AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #1 Del Skrevet 9. mai 2021 Bør jeg ta det nå? Akuratt kjøpt den og den står forsatt hos forhandler til klargjøring. Anonymkode: 95cc3...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet 9. mai 2021 #2 Del Skrevet 9. mai 2021 I utgangspunktet ja, jo før jo bedre. Da denne bilen nok fremdeles har garanti fra fabrikk/importør, må du likevel sjekk med importør - noen få merker har restriksjoner på dette sett opp i mot garantien (gjelder kun selve rustgarantien). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #3 Del Skrevet 9. mai 2021 Jeg behandlet nilen min når jeg kjøpt den ny og gjentok behandlingen når bilen var 3 år. Jeg ville behandlet den med en gang. Anonymkode: b53b8...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #4 Del Skrevet 9. mai 2021 Er ingen vits med understellsbehandling. Det hjelper ikke i den virkelige verden. Anonymkode: a616d...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2021 #5 Del Skrevet 9. mai 2021 Biler er ikke ment å vare i mer enn 3 år uansett. Anonymkode: a616d...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2021 #6 Del Skrevet 10. mai 2021 Før du evt velger å understellsbehandle bilen din: kontakt forhandler/importør og be om å få (skriftlig)bekreftelse på at garantien (både mtp rust, mekanikk og ikke minst elektroniske komponenter) fremdeles gjelder om du gjør dette. Be og om info på hvilke produkter de kan godkjenne brukt på din bilmodell. Deretter kontaktet du firmaet som skal utføre behandlingen, og ber om (skriftlig) bekreftelse på at de utfører behandling etter importørs retningslinjer mtp steder det behandles, produkter som brukes, og hvem som dekker evt skader som måtte oppstå i etterkant om det viser seg at feil produkt er benyttet, eller at produkt har havnet på feil sted. Anonymkode: 77b5d...a03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 10. mai 2021 #7 Del Skrevet 10. mai 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Er ingen vits med understellsbehandling. Det hjelper ikke i den virkelige verden. Anonymkode: a616d...5e9 Om det er riktig utført og fulgt opp så er det ingen tvil om at det hjelper. Eller har du noe informasjon som tyder på noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 10. mai 2021 #8 Del Skrevet 10. mai 2021 Helt riktig å følge opp nå. Husk at alternativet mot konservering nå er lanolin eller en form for fett. Det kommer inn i alle sprekker og er å foretrekke etter hvert, når Tectyl og Mercasol tørker ut og slår sprekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2021 #9 Del Skrevet 11. mai 2021 Skal høre med forhandler i morgen når jeg henter bilen. Jeg har full garanti i litt over to år til. Anonymkode: 95cc3...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå