Gå til innhold

Liannes prøverdagbok


Lianne

Anbefalte innlegg

Etter flere måneder med snoking i andres dagbøker her inne er det endelig min tur til å bli prøver.

Jeg har ønsket meg barn en stund nå, men mannen har ikke vært helt klar. Jeg har flere ganger de siste årene tatt opp temaet. Jeg var aldri i tvil om at han en dag kom til å bli klar, så jeg stresset ikke så veldig mye med det, før for ca. ett år siden. Da meldte ønsket seg veldig sterkt hos meg, og jeg sa da at jeg hadde behov for å vite et ca. tidspunkt for når vi skulle starte prøvingen. Jeg fikk da til svar at han ville starte med prøvingen om to år, altså våren 2022. Det føltes ekstremt lenge ut å vente. I vinter ble jeg gravid på p-piller. Jeg mistet veldig tidlig, men den graviditeten fikk mannen til å endre mening angående tidspunkt for prøvingen. Så her er vi da, straks i gang med PP1, et helt år før vi egentlig skulle starte. Jeg er meget opprømt og glad!

Jeg sluttet på p-piller i forbindelse med graviditeten i vinter, og har brukt EL-tester de siste tre syklusene. Jeg har gått på p-piller i over 12 år og aner virkelig ikke hvordan syklusen min var før jeg startet på de. Derfor er jeg veldig fornøyd med at det ser ut som om jeg har gått kjapt tilbake til regelmessige sykluser med EL på dag 18-19. Håper EL etter hvert kommer et par dager tidligere, men så lenge syklusen er regelmessig og stabil føler jeg ikke at jeg kan klage etter så mange år på hormonprevensjon. 

Neste syklus er i gang om ca. to uker og da er vi prøvere!! :bolledeig:

Endret av Lianne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

så gøy at du også har dagbok! 😊 skal bli spennende å følge deg 🎉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit!  :blomst:

Så fint at mannen din endelig ble klar! Høres litt ut som min egen historie med langvarig p.pille bruk og en mann som ikke var like gira som meg til å begynne med. :fnise: Håper dere får klaff fort, nå som du allerede har lengtet så lenge i hjerte etter å bli prøver. Stor fordel at du har vært uten hormonell prevensjon en stund, og at syklusen har stabilisert seg så fint. Det er gull verdt nå! Blir virkelig spennende å følge deg fremover! Det er så fint å ha et fristed her inne, hvor man kan få utløp for tanker og følelser. Mange fine mennesker her inne, som har masse kunnskap, heiarop og støtte. :) Masse masse lykke til i din aller første prøveperiode! 🌷 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (3 timer siden):

så gøy at du også har dagbok! 😊 skal bli spennende å følge deg 🎉

Så hyggelig 😊 Jeg har fulgt din dagbok fra start, men har vært dårlig på å legge igjen spor 🙈 Blir nok endring nå når jeg endelig føler jeg hører til i prøverforumet 😅

bittelillebolla skrev (50 minutter siden):

Velkommen hit!  :blomst:

Så fint at mannen din endelig ble klar! Høres litt ut som min egen historie med langvarig p.pille bruk og en mann som ikke var like gira som meg til å begynne med. :fnise: Håper dere får klaff fort, nå som du allerede har lengtet så lenge i hjerte etter å bli prøver. Stor fordel at du har vært uten hormonell prevensjon en stund, og at syklusen har stabilisert seg så fint. Det er gull verdt nå! Blir virkelig spennende å følge deg fremover! Det er så fint å ha et fristed her inne, hvor man kan få utløp for tanker og følelser. Mange fine mennesker her inne, som har masse kunnskap, heiarop og støtte. :) Masse masse lykke til i din aller første prøveperiode! 🌷 

Ja, føler historiene våre er rimelig like. Jeg har kjent veldig på at jeg ikke har villet mase på han, men samtidig snakket såpass ofte om det at han ikke glemte av at det var et stort ønske hos meg. Vanskelig balanse der der, gitt :fnise:
Og herlighet for et fint underforum dette er, så fine, flotte, støttende damer! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! 👋😃 

Blir spennende å følge deg videre her! Håper det klaffer for deg raskt 😊 her var vi litt motsatt, hvor det var samboer som var mest gira og jeg som holdt litt igjen. Men så plutselig en dag var jeg superklar, og da skulle det helst skjedd i går 😅 satser på det går raskt for dere 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit 🥰 

Er så spennende når man går inn for prøvebobla. Selv ble jeg nesten litt sånn nyforelska og fnisete igjen - nå skal vi prøve å lage baby sammen, liksom 🥺🥰 Finnes jo egentlig ingen finere kompliment i verden, enn at noen ønsker å stifte familie med en. Håper det klaffer raskt for dere og at dere koser dere i prøvetiden ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nilci skrev (2 timer siden):

Hei og velkommen hit! 👋😃 

Blir spennende å følge deg videre her! Håper det klaffer for deg raskt 😊 her var vi litt motsatt, hvor det var samboer som var mest gira og jeg som holdt litt igjen. Men så plutselig en dag var jeg superklar, og da skulle det helst skjedd i går 😅 satser på det går raskt for dere 🥰

Hei og tusen takk for det! :smilyblomst:
Haha, ja, rart med det hvordan det plutselig kan snu. Da jeg for omtrent et år siden fikk et innfall om at nå, nå må det skje snart, ble jeg ekstremt skuffet da mannen fortsatt ønsket å vente i to år! Da måtte jobbe litt med meg selv for å gi han den tiden han trengte. Det er jo så mye triveligere å gå i gang med prosjekt baby når begge er klar for det. Og nå endret jo han mening etter en uplanlagt graviditet som endte i tidlig SA. Hell i uhell om man kan kalle det det 😅

Sai skrev (3 minutter siden):

Velkommen hit 🥰 

Er så spennende når man går inn for prøvebobla. Selv ble jeg nesten litt sånn nyforelska og fnisete igjen - nå skal vi prøve å lage baby sammen, liksom 🥺🥰 Finnes jo egentlig ingen finere kompliment i verden, enn at noen ønsker å stifte familie med en. Håper det klaffer raskt for dere og at dere koser dere i prøvetiden ❤️

Hei, og takk for det! :smilyblomst:
Ja, jeg føler jeg svever litt på en rosa sky for tiden! Enn at vi endelig skal (prøve å) bli foreldre! Det er nesten litt surrealistisk. Føler ventetiden har vært så lang, men nå er vi straks ved startstreken! 😄

Jeg har jo ingen forutsetninger for å vite hvor lang tid det tar før det eventuelt klaffer. På den ene siden tenker jeg at jeg ikke skal ta sorgene på forskudd, men på den andre siden har jeg en følelse av at dette kan ta tid, uten at jeg klarer å begrunne den følelsen. Jeg vet at min mor hadde flere SA-er da hun var ung, men jeg vet ikke om dette er noe som går i arv. Det er litt typisk meg å krisemaksimere og bekymre meg for problemstillinger som jeg kanskje ikke noen ganger kommer til å oppleve.

Målet må være å prøve og nyte de neste månedene uavhengig av hvor lang tid det måtte ta før en spire sitter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (18 minutter siden):

Hei og tusen takk for det! :smilyblomst:
Haha, ja, rart med det hvordan det plutselig kan snu. Da jeg for omtrent et år siden fikk et innfall om at nå, nå må det skje snart, ble jeg ekstremt skuffet da mannen fortsatt ønsket å vente i to år! Da måtte jobbe litt med meg selv for å gi han den tiden han trengte. Det er jo så mye triveligere å gå i gang med prosjekt baby når begge er klar for det. Og nå endret jo han mening etter en uplanlagt graviditet som endte i tidlig SA. Hell i uhell om man kan kalle det det 😅

Hei, og takk for det! :smilyblomst:
Ja, jeg føler jeg svever litt på en rosa sky for tiden! Enn at vi endelig skal (prøve å) bli foreldre! Det er nesten litt surrealistisk. Føler ventetiden har vært så lang, men nå er vi straks ved startstreken! 😄

Jeg har jo ingen forutsetninger for å vite hvor lang tid det tar før det eventuelt klaffer. På den ene siden tenker jeg at jeg ikke skal ta sorgene på forskudd, men på den andre siden har jeg en følelse av at dette kan ta tid, uten at jeg klarer å begrunne den følelsen. Jeg vet at min mor hadde flere SA-er da hun var ung, men jeg vet ikke om dette er noe som går i arv. Det er litt typisk meg å krisemaksimere og bekymre meg for problemstillinger som jeg kanskje ikke noen ganger kommer til å oppleve.

Målet må være å prøve og nyte de neste månedene uavhengig av hvor lang tid det måtte ta før en spire sitter 😊

Høres ut som helt vanlige tanker og bekymringer - uten at det gjør det noe lettere, selvsagt. Håper at det ikke tar lang tid og at du slipper SA. Opplevd det selv dessverre, og det hjelper lite å høre at «det er så vanlig». Vi var så lei oss, men livet går heldigvis videre - forhåpentligvis med en liten en etter hvert. Min mor opplevde aldri SA, så er veldig vanskelig å si om det er arvelig eller ei - aner ikke hva forskning sier, og jeg kjenner at jeg skal la være å lese om det også. 
Krysser fingrene for deg 🥰❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge er det ikke så mye som skjer her. Jeg er nå 4 DPO, men ettersom vi ikke skal begynne å prøve før neste syklus er det ikke så mye spenning her fortiden. Er mest spent på om mensen kommer til riktig tid ettersom jeg tok Covid-vaksine for omtrent to uker siden. Håper den ikke tuller til syklusen. Ettersom jeg har gjennomgått Covid skal jeg bare ha en dose og er derfor fullvaksinert nå! Det er deilig å være ferdig med det 😄 Spesielt med tanke på at jeg går inn i prøverbobla nå snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (3 minutter siden):

Enn så lenge er det ikke så mye som skjer her. Jeg er nå 4 DPO, men ettersom vi ikke skal begynne å prøve før neste syklus er det ikke så mye spenning her fortiden. Er mest spent på om mensen kommer til riktig tid ettersom jeg tok Covid-vaksine for omtrent to uker siden. Håper den ikke tuller til syklusen. Ettersom jeg har gjennomgått Covid skal jeg bare ha en dose og er derfor fullvaksinert nå! Det er deilig å være ferdig med det 😄 Spesielt med tanke på at jeg går inn i prøverbobla nå snart!

Skal bli spennende å følge deg videre nå, og om du får mens eller om det klaffer allerede nå 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (1 minutt siden):

Skal bli spennende å følge deg videre nå, og om du får mens eller om det klaffer allerede nå 😁 

Hvis jeg er gravid nå, tror jeg mannen vil føle at jeg har lurt han så det håper jeg ikke 😅 Vi har brukt kondom tom 2 DPO. Han ønsker seg helst ikke barn født i desember/januar, i tillegg får jeg en varig lønnsøkning av betydelig størrelse i desember (og de pengene vil jeg gjerne ha med meg inn i permisjonen) 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og oppstart på prøvingen! 😍🥳 

Så flott at du allerede har stabil syklus, da blir timingen enklere allerede fra start! Som andre også har kommentert, ble vi også nyforelskede og fnisete da vi skulle i gang med prøvingen 😍 Det hele fikk en helt annen mening og tyngde enn før! En skikkelig god tid for parforholdet! 
 

Blir spennende å se hva som skjer i dagboka di fremover :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fhuzzy skrev (21 minutter siden):

Gratulerer med dagbok og oppstart på prøvingen! 😍🥳 

Så flott at du allerede har stabil syklus, da blir timingen enklere allerede fra start! Som andre også har kommentert, ble vi også nyforelskede og fnisete da vi skulle i gang med prøvingen 😍 Det hele fikk en helt annen mening og tyngde enn før! En skikkelig god tid for parforholdet! 
 

Blir spennende å se hva som skjer i dagboka di fremover :yvonne:

Hei, og tusen takk! 🥰 Jeg har fulgt dagboken din (men igjen, aldri lagt igjen spor 😅). Gratulerer så masse med graviditet!! 🎉 Håper det går like fort for meg også! 😄

Ja, jeg merker allerede nå at det å ha dette lille hemmelige prosjektet er veldig fint! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (2 timer siden):

Hei, og tusen takk! 🥰 Jeg har fulgt dagboken din (men igjen, aldri lagt igjen spor 😅). Gratulerer så masse med graviditet!! 🎉 Håper det går like fort for meg også! 😄

Ja, jeg merker allerede nå at det å ha dette lille hemmelige prosjektet er veldig fint! 🥰

Tusen takk! 🤩❤️ Ja det hadde vært veldig stas om du kommer like etter i løypa! Skal krysse fingrene for deg fremover 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til denne hyggelige og fine delen av kvinneguiden ❤️ Jeg har alltid følt meg så velkommen og godt tatt vare på her, og har alltid følt jeg kan dele det meste når det gjelder tanker og følelser rundt denne tiden av live. Det er stor aksept her. Føler blant alt annet som blir skrevet her på forumet, er prøverforumet et fint, lite samfunn på nett. 

Så gøy å høre at dere nå offisielt er prøvere. Det er utrolig spennende! Dersom du er litt som meg, ekstremt utålmodig, kan det føles fryktelig lenge mellom hver gang det skjer noe - fra menstruasjon til eggløsning til eventuelt menstruasjon igjen. For meg minner det meg litt om utålmodigheten rundt det å fylle 18 år og det å fylle 20 år 😂 Jeg husker jeg talte ned dagene til jeg endelig kunne kjøpe alkohol på polet, komme inn på utesteder, og få sertifikat med mer... det er litt sånn jeg føler det nå. Endelig kan vi prøve å få barn 😄 Men så er det ventetiden, da. Den er verst. Uansett høres det ut som du har kommet ganske fint tilbake i syklus, det kan jo ta litt tid. Jeg tror min kropp fremdeles er litt i forvirring, men stabiliserer seg. Takk for gode ord forresten ❤️ Du virker som en reflektert og snill person. 

Noen ganger reflekterer jeg litt om folk jeg snakker med her inne. Hvordan dere ser ut, høres ut, dialekt, personlighet. Jeg føler mange ganger at jeg har venner her inne, fordi jeg føler en tilhørighet! Jeg føler at dere forstår hva jeg prøver å formidle, noe som kanskje er litt vanskelig for andre som ikke er i samme situasjon. Håper du vil føle det samme her inne. En tilhørighet, og forståelse :)❤️ Noe jeg antar at du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ms.Sommerfugl Åh, takk for fin melding! ❤️ Jeg er helt enig, denne delen av forumet er helt unikt! Jeg har fulgt en del dagbøker her inne siden i høst, og synes det er fantastisk hvor støttende og gode folk her inne er. Også er det så fint å føle på et fellesskap og en tilhørighet, som du sier 🥰 Jeg har luftet litt for mine søstre at jeg har sluttet på p-piller, men har underdrevet relativt mye og sagt at vi får "se hva som skjer"... Det er vel et godt stykke fra sannheten 😅 De er ikke helt i samme livssituasjon som meg, men maser veldig om at de har lyst til bli tanter. Ellers har vi ikke fortalt det til noen, og derfor er det jo ekstra godt å ha gjengen her inne som man kan få litt støtte fra 😊

Og kan kjenne meg godt igjen i det du sier angående utålmodighet. Jeg har logget sykluser i PreMom siden jeg sluttet med p-piller i februar og åpner appen flere ganger daglig, bare for å se. Det er jo ikke akkurat så det skjer så mye, men jeg klarer ikke la være å sjekke kalenderen der inne 🙈😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP1 - CD1 
(Eller det blir vel CD2 nå som klokken bikket midnatt 😅)

Da kom mensen to dager før antatt og jeg hadde bare en dag med spotting først. I de to forrige syklusene (altså de jeg har hatt uten p-piller) spottet jeg i tre dager først. Denne syklusperioden endte på 29 dager, der EL havnet på CD18 og lutealfasen på 11 dager. Det er vel ikke så ille? Og nå er vi jammen meg prøvere!! 😊 I kveld har jeg bestilt flere EL-tester. Har sju stk liggende og tenkte lenge at jeg skulle droppe å bestille flere, men feiget ut i tilfelle EL kommer tidligere eller senere enn antatt. Det hadde vært kjipt å plutselig stå der uten nok tester når det nå virkelig gjelder.

Til nå er mensen veldig snill med meg, lite smerter og lite blødning. Krysse fingrene for at det fortsetter sånn. Husker med gru tilbake på mensen i tenårene, det var helt grusomme greier! 🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA for prøvestart! :duskedame: 

Så spennende denne tiden blir, og som jeg gleder meg på dine vegne! Er nok veldig lurt av deg å bestille flere EL-tester allerede nå. Det hadde jo som du sier vært skikkelig kjedelig å gått tom nå! Om det skulle bli flere prøveperioder også, så er det alltids greit å ha noen liggende tenker jeg. :) Jeg heier på deg! Håper du slipper å vente lenge på lille spiren! 🌱

Jeg har forresten akkurat som deg slitt med spotting i flere dager før mensen etter p.pille slutt. Interresant å høre at det er flere som har opplevd dette. Pleier du å ha en fast dag i DPO-land hvor spottingen begynner? For meg har det vært på 9/10DPO, også har mensen dukket opp fra to til fire dager etterpå. 🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla Ja, jeg tenker jo at det fort kan bli noen prøveperioder før det klaffer, så var nok greit å bare få bestilt nye tester med en gang. Selv om jeg jo selvføgelig håååper at det går på første forsøk! Jeg føler meg litt naiv og negativ på samme tid. Veldig koselig at du heier da! Gøy å ha en liten, hemmelig heiagjeng :fnise:

Nå har jeg bare hatt tre sykluser etter at jeg sluttet på p-pillene, så jeg har liten statistikk enda. I mars kom spottingen på CD 20/11 DPO, i april på CD 19/10 DPO og nå i mai på CD 20/11 DPO. Så det har vært relativt stabilt, forskjellen var bare at denne gangen spottet jeg bare i en dag før mensen kom så hele syklusen ble et par dager kortere. Før jeg begynte på p-piller spottet jeg aldri, da kom mensen uten forvarsel hver gang. Spent på å se om denne trenden fortsetter. Det er gøy å bli kjent med egen kropp og syklus. Hadde det ikke vært for at jeg jobber mye nattevakter, hadde jeg tempet også.

-----

Ellers går dagene utrolig sakte. Og det eneste jeg tenker på er prøving, graviditet og bebis. Jeg prøver å distrahere meg med andre ting, men det er vanskelig. Vi har begynt å planlegge sommerferien og bestemt oss for når vi skal dra på besøk til svigers (som bor langt unna). Jeg gikk da rett inn i kalenderen for å se hvor langt jeg evt. er på vei om jeg blir gravid nå. Og om jeg kom til å ha eggløsning i forbindelse med turen om jeg ikke har blitt gravid til da. Haha, jeg vet det høres helt koko ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, så spennende og koselig med prøvestart! Gratulerer:nordvesta: 

Kjenner meg såå igjen i du skriver med å være naiv og negativ på en og samme tid. Sånn var jeg også hele forrige syklus (som var min første PP), vekslet konstant mellom å tenke «shit, NÅ blir jeg gravid her!!» og «fuck det er bare statistisk sett ca. 20 % sjanse for at det går, skjer jo aldri…» Veldig slitsomt egentlig🙈 Har det sånn nå også da, men var liksom enda mer intenst forrige PP.

Mase lykke til, håper så at det blir klaff for dere🤞🏻 Gleder meg til å følge med videre🥰

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...