Gå til innhold

Når ta understellsbehandling bilen er 3 år.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bør jeg ta det nå? Akuratt kjøpt den og den står forsatt hos forhandler til klargjøring. 

Anonymkode: 95cc3...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet ja, jo før jo bedre. 

Da denne bilen nok fremdeles har garanti  fra fabrikk/importør, må du likevel sjekk med importør - noen få merker har restriksjoner på dette sett opp i mot garantien (gjelder kun selve rustgarantien).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg behandlet nilen min når jeg kjøpt den ny og gjentok behandlingen når bilen var 3 år.

Jeg ville behandlet den med en gang.

Anonymkode: b53b8...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ingen vits med understellsbehandling. Det hjelper ikke i den virkelige verden.

Anonymkode: a616d...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Biler er ikke ment å vare i mer enn 3 år uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før du evt velger å understellsbehandle bilen din: 

kontakt forhandler/importør og be om å få (skriftlig)bekreftelse på at garantien (både mtp rust, mekanikk og ikke minst elektroniske komponenter) fremdeles gjelder om du gjør dette. Be og om info på hvilke produkter de kan godkjenne brukt på din bilmodell. 
Deretter kontaktet du firmaet som skal utføre behandlingen, og ber om (skriftlig) bekreftelse på at de utfører behandling etter importørs retningslinjer mtp steder det behandles, produkter som brukes, og hvem som dekker evt skader som måtte oppstå i etterkant om det viser seg at feil produkt er benyttet, eller at produkt har havnet på feil sted.

Anonymkode: 77b5d...a03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, AnonymBruker said:

Er ingen vits med understellsbehandling. Det hjelper ikke i den virkelige verden.

Om det er riktig utført og fulgt opp så er det ingen tvil om at det hjelper. Eller har du noe informasjon som tyder på noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig å følge opp nå. Husk at alternativet mot konservering nå er lanolin eller en form for fett. Det kommer inn i alle sprekker og er å foretrekke etter hvert, når Tectyl og Mercasol tørker ut og slår sprekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal høre med forhandler i morgen når jeg henter bilen. Jeg har full garanti i litt over to år til.

Anonymkode: 95cc3...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...