Gå til innhold

Vi sover på forskjellige soverom pga hans snorking. Savner han men det virker ikke som han savner meg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte lagt meg i senga først og er våken og har sagt at jeg savner å sove ved siden av han og at det hadde vært fint om han ihvertfall ville ligge litt ved siden av meg før han gikk for å legge seg. Men han sier at han ikke vil sovne ved siden av meg for så å bli sparket ut når han begynner å snorke. Han gir meg heller ikke nattasuss eller kos, mumler bare natta og går og legger seg. Kjenner jeg blir utrygg og lei meg. 
De gangene han har lagt seg først så går jeg inn til han og prater litt og gir nattasuss. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil være nær meg? Han virker også litt furt når han sier natta og bare går sin vei. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Han vet jo at jeg ønsker å ha han ved siden av meg? Hvorfor skal han være muggen? 

Anonymkode: d796b...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Robin666

Hvis det er så viktig for deg å sove sammen med han synes jeg han burde få rommet deres og så kan du gå ut dersom snorkingen blir for plagsom. Skjønner godt at han ikke gidder å bytte rom midt på natta. 

Endret av Robin666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt! Her innredet mannen gjesterommet for å sove der pga at jeg klaget på snorkingen hans. Det er utrolig kjipt å ikke dele soverom. Føles ensomt!

Anonymkode: e7410...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktige her er vel heller hvorfor han ikke tar tak og får utreda snorkinga.

Anonymkode: eaa82...b64

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det viktige her er vel heller hvorfor han ikke tar tak og får utreda snorkinga.

Anonymkode: eaa82...b64

Det viktige er vel å klandre mannen, tenker jeg.

Uansett, ts. Samme problem her.
En operasjon varer bare så og så lenge. Like greit å lære seg å sove på siden. Det hjelper heller ikke alltid dessverre. Vil støtte forslaget om at du muligens heller skal trekke deg ut når du ikke får sove. Og innlede natta med klemmer og kyss, i hvert fall en periode.

Anonymkode: 1c6ca...e6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen snorker kan man lage sån T-T-T typ ekkornlyd i øret så stopper det en liten stund som regel. Bruler gjøre det på mannen så rekker jeg som regel sovne før han starter igjen. Eventuelt dytter jeg litt i han så han ligger på siden istedenfor ryggen, våkner han litt sier jeg at jeg vil spoone. Funker fint for meg ihvertfall ;)

Anonymkode: 0dfe5...038

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Han har operert flere ganger. Han har søvnapné og fikk pustemaskin for flere år siden. Den brukte han en uke og konkluderte med at han ikke klarte å sove når han brukte den. Greit nok. Men det som HAR virket er en gang for mange år siden begynte han å trene (jogge). DA sluttet han å snorke. 
Jeg har sagt til han flere ganger (på en hyggelig måte selvfølgelig) at det kan være verdt å prøve det igjen. Også med tanke på helsen hans for søvnapné kan gå utover hjertet og det er hjerteproblemer på hans far side i slekta. Men det virker ikke som han gidder. 
Jeg er redd for hvis jeg blir «streng» med han så blir han bare enda surere (på meg). 

Anonymkode: d796b...1d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han ha hovudsoverommet, legg dere sammen og du går til eit anna rom om du våkner av hans snorking

Anonymkode: 38995...c5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han til meg, jeg sover tungt og bryr meg ikke om snorking ❤️

Anonymkode: 06777...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en tidligere snorker. Jeg hørtes ut som et sagbruk. Seriøst. Jeg hadde så mange pustestopp at kroppen aldri fikk hvile. Jeg hadde over hundre pustestopp i minuttet - det er helsefarlig. I tillegg gikk dette ut over kona. Når jeg endelig gjorde noe med problemet så ble både hun og jeg glad. Mitt råd til ts er å snakke med mannen og kontakte lege for å sjekke om man trenger pustemaskin. Det høres kjipt ut men det er en veldig god og problemfri løsning. Da kan man sove sammen igjen og søvnkvaliteten blir supergod for begge to! 

Ikke vent med å finne ut om man trenger hjelp eller ikke. Det ødelegger for samlivet og intimiteten når begge er trøtte og sover hver for seg. Snakk også sammen om at du savner ham.

Anonymkode: 1326d...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Han har operert flere ganger. Han har søvnapné og fikk pustemaskin for flere år siden. Den brukte han en uke og konkluderte med at han ikke klarte å sove når han brukte den. Greit nok. Men det som HAR virket er en gang for mange år siden begynte han å trene (jogge). DA sluttet han å snorke. 
Jeg har sagt til han flere ganger (på en hyggelig måte selvfølgelig) at det kan være verdt å prøve det igjen. Også med tanke på helsen hans for søvnapné kan gå utover hjertet og det er hjerteproblemer på hans far side i slekta. Men det virker ikke som han gidder. 
Jeg er redd for hvis jeg blir «streng» med han så blir han bare enda surere (på meg). 

Anonymkode: d796b...1d1

Jeg har det akkurat likt som deg! Jeg begynte bare med å gå å legge meg. Uten å si god natt eller noen ting. Stengte lyset og rett og slett bare lå å ventet for å se om han i det hele tatt brydde seg! Det tok noen dager før han begynte å komme inn å si god natt. Men nå er det rutine. Han kommer alltid og sier god natt og koser litt med meg. Da som oftest som en plikt, men han gjør det hvertfall😅

Anonymkode: e7410...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Jeg er en tidligere snorker. Jeg hørtes ut som et sagbruk. Seriøst. Jeg hadde så mange pustestopp at kroppen aldri fikk hvile. Jeg hadde over hundre pustestopp i minuttet - det er helsefarlig. I tillegg gikk dette ut over kona. Når jeg endelig gjorde noe med problemet så ble både hun og jeg glad. Mitt råd til ts er å snakke med mannen og kontakte lege for å sjekke om man trenger pustemaskin. Det høres kjipt ut men det er en veldig god og problemfri løsning. Da kan man sove sammen igjen og søvnkvaliteten blir supergod for begge to! 

Ikke vent med å finne ut om man trenger hjelp eller ikke. Det ødelegger for samlivet og intimiteten når begge er trøtte og sover hver for seg. Snakk også sammen om at du savner ham.

Anonymkode: 1326d...8ad

Oi, nå leste jeg resten av tråden. Mannen din gjør den største feilen han kan. Han roter det til. 

Anonymkode: 1326d...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her. Han har operert flere ganger. Han har søvnapné og fikk pustemaskin for flere år siden. Den brukte han en uke og konkluderte med at han ikke klarte å sove når han brukte den. Greit nok. Men det som HAR virket er en gang for mange år siden begynte han å trene (jogge). DA sluttet han å snorke. 
Jeg har sagt til han flere ganger (på en hyggelig måte selvfølgelig) at det kan være verdt å prøve det igjen. Også med tanke på helsen hans for søvnapné kan gå utover hjertet og det er hjerteproblemer på hans far side i slekta. Men det virker ikke som han gidder. 
Jeg er redd for hvis jeg blir «streng» med han så blir han bare enda surere (på meg). 

Anonymkode: d796b...1d1

Du virker som en veldig fin person, TS, men dessverre en pushover. KLART det er lov å ønske seg intimitet i et forhold, og forvente at begge parter vil det. Hva er det med disse svarene i denne tråden? Det er jo utrolig leit å ikke kunne sove sammen på grunn av dette her. Etter gjentatte invasive forsøk på å få bukt på snorkingen hans, som ikke akkurat er lav terskel for, så er det jo helt ufattelig at han ikke vil gjøre den innsatsen med å trene når vi vet at dette vil hjelpe. Det er helt rimelig at TS reagerer på at han ikke tar tak i dette her, verken for sin egen helse eller intimiteten i forholdet. Det er helt ulidelig, og ikke noe jeg ville ha akseptert. 

Du må være tydelig med mannen din, og ikke være redd for at han skal bli sur på deg. Dette er helt rimelig, og noen av dere andre i tråden her bør jammen skjerpe seg. 

Anonymkode: 033ec...1b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bytter ikke du soverom etter at mannen har sovnet og begynner å snorke? Veldig spesielt at det er mannen som må bli vekket og mast på. 

Anonymkode: c1a4b...6b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ofte lagt meg i senga først og er våken og har sagt at jeg savner å sove ved siden av han og at det hadde vært fint om han ihvertfall ville ligge litt ved siden av meg før han gikk for å legge seg. Men han sier at han ikke vil sovne ved siden av meg for så å bli sparket ut når han begynner å snorke. Han gir meg heller ikke nattasuss eller kos, mumler bare natta og går og legger seg. Kjenner jeg blir utrygg og lei meg. 
De gangene han har lagt seg først så går jeg inn til han og prater litt og gir nattasuss. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil være nær meg? Han virker også litt furt når han sier natta og bare går sin vei. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre? Han vet jo at jeg ønsker å ha han ved siden av meg? Hvorfor skal han være muggen? 

Anonymkode: d796b...1d1

Du må jo ha svært lite selvinnsikt hvis du ikke ser problemet selv, for det står jo svart på hvitt i teksten din.

Her er det du som har skylda, mannen vil nok sove med deg - men du sparker han ut av senga. Her er det du som er nødt til å eventuelt legge deg med han, så får DU stå opp og legge deg på annet rom hvis han vekker deg. Det er ikke han sin skyld at han snorker, men hvis du våkner - så får du flytte på deg. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at man tror det er en kollektiv ting at alle skal like å sove i samme seng som en annen person.

Anonymkode: cad3a...d47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Jeg er en tidligere snorker. Jeg hørtes ut som et sagbruk. Seriøst. Jeg hadde så mange pustestopp at kroppen aldri fikk hvile. Jeg hadde over hundre pustestopp i minuttet - det er helsefarlig. I tillegg gikk dette ut over kona. Når jeg endelig gjorde noe med problemet så ble både hun og jeg glad. Mitt råd til ts er å snakke med mannen og kontakte lege for å sjekke om man trenger pustemaskin. Det høres kjipt ut men det er en veldig god og problemfri løsning. Da kan man sove sammen igjen og søvnkvaliteten blir supergod for begge to! 

Ikke vent med å finne ut om man trenger hjelp eller ikke. Det ødelegger for samlivet og intimiteten når begge er trøtte og sover hver for seg. Snakk også sammen om at du savner ham.

Anonymkode: 1326d...8ad

Han har pustemaskin. Han vil ikke bruke den. 

Anonymkode: d796b...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta hvert vårt soverom er beste avgjørelsen vi har tatt! Har ikke sett oss tilbake!

snakke sammen og nusse kan vi gjøre resten av døgnets tider vi er sammen og ikke sover.

Skjønner at ikke alle bor slik at de kan ha separate soverom. Skulle vi flyttet i dag, hadde egne soverom vært et must.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å snorke så gubben måtte sove på gjesterommet. Det syns han ble kjipt etter en stund. Da googlet jeg litt rund snorking. Fant en nesespray fra apoteket som hjalp. Så nå snorker jeg ikke lengre. Fås kjøpt på nettet også. Skal se om jeg får lagt ut bildet av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...