ta en digital, og den viste Gravid 1-2 😁😁 Så nå er det bare å krysse fingrene for at spiren klamrer seg fast og at jeg ikke ender opp med en ny kjemisk 🤞🤞
 20210818_164443.thumb.jpg.51f20fd351676ceba2fc0b69a90b0ee1.jpg

Endret av Lianne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå! :hoppendeglad: Gratulerer så mye med lille spiren i magen! ❤️ For en fantstisk nyhet!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@nilci @Sai @stAre @89jenta @Annabel @Fhuzzy @bittelillebolla Tusen takk, dere 🥰🥰 Helt utrolig uvirkelig å få gratulasjoner. Da føler det liksom litt mer ekte. Vi tenker vi skal holde graviditeten hemmelig en goood stund fremover så da er det ekstra koselig at jeg kan dele det med dere!

Jeg har hatt litt sprengende ubehag helt nederst i magen de siste dagene, men har lest at det er vanlig, så bekymrer meg ikke så mye for det. Etter at jeg sluttet på p-pillene har jeg begynt å spotte på 10/11 DPO og da jeg hadde kjemisk i juni kom det litt spotting på 12 DPO. I dag er jeg 13 DPO og det er fremdeles ingen spotting på gang, så det må jo være et godt tegn!  Tok også en ny strimmeltest i dag og steken er uten tvil sterkere i dag enn den var på onsdag 😄 Klarer ikke helt å glede meg enda, men prøver å huske på at sjanses for at dette skal gå bra er en god del større enn at det ikke gjør det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+5

I dag er det en uke siden jeg testet postitivt. Tok en ny digital i dag, men den viser fremdeles 1-2. Hadde tenkt til å vente med å ta en ny digital til i morgen, men klarte ikke vente… Angrer på det nå, ja! Tok samtidig en ny strimmeltest og det var heldigvis tydelig økning på den. Så da skal jeg prøve å ta en ny digital til helgen så får jeg prøve å ikke bli for engstelig før jeg ser hva den viser. Ellers har jeg hatt en del typiske tidlige symptomer som kvalme , ømme og " tunge" pupper og litt strekkende smerter i underlivet. Har også hatt en del økt utflod og jeg får ofte følelsen av at det er vått i trusa og da må jeg løpe på do for å dobbeltsjekke at det ikke er blødning. Det har ikke kommet noe blod enda, men det er veldig slitsomt å gå og kjenne på dette nærmest konstant.

Jeg trodde jeg skulle klare å glede meg mer over en graviditet enn det jeg gjør, og jeg føler meg så teit som bare går rundt og er engstelig og negativ. Jeg leser i så mange andre dagbøker her om par som prøver i lang, lang tid og om de som må gjennom fertilitetsbehandling. Da føler jeg at skylder alle de å være fornøyd og glad over at vi har blitt gravide etter kort tids prøving, men jeg sliter skikkelig med det. Jeg har pratet med mannen om de tankene jeg sitter med og han sier at jeg kommer til å få det bedre om jeg bare klarer å slappe av, og å tenke at dette aller mest sannsynlig kommer til å resultere i en lite baby i mai. Det er jammen meg lettere sagt enn gjort. Og jeg tror ikke han forstår hvor mye fokus dette tar i det daglige. Forhåpentlig vil følelsene endre seg jo lenger ut i svangerskapet jeg kommer. Det håper jeg i hvert fall! 

Innerst inne er jeg jo glad for å være gravid, men jeg kunne gjerne ønsket meg litt lavere skuldre rundt det hele. Jeg har i hvert fall bestemt meg for en tidlig ultralyd rundt uke 8-9 og håper at den går bra og at jeg etter det kanskje klarer å tenke litt mer positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg tror dog nesten det er umulig å kun glede seg, uten å føle på frykten for å miste/at noe skal være galt, de første ukene av graviditeten. Spesielt i dag hvor vi (dessverre?) har så utrolig mye lett tilgjengelig kunnskap om alt som kan gå galt osv. Ukene frem mot uke 12 blir da en utrolig nervepirrende tid!
 

Det går heldigvis bra i de aller fleste tilfeller❤️ Samtidig er det jo de aller første ukene som er de mest utsatte og sårbare, så jeg er sikker på at du vil kunne glede deg mer og mer for hver dag, og for hver uke, som går fremover nå:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (19 timer siden):

Uff, jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg tror dog nesten det er umulig å kun glede seg, uten å føle på frykten for å miste/at noe skal være galt, de første ukene av graviditeten. Spesielt i dag hvor vi (dessverre?) har så utrolig mye lett tilgjengelig kunnskap om alt som kan gå galt osv. Ukene frem mot uke 12 blir da en utrolig nervepirrende tid!
 

Det går heldigvis bra i de aller fleste tilfeller❤️ Samtidig er det jo de aller første ukene som er de mest utsatte og sårbare, så jeg er sikker på at du vil kunne glede deg mer og mer for hver dag, og for hver uke, som går fremover nå:klem:

Ja, jeg tror nok du har veldig rett. Jeg er jo absolutt ikke den første som sitter med slike tanker i starten av en graviditet! Håper og tror du har rett i at jeg klarer å glede meg mer og mer fremover 😊♥️

I dag har jeg vært innom foreldrene mine en tur. Og herlighet, så vanskelig det er å ikke si noe! Men mannen og jeg har bestemt at vi tidligst skal fortelle etter at vi har vært på TUL. Det kommer til å bli utfordrende når jeg bor så nære foreldrene mine og møter de nesten ukentlig. Og i hvert fall når de nå er i gang med storopprydding på loft og i kjeller, og stadig lurer på hva vi barna har lyst til å ta vare på av leker og utstyr fra barndommen 🙊😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

Hurra for nydelig tester!!
Nyt følelsen og håper du får en kjempe fin helg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

6+1

Jeg synes faktisk de siste ukene har gått litt fort, og nå er det bare to og en halv uke til jeg skal på første TUL! Alle gravidappene (ja, jeg har fem forskjellige 🙈) sier forskjellig termindato og antall uker/dager på vei. Men tror jeg forholder meg til Babyverden sin der jeg har lagt inn beregning fra unnfangelse som jeg er ganske sikker på at var rundt 8. august. Skal jeg derimot regne fra første dag i sist menstruasjon er jeg 6+4 i dag, og det er vel den beregningen lege/jordmor bruker frem til OUL? Haha, rart hvor mye de tre dagene der betyr 😅 Jeg har mye mindre symptomer nå enn det jeg hadde for to uker siden og da blir jeg jo selvfølgelig bekymret. Nå er jeg ikke kvalm og kjenner mye mindre stikkinger fra livmorsområdet. Puppene er fremdeles ømme, men mindre enn de har vært. Jeg har derimot fortsatt helt sinnsyke mengder utflod og må gå med truseinnlegg hele tiden. I går da jeg stod på badet for å ordne meg kjente jeg bare at det rant ut av meg, og jeg tenkte at enten så tisser jeg på meg nå eller så mister jeg. Da jeg sjekket trusa var det store mengder med tyktflytende utflod, sikkkert to rause spiseskjeer (huff, sorry om dette blir TMI… 🙈). Jeg er glad så lenge det ikke er spor av blod og jeg vet jo at økt mengde utflod er normalt under svangerskapet, men sååå store mengder da?! 😅

Ellers er jeg litt bekymret for at jeg har spist noe jeg ikke burde. I går spiste jeg scampi og så etterpå i den ene appen at man skulle holde seg unna skalldyr i graviditeten. Men søkte litt rundt på nettet og fant veldig sprikende informasjon. Noen som vet dette helt sikkert? Jeg tenker at spist er spist og jeg får ikke gjort noe med det, men litt greit å vite om jeg skal holde meg unna skalldyr fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lianne skrev (41 minutter siden):

6+1

Jeg synes faktisk de siste ukene har gått litt fort, og nå er det bare to og en halv uke til jeg skal på første TUL! Alle gravidappene (ja, jeg har fem forskjellige 🙈) sier forskjellig termindato og antall uker/dager på vei. Men tror jeg forholder meg til Babyverden sin der jeg har lagt inn beregning fra unnfangelse som jeg er ganske sikker på at var rundt 8. august. Skal jeg derimot regne fra første dag i sist menstruasjon er jeg 6+4 i dag, og det er vel den beregningen lege/jordmor bruker frem til OUL? Haha, rart hvor mye de tre dagene der betyr 😅 Jeg har mye mindre symptomer nå enn det jeg hadde for to uker siden og da blir jeg jo selvfølgelig bekymret. Nå er jeg ikke kvalm og kjenner mye mindre stikkinger fra livmorsområdet. Puppene er fremdeles ømme, men mindre enn de har vært. Jeg har derimot fortsatt helt sinnsyke mengder utflod og må gå med truseinnlegg hele tiden. I går da jeg stod på badet for å ordne meg kjente jeg bare at det rant ut av meg, og jeg tenkte at enten så tisser jeg på meg nå eller så mister jeg. Da jeg sjekket trusa var det store mengder med tyktflytende utflod, sikkkert to rause spiseskjeer (huff, sorry om dette blir TMI… 🙈). Jeg er glad så lenge det ikke er spor av blod og jeg vet jo at økt mengde utflod er normalt under svangerskapet, men sååå store mengder da?! 😅

Ellers er jeg litt bekymret for at jeg har spist noe jeg ikke burde. I går spiste jeg scampi og så etterpå i den ene appen at man skulle holde seg unna skalldyr i graviditeten. Men søkte litt rundt på nettet og fant veldig sprikende informasjon. Noen som vet dette helt sikkert? Jeg tenker at spist er spist og jeg får ikke gjort noe med det, men litt greit å vite om jeg skal holde meg unna skalldyr fremover. 

Skalldyr skal være helt ok, bare det brune i krabbe man skal unngå :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle andres tid går så fort, men min egen så sakte. 😂 Enig i at det er rart at alle disse appene har forskjellig måte å regne ut termin på. Jeg har alltid tenkt at man er 2 uker på vei ved eggløsning, uansett. For min del må jeg nok tenke slik, for om jeg skulle regne utifra mensdato så hadde det blitt helt feil her hvert fall. Så spennende at TUL nærmer seg allerede! Jeg er kjempe spent på dine vegne, og håper du får noen fine bilder av bittelille bamsemumsen. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
nilci skrev (På 6.9.2021 den 16.56):

Skalldyr skal være helt ok, bare det brune i krabbe man skal unngå :) 

Takk! 😊 

bittelillebolla skrev (På 6.9.2021 den 20.10):

Jeg synes alle andres tid går så fort, men min egen så sakte. 😂 Enig i at det er rart at alle disse appene har forskjellig måte å regne ut termin på. Jeg har alltid tenkt at man er 2 uker på vei ved eggløsning, uansett. For min del må jeg nok tenke slik, for om jeg skulle regne utifra mensdato så hadde det blitt helt feil her hvert fall. Så spennende at TUL nærmer seg allerede! Jeg er kjempe spent på dine vegne, og håper du får noen fine bilder av bittelille bamsemumsen. 🥰 

Ja, jeg tenker også at jeg bør ta utgangspunkt i når EL var. Ikke at tre dager eeegentlig betyr så mye og man kan vel uansett bli satt fram eller tilbake ved OUL, så får holde meg til ukesendring på søndager frem til da 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3

I dag fortalte jeg til sjefen at jeg er gravid. Ikke fordi jeg egentlig ville, men fordi jeg følte jeg måtte. Sjefen min er heldigvis helt super! Hun gratulerte så masse, men hadde veldig forståelse for at jeg synes at det fortsatt er tidlig og sa at hun virkelig krysset fingrene for at dette gikk veien. Jeg har en fysisk tung jobb og har nå litt behov for tilrettelegging, samt at jeg har blitt sykemeldt 30%. Både pga. kvalme og ryggsmerter. Jeg har vært helt kjørt etter jobb de siste to ukene og ryggen har vært veldig trøblete. Nå blir det forhåpentligvis bedre 😊

I dag er det bare en uke til TUL! Måtte den neste uken fly forbi!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...