Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Jeg krysser alt jeg har for deg! 🤞 Håper det viser seg å være babystreker! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PP2 - CD1

Dette endte nok opp som kjemisk. Tok en test da jeg stod opp i dag, den var sterkere enn gårsdagens. Men jeg våknet også opp med menssmerter og nå i løpet av ettermiddagen har jeg begynt å blø. Var jo for godt til å være sant at det skulle gå på første forsøk. Synes det er kjedelig å bli "lurt" sånn. Men det var vel ikke ment å bli og jeg er jo helt forberedt på at det tar noen forsøk før spiren sitter. Samtidig har vi planlagt en del familiebesøk mot slutten av sommeren der jeg ville ha vært 9-10 uker på vei og det hadde vært så fint å kunne dele nyheten da. Men det blir vel fint å dele nyheten uansett når det skjer 😊

 

 

Endret av Lianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Så trist at det skulle ende med kjemisk! Selv hvor enn lite tid man tror eller vet at man er gravid, så rekker hode å legge planer og tenke så mange tanker. Ikke rart man blir lei seg når det viser seg at det ikke blir slik likevel. ❤️ Sender deg masse babystøv til neste syklus! Måtte lille spiren sitte godt plantet om en liten måned 🌱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (2 timer siden):

det var triste nyheter… 🥺 håper spira sitter ved neste pp 🤞🏼🌱

Takk ❤️

bittelillebolla skrev (2 timer siden):

:troest: Så trist at det skulle ende med kjemisk! Selv hvor enn lite tid man tror eller vet at man er gravid, så rekker hode å legge planer og tenke så mange tanker. Ikke rart man blir lei seg når det viser seg at det ikke blir slik likevel. ❤️ Sender deg masse babystøv til neste syklus! Måtte lille spiren sitte godt plantet om en liten måned 🌱

Ja, det er utrolig hvor mye man rekker å planlegge og forestille seg, selv på så kort tid. Men heller at det går til grunne nå, enn om noen uker!

Håper, håper, håper det sitter en liten spire neste måned!! 🤞🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at det endte slik denne prøveperioden.. ønsker dere lykke til i neste pp 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie97 skrev (18 timer siden):

Så kjipt at det endte slik denne prøveperioden.. ønsker dere lykke til i neste pp 💕

Takk ❤️

Forrige mensen var jeg så fornøyd med, om det går an å si at man kan være fornøyd med mensen 😅  Hadde da bare en dag med spotting på CD 29 og mensen varte kun i tre dager med lite blod og jeg merket knapt at jeg hadde det. Denne gangen er det ikke like greit. Endte med spotting på fire dager (CD 31-34), det blør mye og jeg har sterke smerter. Har bare blødd siden i går ettermiddag, men det føles ut som det har vart i flere dager allerede. Håper den gir seg som normalt etter et par dager!

Samtidig kom det noe "positivt" ut av at denne syklusen endte med kjemisk. Og det er at jeg føler at mannen og jeg nå er på bølgelengde mtp. hvor sterkt barneønsket er. Han var nesten mer skuffet enn meg da jeg begynte å blø i går. Misforstå meg rett, jeg synes ikke det er bra at han ble skuffet, men jeg kjente det var litt godt og føle at han også hadde fått forhåpninger. Tidligere har han nemlig sagt at han blir med på å prøve nå, men at det ikke hadde gjort noe om det tok litt lang tid før det klaffet. Så i går fikk jeg ekstra mye omtanke og han hadde kjøpt med take-away, Cola og sjokolade da han kom hjem fra jobb, og det gjør jo alltid dagen litt bedre! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper blødningen ikke drar ut i langdrag og at det er fort overstått. Skjønner godt at det er ekstra sårt å få mensen når man vet at det var kjemisk. :(  Beundrer deg for at du ser det positive i situasjonen! ❤️ 

Synes det er så forunderlig å lese dagboken din, for titt og ofte så skriver du om ting som er nærmest identiske til min egen situasjon. For en uke siden snakket jeg med mannen min ang. prøvestart og han sa akkurat det samme som din. Han er villig til å bli med i september, men han håper 
egentlig at det ikke klaffer før etter jul. 🙉 Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det var litt sårt, for tanken om å stå med positiv test å skulle si det til han når jeg vet at han egentlig håpet det ikke klaffer virker bare så absurd. Så godt å høre at mannen din forandret mening når det ble alvor etter dere opplevde dette sammen. Høres ut som han er en fin støtte for deg. :klem:Ta vare på deg selv. All hell og lykke til neste prøveperiode! Jeg heier på deg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Ja, jeg fikk samme reaksjon da min mann sa at han ønsket at prøveperioden skulle dra ut i tid. At det var veldig sårt at vi ikke skulle ønske oss dette like sterkt, eller at han i det minste skulle ønske det litt. Men nå føler jeg meg trygg på at vi begge har veldig lyst til at det skal komme en baby så fort som mulig. Forhåpentligvis kommer mannen din til å endre mening den dagen graviditeten blir et faktum 😊

Mensen ga seg heldigvis etter bare tre dager som vanlig og veldig lite spotting på dag fire. Så nå er det bare å se fremover og begynne med EL-testing om en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP2 - CD17

Nå er jeg veeeldig usikker på om EL har vært eller ikke... Premom skåret testen min til 0,69 på CD15 og jeg regnet med at jeg kom til å få positiv test på enten CD 16 eller CD 17. Men testene blir bare svakere og svakere! Så da lurer jeg på om jeg hadde fått en positiv EL-test om jeg hadde testet på nytt litt senere på dagen på CD15. Jeg har jo tidligere erfart at jeg har kort LH-topp, så sannsynligheten for det stemmer jo. Jeg hadde også eggløsningsslim på CD 13, 14 og 15, samt at jeg har hatt såre nipler/brystet siden i går (altså CD16).

Så hva tror dere? Har jeg hatt eggløsning?

Screenshot_20210710-183445_Premom.thumb.jpg.4267ab80941ddafaa9768aa8c93cb49d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig sannsynlig at du kan ha misset LH-toppen CD 15 ja, basert på symptomer og testens styrke! Den var jo ikke langt unna å være positiv:) Har du testet noe mer etter EL siden?🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Det virker veldig sannsynlig at du kan ha misset LH-toppen CD 15 ja, basert på symptomer og testens styrke! Den var jo ikke langt unna å være positiv:) Har du testet noe mer etter EL siden?🥰

Ja, jeg tror også at jeg misset LH-toppen. Tok en ny test nå i ettermiddag og den var også negativ (skåret til 0,21 av Premom). Så da regner jeg EL på CD16 og at jeg nå er 2 DPO. Da fikk vi lagt inn aksjer på 3/5 fertile dager, noe som jo burde være godt innafor 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

PP2 - 11DPO

Jeg har ikke vært så aktiv her den siste tiden. Har hatt behov for litt pause fra forumet. Jeg kjenner at jeg blir litt vel opphengt i alt som har med prøving og baby å gjøre om jeg er innom her daglig. Tok en test i dag på veldig konsentrert urin, og den var helt blenda. Så da sank håpet for denne runden betraktelig. Selv om jeg nok kommer til å svi av et par tester til de neste dagene.

Jeg har gått ut i ferie nå og skal på en del familiebesøk i løpet av de neste fire ukene, så egentlig er det greit å ikke være helt i starten av en graviditet. Skulle gjerne vært gravid altså, men kjenner jeg ikke har noe lyst til å avsløre en graviditet veldig tidlig fordi jeg ikke drikker alkohol eller spiser spekemat f.eks. Det er tradisjon med vin og tapas på hyttetur med svigers og akkurat på den turen tror jeg det hadde vært vanskelig å ikke bli gjennomskuet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forstår godt at du tar deg en pause i fra forumet. det kan være veldig godt! kan kjenne på det du skriver, at man kan bli litt vel opphengt i prøvinga når man er her hver dag.. selv klarer jeg ikke å la være da 😅 

nyt ferien, kos deg med god mat og drikke sammen med familien 😊 godt for hode og kropp å bare slappe av 🌸

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg veldig godt! Det kan bli veldig altoppslukende… 😕Håper selvfølgelig at du får positiv strek denne syklusen, men hvis det ikke skulle skje: KOS deg masse med spekemat og vin, og nyyyt ferie med familie og hyttetur❤️ Det er det sommeren er til for

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg litt igjen i det du skriver, selv om jeg ikke har blitt prøver på ordentlig enda. Likevel har det vært tider hvor det har vært det eneste jeg tenker på, og man blir fryktelig sliten av det. Forstår godt at du ønsker å koble fra litt innimellom. ❤️ Håper du får en fin sommerferie, med god mat og vin sammen med familien. Så håper jeg at testen snart viser to streker for deg! :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@89jenta @Annabel @bittelillebolla Tuusen takk for fine meldinger. Setter veldig stor pris på at dere tar dere tid til å legge igjen spor 🌸🌸 Jeg følger med i deres dagbøker, men er nok ikke så flink på å gi lyd fra meg.

Jeg endte med å ikke teste noe mer etter at jeg skrev her sist. Et par timer senere begynte spottingen og i dag kom mensen. Da endte denne syklusen opp på bare 28 dager og med tidligste eggløsning (CD16) etter at jeg sluttet med p-piller i februar. Må vel si meg fornøyd med det 😊 Nå skal jeg ha to uker (i hvert fall 12 dager 😅) "fri" fra prøvebobla og prøve å nyte ferien med den fineste mannen jeg veit om ❤️
God sommer videre til alle som titter innom her ☀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer! ☀️ Nyt dagene med fri fra prøvebobla. Jeg krysser fingrene for at alle gode ting er tre og at spiren sitter på PP3! 🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...