Gå til innhold

Markerer dere den første bursdagen til vedkommende etter dødsfallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Feirer ikke, men reiser på grava med blomster/roser og lys. Og barna tegnet tegninger da de var mindre (faren som er død)

Anonymkode: 9e205...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feirer ikke, men reiser alltid på graven med et lys og en blomst på dødsdag og bursdag ❤️ Veninna mi som døde når hu var 12 får også alltid blomster på bursdagen sin. Pleier også å fingerhekle et enkelt armbånd å legge på grava hennes siden det var det siste jeg fikk i gave av hu før hu døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markerer alltid bursdagen til en svært nær venninne og kusinen min som begge døde da de var unge. Fin dag å tenke litt ekstra på dem, dra på grava om man har mulighet og kanskje samle andre som også savner dem ❤️ 

Anonymkode: eaa34...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor og jeg har delt en øl på graven til morfar siden han døde, 4 år siden nå.

Både bursdag og dødsdag.

Anonymkode: ce65d...0ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst

Det er 3 1/2 år siden.  Jeg mimrer gode tanker for meg selv med et par glass 🍷 

 

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Selvfølgelig. Personen er borte, men ALDRI glemt. Dagen til pappa er helt hellig. Da er det favorittkaken hans på menyen. Dagen gjør også litt mindre vondt når jeg kan gjøre noe hyggelig ut av det med de jeg er glad i. Savner han herfra til himmelen❤❤❤ Drømmer fortsatt om han og ser han frisk, rask med et smil om munnen. Tung svart klump i hjertet som aldri slutter å verke

Anonymkode: 236eb...09c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Markerer bursdagen med å gå på graven med blomster og tenne lys. Men neste år skulle min storebror fylt 40 år, da skal vi samle familie og litt venner, spise taco, drikke øl og minnes alt det gode med han❤️

Anonymkode: a4016...6c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 22.17):

Vi har gjort det i de 5 årene som har gått etter at vi mistet jenta vår, som var 13 år da hun døde. 
Vi spiser taco og kake, og «feirer» bursdagen hennes. Det var gutten vår, 3 år yngre enn jenta, som foreslo det første året. Så har det blitt en fin tradisjon i alle årene etter :hjerte: 

Anonymkode: 93c25...9fe

Nydelig❤️ 
Så uendelig trist at dere mistet datteren deres 💔😔

Anonymkode: dfedc...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi feira mammas bursdag med kake i familien og delte historier om henne. 

Anonymkode: 653a2...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterpotta skrev (På 10.5.2021 den 13.33):

Nei, hva skal feires? At personen er død?

Nei, at hun levde. At hun fikk være hos oss så lenge. Vår takknemlighet midt i sorga.

Hos oss er dagen dessuten umulig å glemme pga bror har bursdag dagen etter og mamma var den gang på sykehuset for å føde ham på sin egen bursdag, noe tom jeg som storesøster husker. Så vi har fortsatt med dobbelt-burdager. Vi lager 2 ulike kaker og feirer begge dagene. 

Anonymkode: 653a2...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gjør det, synes det er hyggelig å godt å ha en fin dag men maten han likte å kaken han likte, min far døde brått av hjertestans like før han ble 70 år å han hadde planlagt å gledet seg sån til bursdagen, nå har det blitt en fin tradisjon. 

Anonymkode: 33c4a...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja, jeg synes det er noe veldig fint og vakkert ved å feire fødselen og dermed «livet», og å ha en dag til å samle mennesker og å sammen kunne gledes over alle gode stunder

Anonymkode: a9800...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dødsdato ønsker jeg bare å glemme. Fødselsdato går tankene til gode minner,ser litt  på bilder,og mimrer om alt det fine vi fikk oppleve sammen. Ettersom årene går,svinner dødsdatoen mer og mer hen, og fødselsdatoen blir en naturlig dag å minnes, være takknemlig over den tiden vi fikk sammen.

Anonymkode: 4cf5d...4aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2021-8-1 den 21.45):

Dødsdato ønsker jeg bare å glemme. Fødselsdato går tankene til gode minner,ser litt  på bilder,og mimrer om alt det fine vi fikk oppleve sammen. Ettersom årene går,svinner dødsdatoen mer og mer hen, og fødselsdatoen blir en naturlig dag å minnes, være takknemlig over den tiden vi fikk sammen.

Anonymkode: 4cf5d...4aa

Det er kanskje en god ide jeg må ta med meg. Har fokusert mye på dødsdato, men fødselsdato er nok en mer naturlig dag og minnes på. 

Anonymkode: 6eb54...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på pappas bursdag skal jeg tenne lys og spise kake. Noe annet er utenkelig.

Anonymkode: 89026...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Vi mista sønnen vår til sykdom 1 måned før han skulle fylt 4 år i sommer. For oss var det en del av sorgprosessen å feire bursdagen han sin. Hele familien samlet mens vi gråt og mimret om hverandre. Selv om det er tungt, så håper jeg vi kan holde fast på å møtes/gjøre noe spesielt årene fremover den dagen han ville hatt bursdag. 

 

Livet er brutalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oreokaka skrev (2 timer siden):

Vi mista sønnen vår til sykdom 1 måned før han skulle fylt 4 år i sommer. For oss var det en del av sorgprosessen å feire bursdagen han sin. Hele familien samlet mens vi gråt og mimret om hverandre. Selv om det er tungt, så håper jeg vi kan holde fast på å møtes/gjøre noe spesielt årene fremover den dagen han ville hatt bursdag. 

 

Livet er brutalt. 

❤️

Anonymkode: 33bda...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...