Gå til innhold

Vi sover på forskjellige soverom pga hans snorking. Savner han men det virker ikke som han savner meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

og noen av dere andre i tråden her bør jammen skjerpe seg. 

Anonymkode: 033ec...1b6

Det går helt fint å fylle opp intimitetkoppen selv om man har vært sitt soverom. Just saying.

etter vi tok hvert vårt soverom ble også forholdet vårt bedre.

Senga og soverommet er til å sove. Når man ikke kan ha tilstrekkelig søvn så må man gjøre noe. 
 

et forhold trenger da ikke bli dårligere selvom man har vært sitt soverom

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Rart at man tror det er en kollektiv ting at alle skal like å sove i samme seng som en annen person.

Anonymkode: cad3a...d47

Enig. Merkelig greie. Søvnkvaliteten blir så utrolig mye bedre om man sover i egen seng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Til alle som foreslå divsere remedier. ALT er forsøkt. Ørepropper, spray som nummer halsen, nesespray, alle liggestillinger, operert hals og nese flere ganger, utredet på søvnsenter, fått påvist ekstremt mange pustestopp iløpet av natten, fått pustemaskin men vil ikke bruke den. Eneste som har funket var da han begynte å trene (jogge) og gikk ned i vekt. Men han gidder ikke trene. 

Anonymkode: d796b...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har ofte lagt meg i senga først og er våken og har sagt at jeg savner å sove ved siden av han og at det hadde vært fint om han ihvertfall ville ligge litt ved siden av meg før han gikk for å legge seg. Men han sier at han ikke vil sovne ved siden av meg for så å bli sparket ut når han begynner å snorke. Han gir meg heller ikke nattasuss eller kos, mumler bare natta og går og legger seg. Kjenner jeg blir utrygg og lei meg. 
De gangene han har lagt seg først så går jeg inn til han og prater litt og gir nattasuss. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil være nær meg? Han virker også litt furt når han sier natta og bare går sin vei. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Han vet jo at jeg ønsker å ha han ved siden av meg? Hvorfor skal han være muggen? 

Anonymkode: d796b...1d1

Altså, se dette fra mannens perspektiv. Skjønner han blir lei seg når DU vekker og og DU sparker han ut av rommet fordi han snorker. 

Hvordan ville du følt deg om du ble kasta ut av soverommet...nettopp, det er sårende og så forventer du at han skal være happy..

 

Hva med at du går ut når han begynner snorke, ikke omvendt.

Anonymkode: d0f67...9b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt meg til å sove på et soverom hvor jeg VISSTE at jeg ville bli vekket av en irritert samboer midt på natten for at JEG måtte bytte soverom pga det var MIN FEIL (og det var det jo forsåvidt) at jeg snorket. Da hadde jeg heller lagt meg på gjesterommet med det samme, hvor jeg visste at jeg ikke var til irritasjon, og hvor jeg visste at jeg kunne sove natten igjennom uten sinte avbrytelser og sengebytter.

Jeg er forresten sammen med en snorker. Ca 2-3 ganger i uken, så våkner jeg midt på natten og får ikke sove igjen pga snorking. Da legger jeg meg på gjesterommet og sover videre (hvorfor skal BEGGE våkne pga dette??). Ingen krangling, ingen anklagelser, ingen "det er DIN feil så DU får bytte seng", Masse tid til kos før vi sovner, og som regel våkner vi opp sammen.

Anonymkode: fad64...4b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg ville ikke lagt meg til å sove på et soverom hvor jeg VISSTE at jeg ville bli vekket av en irritert samboer midt på natten for at JEG måtte bytte soverom pga det var MIN FEIL (og det var det jo forsåvidt) at jeg snorket. Da hadde jeg heller lagt meg på gjesterommet med det samme, hvor jeg visste at jeg ikke var til irritasjon, og hvor jeg visste at jeg kunne sove natten igjennom uten sinte avbrytelser og sengebytter.

Jeg er forresten sammen med en snorker. Ca 2-3 ganger i uken, så våkner jeg midt på natten og får ikke sove igjen pga snorking. Da legger jeg meg på gjesterommet og sover videre (hvorfor skal BEGGE våkne pga dette??). Ingen krangling, ingen anklagelser, ingen "det er DIN feil så DU får bytte seng", Masse tid til kos før vi sovner, og som regel våkner vi opp sammen.

Anonymkode: fad64...4b3

Her er det snakk om mye mer snorking enn kanskje 2-3 ganger i uka. Det er så ille at barna som ligger i samme etasje også plages av det. Det er ekstremt høyt og HELE natten, hver natt. Hvorfor skal NOEN plages av det når HAN sitter med løsningen men ikke gidder å løse problemet? 

Anonymkode: d796b...1d1

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 18.53):

TS her. Til alle som foreslå divsere remedier. ALT er forsøkt. Ørepropper, spray som nummer halsen, nesespray, alle liggestillinger, operert hals og nese flere ganger, utredet på søvnsenter, fått påvist ekstremt mange pustestopp iløpet av natten, fått pustemaskin men vil ikke bruke den. Eneste som har funket var da han begynte å trene (jogge) og gikk ned i vekt. Men han gidder ikke trene. 

Anonymkode: d796b...1d1

 

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 20.19):

Altså, se dette fra mannens perspektiv. Skjønner han blir lei seg når DU vekker og og DU sparker han ut av rommet fordi han snorker. 

Hvordan ville du følt deg om du ble kasta ut av soverommet...nettopp, det er sårende og så forventer du at han skal være happy..

 

Hva med at du går ut når han begynner snorke, ikke omvendt.

Anonymkode: d0f67...9b8

Hvorfor er det alltid snorkeren som skal beholde soverommet? Hva med at snorkeren selv forflytter seg til sofa eller gjesterom? Det er snorkeren som plager andre og det er vanskelig å få sympati med dem som ikke gidder å gjøre noe med problemet.

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 22.31):

Her er det snakk om mye mer snorking enn kanskje 2-3 ganger i uka. Det er så ille at barna som ligger i samme etasje også plages av det. Det er ekstremt høyt og HELE natten, hver natt. Hvorfor skal NOEN plages av det når HAN sitter med løsningen men ikke gidder å løse problemet? 

Anonymkode: d796b...1d1

TS, på tide å kvitte seg med hele mannen? Han virker egoistisk ut og slik du beskriver virker det ut som at han har ganske alvorlig søvnapne.

Anonymkode: d7860...676

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: det virker som det er intimitet du savner mest. Har du snakket med han om akkurat det, UTEN å koble inne snorkingen, som sikkert er et tema han er møkk lei av? Kan dere sammen finne en løsning så du får den inimiteten du savner? Kose sammen på sofaen før legging, passe på at det er jevnlig sex osv. Søk en løsning på det du savner mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 22.31):

Her er det snakk om mye mer snorking enn kanskje 2-3 ganger i uka. Det er så ille at barna som ligger i samme etasje også plages av det. Det er ekstremt høyt og HELE natten, hver natt. Hvorfor skal NOEN plages av det når HAN sitter med løsningen men ikke gidder å løse problemet? 

Anonymkode: d796b...1d1

Ja, da er det selvsagt noe helt annet enn mitt tilfelle hvor problemet oppstår i løpet av natten.

Her ville jeg rett og slett innført "kosestund" i "hans" seng. Før du la deg i din. Håper han etterhvert innser at han må gjøre noe med helsen når det plager hele familien. Og det er jo ikke bare snorking som kommer ut av dårlig helse!

Anonymkode: fad64...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Lurer på hvordan det gikk

Anonymkode: a9893...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man elsker noen så sover man sammen selv om de snorker. Hadde blitt ekstremt såret om jeg måtte sove alene fordi partner ikke tålte at jeg snorket, sov urolig eller snakket i søvne. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis man elsker noen så sover man sammen selv om de snorker. Hadde blitt ekstremt såret om jeg måtte sove alene fordi partner ikke tålte at jeg snorket, sov urolig eller snakket i søvne. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Hvordan skal kjærlighet gjøre at jeg klarer å sove gjennom de høye lydene mannen lager?  Har ørepropper, musikk på, pute mellom oss. For å ta lyden. Hvis han sovner på sofaen holder det meg våken derfra. det er ikke fordi jeg ikke elsker han at jeg våkner. Jeg blir liggende våken i 4 timer + også.. Men fordi jeg sover lett. Jeg våkner av alt også får jeg ikke sove igjen. Med mindre det er en jevn lyd utenfra, men snorking er såpass ujevnt, høyt og nære at det går bare ikke. Tips til å lære seg å sove gjennom lyder?

Anonymkode: a9893...ab3

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 8.43):

TS her. Han har operert flere ganger. Han har søvnapné og fikk pustemaskin for flere år siden. Den brukte han en uke og konkluderte med at han ikke klarte å sove når han brukte den. Greit nok. Men det som HAR virket er en gang for mange år siden begynte han å trene (jogge). DA sluttet han å snorke. 
Jeg har sagt til han flere ganger (på en hyggelig måte selvfølgelig) at det kan være verdt å prøve det igjen. Også med tanke på helsen hans for søvnapné kan gå utover hjertet og det er hjerteproblemer på hans far side i slekta. Men det virker ikke som han gidder. 
Jeg er redd for hvis jeg blir «streng» med han så blir han bare enda surere (på meg). 

Anonymkode: d796b...1d1

Søvnapne/pustestopp "kan" ikke gå ut over hjertet - det GÅR ut over hjertet.

Når man sover med pustestopp så øker man belastningen på hjertet over tid og man øker risikoen drastisk for hjerte- og karsykdommer.

Jeg sover selv med maskin på natta og jeg kan forstå at han synes det vanskelig å venne seg til, men alternativet er altså tidligere død eller redusert livskvalitet de siste leveårene. Pleier han å være suicidal eller drive med selvskading ellers eller bare når det gjelder soving?

Ut over det synes jeg det er rart at du kaster han ut av senga når du våkner av snorkinga hans. Han sliter med å få nok søvn i fra før og skal da i tillegg måtte vekkes når han først har sovnet for så å flytte seg inn på et annet rom og prøve å sove igjen? Rart.

Blæh. Gammel tråd. Trådnekrofili igjen...

Endret av Snublefot62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis man elsker noen så sover man sammen selv om de snorker. Hadde blitt ekstremt såret om jeg måtte sove alene fordi partner ikke tålte at jeg snorket, sov urolig eller snakket i søvne. 

Anonymkode: 23e80...6b8

😂🙈

Anonymkode: e2df0...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis man elsker noen så sover man sammen selv om de snorker. Hadde blitt ekstremt såret om jeg måtte sove alene fordi partner ikke tålte at jeg snorket, sov urolig eller snakket i søvne. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Uanstrengt hvor mye man elsker noen, blir man gal av å ikke få sove eller sove dårlig. 

Min eks ble også "ekstremt såret" da jeg la meg på sofaen etter 2 ukers sinnsykt høylytt snorking (dette var også etter måneder med mildere snorkeproblemer). Var som å prøve å gå til ro og sove midt på en flyplass, eller på ei trafikkøy på E6. Han gikk så til legen etter nye 2 uker (bare fordi jeg sa jeg aldri kom tilbake til soverommet hvis ikke) og fikk vite at han hadde fått allergi (som jeg forsvunnet spådde). 2 døgn med piller og all snorking var vekk. Tror du han var takknemlig for mitt bidrag til helsehjelp eller? Nei, han var bare sur fordi jeg "sviktet".

Fyren var jo gal som hverken tok tak i helsa si for egen maskin eller unnet meg - kona si-  søvn. 

Anonymkode: eaa82...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Uanstrengt hvor mye man elsker noen, blir man gal av å ikke få sove eller sove dårlig. 

Min eks ble også "ekstremt såret" da jeg la meg på sofaen etter 2 ukers sinnsykt høylytt snorking (dette var også etter måneder med mildere snorkeproblemer). Var som å prøve å gå til ro og sove midt på en flyplass, eller på ei trafikkøy på E6. Han gikk så til legen etter nye 2 uker (bare fordi jeg sa jeg aldri kom tilbake til soverommet hvis ikke) og fikk vite at han hadde fått allergi (som jeg forsvunnet spådde). 2 døgn med piller og all snorking var vekk. Tror du han var takknemlig for mitt bidrag til helsehjelp eller? Nei, han var bare sur fordi jeg "sviktet".

Fyren var jo gal som hverken tok tak i helsa si for egen maskin eller unnet meg - kona si-  søvn. 

Anonymkode: eaa82...b64

Mannen min snorker noe vanvittig. Vi sover sammen, jeg sovner likevel. Kunne aldri bedt om separat soverom for noe han ikke kan noe for. Det er viktigere for oss å sove sammen enn som så. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 8.43):

TS her. Han har operert flere ganger. Han har søvnapné og fikk pustemaskin for flere år siden. Den brukte han en uke og konkluderte med at han ikke klarte å sove når han brukte den. Greit nok. Men det som HAR virket er en gang for mange år siden begynte han å trene (jogge). DA sluttet han å snorke. 
Jeg har sagt til han flere ganger (på en hyggelig måte selvfølgelig) at det kan være verdt å prøve det igjen. Også med tanke på helsen hans for søvnapné kan gå utover hjertet og det er hjerteproblemer på hans far side i slekta. Men det virker ikke som han gidder. 
Jeg er redd for hvis jeg blir «streng» med han så blir han bare enda surere (på meg). 

Anonymkode: d796b...1d1

Er han overvektig? Av erfaring er det overvekt som gir mest snorking.. Jeg snorker hvis jeg bikker 31 i bmi. 

Anonymkode: b69ef...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mannen min snorker noe vanvittig. Vi sover sammen, jeg sovner likevel. Kunne aldri bedt om separat soverom for noe han ikke kan noe for. Det er viktigere for oss å sove sammen enn som så. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Ja...gråter du uten å prøve fordi selve lyden og vibrasjonene får tårene til å fysisk sprette ut av hodet ditt? Ligger du i timevis uten å få sove, og når du først sovner, våkner du kvalm og med hodepine som om du har sovet i fylla? Er det sånn hver natt er for deg, slik det var for meg? 

Anonymkode: eaa82...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja...gråter du uten å prøve fordi selve lyden og vibrasjonene får tårene til å fysisk sprette ut av hodet ditt? Ligger du i timevis uten å få sove, og når du først sovner, våkner du kvalm og med hodepine som om du har sovet i fylla? Er det sånn hver natt er for deg, slik det var for meg? 

Anonymkode: eaa82...b64

Haha, nei det skal nok litt mer til for at jeg tar til tårene enn en mann som snorker. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha, nei det skal nok litt mer til for at jeg tar til tårene enn en mann som snorker. 

Anonymkode: 23e80...6b8

Så nei, du har faktisk bare opplevde høylytt snorkelyd og ikke det intense lydinfernoet som jeg dessverre måtte stå i. Jeg sover ellers gjennom lyn, torden, veiarbeid, festbråk og hva det måtte være. Visste ikke en gang at det var fysisk mulig å snorke så intenst høyt som min eks gjorde, før jeg var der selv og  kjapt fikk store søvnproblemer. Glad på dine vegne hvis du aldri har opplevd en så intenst høy og vedvarende lyd at det bokstavelig talt får dine egne øyne til å vibrere og felle tårer. 

Anonymkode: eaa82...b64

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...