Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (På 25.5.2021 den 17.05):

Woho, så spennende og koselig med prøvestart! Gratulerer:nordvesta: 

Kjenner meg såå igjen i du skriver med å være naiv og negativ på en og samme tid. Sånn var jeg også hele forrige syklus (som var min første PP), vekslet konstant mellom å tenke «shit, NÅ blir jeg gravid her!!» og «fuck det er bare statistisk sett ca. 20 % sjanse for at det går, skjer jo aldri…» Veldig slitsomt egentlig🙈 Har det sånn nå også da, men var liksom enda mer intenst forrige PP.

Mase lykke til, håper så at det blir klaff for dere🤞🏻 Gleder meg til å følge med videre🥰

 

Takk! 😄 😄  

Det er helt vilt at jeg for første gang i mitt liv skal ønske meg en postitiv graviditetstest og håpe at mensen ikke dukker opp. Det føles liksom så uvirkelig ut! Og jeg skjønner så godt hva dere som har skrevet tidligere her mener om å bli fnisete og nyforelska igjen i denne fasen av livet, haha, føler meg litt fjortizz :fnise: 

Og den dialogen du skisserer pågår i hodet mitt hele tiden! Det er til å bli gal av 😅  Spesielt siden dette er tanker jeg ikke deler med andre (enn dere her inne). Måtte google litt statisitikk her om dagen, og ble så happy da jeg leste at statistisk sett bil 57% bli gravid etter tre måneder. Så sjansene for å bli gravid i sommer og dermed få en vårbaby (som er det jeg ønsker meg mest) er jo absolutt tilstede. Regner med at disse tankene kommer til å endre seg om vi ender opp som langtidsprøvere, men det forsøker jeg å ikke tenke så mye på allerede nå.

Nå er det bare å vente på eggløsning... I dag er jeg på CD 7, og regner med den ikke kommer før CD 17/18. Men tenker jeg begynner å el-teste allerede fra CD 10 bare så jeg vet jeg ikke går glipp av LH-toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

@89jentaTakk som spør! 😊

Her er livet litt trått for tiden. Vi har måttet avlive den ene hunden vår pga. akutt sykdom og det gjør så fryktelig vondt 😪Samtidig har jeg vært sykemeldt pga. håndleddsbrudd. Veldig lite og ukomplisert brudd, men pga. gips kan jeg ikke være på jobb. Det er kjipt og jeg føler dagene blir veldig lange og at tiden går så sakte.

Men dagene går da likevel de. I dag er jeg kommet til CD 19 og jeg tror at jeg endelig kan si at jeg har EL 😄  I går var jeg så utålmodig at jeg fyrte av hele tre EL-tester på en dag :fnise: Nr. to ble postiv, og da jeg testet for tredje gang var det bare for å sjekke om testen ble sterkere, ettersom jeg sist syklus fikk en veldig sterk test ganske sent på kvelden. Men denne gangen var den negativ til kveld så da må jeg ha hatt rimelig kort LH-topp. Skulle ønske EL kom litt tidligere enn CD 19, men bare den kommer skal jeg være glad. Om det ikke klaffer denne gangen vet jeg i hvert fall at det ikke er noe vits i å teste for EL før CD 13-14 tidligst.

Screenshot_20210608-193545_Premom.thumb.jpg.ef05c1b231b43d346a1b378d698e1b13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1  - 2 DPO

Det er altså så deilig å være i DPO-land! Nå kan jeg bare senke skuldrene og håpe.  Jeg veksler mellom å tenke at det kan jo gå, til å tenke at hvorfor skal vi få det til så raskt, når så mange andre sliter. 

I går var jeg på middag hos mine foreldre som kunne fortelle at et av deres vennepar skal bli besteforeldre. De har ei datter som er like gammel som meg. Det kom en kommentar om at "ja, de er så heldige at de får barnebarn på to bein de", myntet på at jeg har hund og katt som jeg tuller med at de er besteforeldre til. De skulle bare visst, tenkte jeg da. Samtidig kjente jeg på at det var en litt sår kommentar, for alt mine foreldre vet kan jo jeg og min samboer har prøvd på barn i lang tid. Det hadde ikke vært utenkelig mtp hvor mange år vi har bodd sammen og alderen vi er i. De har aldri nevnt noe om barnebarn tidligere, så det var så rart at den kommentaren kom akkurat nå. Jeg vet jo at mamma ønsker seg barnebarn, det har vært veldig tydelig på måten hun har snakket om alle venninnene som har blitt bestemor, men det har liksom aldri vært myntet på meg før. Det er forresten utenkelig å fortelle mine foreldre om at vi prøver på barn, min mor er tett som en sil :fnise: Og brått ser jeg for meg at hele slekta og alle i hennes omgangskrets vet om det.

Her om dagen unnet jeg meg en øl og da så samboeren på meg som om jeg var gal. Så da hadde vi en lengre prat om hva vi tenker om at jeg drikker alkohol i prøvetiden. Jeg synes det må være greit å nyte et par glass (uten å gå på grøftefylla...) frem til jeg får en positiv test. Han googlet og fant bare artikler om at inntak av alkohol (også i prøvetiden) høynet sjansene for spontanabort. Så nå er jeg litt usikker igjen. Lysten på alkohol forsvant nesten umiddelbart, men jeg vet jo at prøvetiden kan strekke ut og da synes jeg det er litt vel overdrevent å være helt avholds. Hva tenker dere andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil gjerne følge deg. så spennende 🙂 deres historikk er veldig lik som oss med at du har ønsket men din mann har ville ventet.

nå i vår har min mann/samboer sagt seg klar til å starte, men vi har bestemt oss for å starte prøving etter jeg har fått vaksine! så nå er det venting på meg.

blir spennende å følge med på deg å se hvordan det går 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (19 timer siden):

PP1  - 2 DPO

Det er altså så deilig å være i DPO-land! Nå kan jeg bare senke skuldrene og håpe.  Jeg veksler mellom å tenke at det kan jo gå, til å tenke at hvorfor skal vi få det til så raskt, når så mange andre sliter. 

I går var jeg på middag hos mine foreldre som kunne fortelle at et av deres vennepar skal bli besteforeldre. De har ei datter som er like gammel som meg. Det kom en kommentar om at "ja, de er så heldige at de får barnebarn på to bein de", myntet på at jeg har hund og katt som jeg tuller med at de er besteforeldre til. De skulle bare visst, tenkte jeg da. Samtidig kjente jeg på at det var en litt sår kommentar, for alt mine foreldre vet kan jo jeg og min samboer har prøvd på barn i lang tid. Det hadde ikke vært utenkelig mtp hvor mange år vi har bodd sammen og alderen vi er i. De har aldri nevnt noe om barnebarn tidligere, så det var så rart at den kommentaren kom akkurat nå. Jeg vet jo at mamma ønsker seg barnebarn, det har vært veldig tydelig på måten hun har snakket om alle venninnene som har blitt bestemor, men det har liksom aldri vært myntet på meg før. Det er forresten utenkelig å fortelle mine foreldre om at vi prøver på barn, min mor er tett som en sil :fnise: Og brått ser jeg for meg at hele slekta og alle i hennes omgangskrets vet om det.

Her om dagen unnet jeg meg en øl og da så samboeren på meg som om jeg var gal. Så da hadde vi en lengre prat om hva vi tenker om at jeg drikker alkohol i prøvetiden. Jeg synes det må være greit å nyte et par glass (uten å gå på grøftefylla...) frem til jeg får en positiv test. Han googlet og fant bare artikler om at inntak av alkohol (også i prøvetiden) høynet sjansene for spontanabort. Så nå er jeg litt usikker igjen. Lysten på alkohol forsvant nesten umiddelbart, men jeg vet jo at prøvetiden kan strekke ut og da synes jeg det er litt vel overdrevent å være helt avholds. Hva tenker dere andre?

ja, vanskelig med sånne kommentarer! svigers begynner å snakke mer og mer om det og vanskelig å sitte "tause". tar det i beste mening at de også har veldig lyst på en liten en. 

tenker man må føle litt selv hva man er komfortabel med i forhold til alkohol. ja det er en mulighet for påvirkning/skade, men det er samtidig svært mange som drikker litt inntil positiv test. Etter jeg sluttet på prevansjon så har jeg prøvd å kutte ned til maks 2glass til middag lørdag sånn I tilfelle. Men tenker at jeg ikke slutter før jeg har positiv test - eller om det blir uteblitt mens. 

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (20 timer siden):

 

Her om dagen unnet jeg meg en øl og da så samboeren på meg som om jeg var gal. Så da hadde vi en lengre prat om hva vi tenker om at jeg drikker alkohol i prøvetiden. Jeg synes det må være greit å nyte et par glass (uten å gå på grøftefylla...) frem til jeg får en positiv test. Han googlet og fant bare artikler om at inntak av alkohol (også i prøvetiden) høynet sjansene for spontanabort. Så nå er jeg litt usikker igjen. Lysten på alkohol forsvant nesten umiddelbart, men jeg vet jo at prøvetiden kan strekke ut og da synes jeg det er litt vel overdrevent å være helt avholds. Hva tenker dere andre?

Hei! Jeg levde helt som normalt frem til positiv test. Prøve i 5 måneder, og det hadde vært kjedelig å være avholds hele sommeren når jeg ikke var gravid. Jeg vil tro at det skal være snakk om ganske store mengder og hyppig inntak for at fertilitet og sjansen for spontanabort øker. Jeg ble faktisk gravid etter en bursdagsfest hvor jeg drakk litt 🙈Svangerskapet gikk helt fint, og vesla på 7 uker er frisk og fin!

Dette er jo noe du må kjenne på selv. Men jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å ta meg noen glass i ny og ne i prøvetiden. Dersom du skulle bli gravid og evt miste (la oss håpe det ikke skjer❤️), så er det neppe de sporadiske ølene som er årsaken til det. Lykke til! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stAre Så hyggelig at du vil følge meg 😊 Skjønner at det er greit å få vaksine før man begynner! Jeg har gjennomgått Covid og ble ganske dårlig, så veldig glad jeg ikke var gravid da for og si det sånn. Nå har jeg fått en vaksinedose og regnes som fullvaksinert. Det er en god trygghet! 

@Juss-jenta Takk for innspill! Ja, jeg har jo hele tiden tenkt at et glass i ny og ned må være greit til jeg får en positiv test. Tror jeg fortsetter med det 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PP1 - 11 DPO

Jeg testet på 9, 10 og, nå i dag, 11 DPO. Kan kaaansje skimte noe på dagens test, men det kan godt være innbilning. De tre siste syklusene har jeg begynt å spotte på 10/11 DPO og det har jeg ikke begynt med enda. Jeg har også hatt litt kramper nå og da. Så enn så lenge beholder jeg håpet, selv om jeg kjenner at det ikke krise om det ikke går nå. Jeg har forberedt meg på at det kan ta en stund før det klaffer, og det hadde vært litt for godt til å være sant at det går på første forsøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, så spennende! 🤩 Legg gjerne ut bilde av testene du tar (hvis du vil selvfølgelig!). Syntes det er så spennende å myse etter streker! Krysser fingrene for full klaff på første forsøket! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du kan skimte noe på dagens test! :yvonne: Det gir jo masse håp! Blir spennende fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP1 - 12 DPO (CD 31)

Jeg skjønner litt lite av denne syklusen. Da jeg gikk på do før jeg skulle legge meg i går kom det så vidt litt farget utflod på det ene tørket. Og jeg tenkte at da var spottingen i gang, men det har ikke kommet noe mer etterpå. Og det som kom på det ene tørket var ikke sånn ekkel brunlig på farge, men helt lyst rosa, litt gjennomsiktig. Tok en ny test i dag, men den ser helt blenda ut. Veldig vanskelig å vite hva kroppen holder på med. Jeg har mistet alt håp mtp at jeg testet negativt i dag med ganske konsentrert urin. Samtidig er det jo en del avvik mtp hvordan slutten av syklusen min bruker å være, men det kan jo være tilfeldig.

Prøvde å ta bilder av de fire testene jeg har tatt hittil. Jeg skimter fremdeles noe på gårsdagens test (nest nederst), men det var vanskelig å få det frem på bilde.

20210620_164157.thumb.jpg.cd2f2542bdfe6effa9cd651d916149ce.jpg

Jeg har forsonet meg med at det ikke gikk denne gangen. Tror ikke jeg kommer til å teste noe mer nå, med mindre mensen ikke har dukket opp før onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jeg kan skimte mer på den nederste testen egentlig. :)  Krysser fingrene hardt for at spottingen i dag ikke betyr mensen, og at lille streken ikke er en skyggestrek! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå spennende! Kan skimte noe på de nederste ja😱 Hvordan går det med deg  nå, har du testet noe mer?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende å lese dagboka di @Lianne! Spent på om du har testet noe mer 😁

Ellers kan jeg kjenne meg igjen i mye av det du skriver! Jeg er inne i PP9 nå, hadde virkelig ikke trodd det skulle ta så lang tid å bli gravid, men her er jeg altså.. 🤷🏼‍♀️ Kjedelig, men man får liksom ikke gjort noe annet enn å bare prøve hver mnd. 

Gleder meg til å følge deg videre! 🤞😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla@Annabel@Julie97@EXB1987Takk for at dere følger med, så koselig å logge inn her! 😊

På søndagskvelden (like etter at jeg postet her sist) begynte jeg å spotte skikkelig. Det kom ganske mye som var brunt på farge, aldri noe rødt, men såpass mye at jeg tok på bind fordi jeg tenkte at mensen var rett rundt hjørnet. Tenkte jo så klart at nå er løpet kjørt. Spottingen fortsatte også på mandagen, men fremdeles ingen mens. På tirsdag avtok spottingen og ingen tegn på mensen. Så da jeg kom hjem fra nattevakt i dag tok jeg to tester, både vanlig og tidlig Babyplan. Og jeg ser strek på begge to. Uten å myse eller noe! Jeg er på syklusdag 34 nå, og den lengste syklusen jeg har hatt tidligere var på 32 dager, men det var den første syklusen etter p-pilleslutt. Jeg synes testene er ganske svake til at jeg er 15 DPO, men jeg testet rett etter nattevakt og jeg drikker en del vann i løpet av vakta. Jeg tørr ikke helt å tro på det enda, men jeg tror jeg skal forsøke meg på en digital i morgen om urinen er greit konsentrert. Men jeg klarer ikke helt å glede meg enda, tror ikke helt på det før jeg i hvert fall får en positiv digital.

20210623_143838.thumb.jpg.137dd28389de576a70b7bf0526b9f25b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...