Gå til innhold

Samboer sover mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår det slik at dere ikke har barn?  Du må vel ha visst om dette før dere flyttet sammen?  Jeg tenker at det har begynt å vise seg som et problem,  og det kommer til å kjennes verre og verre ut.

Du vil ikke ha det slik, sier du. Det første er å si det høyt til samboeren. Det neste er å ta konsekvensen av dette selv, hvis det ikke skjer noe. 

Anonymkode: 1b993...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det slik at dere ikke har barn?  Du må vel ha visst om dette før dere flyttet sammen?  Jeg tenker at det har begynt å vise seg som et problem,  og det kommer til å kjennes verre og verre ut.

Du vil ikke ha det slik, sier du. Det første er å si det høyt til samboeren. Det neste er å ta konsekvensen av dette selv, hvis det ikke skjer noe. 

Anonymkode: 1b993...555

Det er da vel ikke et problem at han legger seg og står opp tidlig?

Verre med de mannfolka som skal sitte oppe halve natta for så å sove til tolv hver bidige helg.

Anonymkode: 46c08...202

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er da vel ikke et problem at han legger seg og står opp tidlig?

Verre med de mannfolka som skal sitte oppe halve natta for så å sove til tolv hver bidige helg.

Anonymkode: 46c08...202

Hvis du leser hovedinnlegget,  så skjønner du at det er et problem.  Hvis den ene legger seg kl 2030, så tar du i praksis bort halvparten av tida sammen, etter jobb.  Det umuliggjør voksentid etter at unger har lagt seg, det gjør sexliv før leggetid vanskelig, det gjør at hun trolig står igjen med alt husarbeidet etter at han har lagt seg, etc.   På helg betyr det at å gå ut på byen, julebord,  eller konsert f.eks, er utelukket.  Den som ikke ser problematikken her, er trolig møkka lei av å se partneren sin. 

Anonymkode: 1b993...555

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er da vel ikke et problem at han legger seg og står opp tidlig?

Verre med de mannfolka som skal sitte oppe halve natta for så å sove til tolv hver bidige helg.

Anonymkode: 46c08...202

Hva er galt med å sitte oppe halve natta for å sove om morgenen? Kontra å gå glipp av halve kvelden og stå opp med fuglene.

Anonymkode: 2d621...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva er galt med å sitte oppe halve natta for å sove om morgenen? Kontra å gå glipp av halve kvelden og stå opp med fuglene.

Anonymkode: 2d621...8d9

Lite forenlig med barn.

Anonymkode: 46c08...202

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du leser hovedinnlegget,  så skjønner du at det er et problem.  Hvis den ene legger seg kl 2030, så tar du i praksis bort halvparten av tida sammen, etter jobb.  Det umuliggjør voksentid etter at unger har lagt seg, det gjør sexliv før leggetid vanskelig, det gjør at hun trolig står igjen med alt husarbeidet etter at han har lagt seg, etc.   På helg betyr det at å gå ut på byen, julebord,  eller konsert f.eks, er utelukket.  Den som ikke ser problematikken her, er trolig møkka lei av å se partneren sin. 

Anonymkode: 1b993...555

Eller de står opp tidlig.

Anonymkode: 46c08...202

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Lite forenlig med barn.

Anonymkode: 46c08...202

Har TS barn da?

 

Anonymkode: 2d621...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 21.33):

Samboeren min skal absolutt legge seg veldig tidlig (typ 20:30) hver dag, også i helgene. Han står opp rundt 7, så han får 9-10 timer søvn hver natt. Kjenner at dette begynner å bli veldig kjipt. I en travel hverdag kunne jeg ønske vi kunne ha mer tid sammen, og kjenner at dette begynner å gå veldig ut over samlivet... i tillegg bor vi i en liten leilighet, og det er vanskelig å skulle «gå på tå hev» for å ikke vekke han på kvelden. Ønsker bare at vi kunne legge oss til vanlig tid som alle andre mennesker. Har prøvd å ta det opp, men han sier han må legge seg da.. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... ønsker ikke ha det slik. Noen som har opplevd det samme? Eller har tips til hvordan vi kan løse dette? 

Anonymkode: a6fcb...042

Om han trenger søvn så trenger han det. Men at du skal liste deg rundt for at han skal sove såpass mye? nei, han kan bruke ørepropper. Han kan ikke forvente at bare du skal ta hensyn til han. Han må ta hensyn til deg også.

Anonymkode: ed615...461

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe dette var ekstremt. Men på en måte er jeg litt misunnelig på han som faktisk greier å gå å legge seg så tidlig. Jeg er en sånn som går hele dagen og tenker at i dag mååå jeg legge meg tidlig for jeg er så trøtt, men så kommer jeg meg ikke i seng før 22.30 uansett hvor hardt jeg prøver. Hadde elsket å være uthvilt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er typen som trenger mye søvn og er strukturert.

Du kan kanskje inngå et kompromiss? At fredag og lørdag kan han prøve å være litt lengre oppe.

Anonymkode: c8c48...77e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Så KJEDELIGE kvelder! 8 - åringen min legger seg kl.20 og sovner forhåpentligvis før kl 21.30...😂 Ser bare et tenkt scenario med spedbarn i bildet.... mor tar alle nattevakter....! Fordi far må sove 🤢 

Han gir lite i forholdet,tenker jeg,,,komfortabel og alt...🙄,- ego..

Så om det ikke  er medisinske grunner: så bør han for pokker våkne opp !! 

 

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2021 den 22.03):

Hvor gammel er denne mannen da? Hvis han er litt eldre, 30+, så er dette nesten noe du bare må godta. Det kommer jo ikke heller til å bli særlig mye bedre med årene, men hvis ikke så kan det være lurt å dra til legen.

Anonymkode: ebd79...647

Han er 26..

 

Majer skrev (På 8.5.2021 den 22.05):

Har han dårlig søvnkvalitet? Spiser han usunt eller er overvektig?

Nei, opptatt av å spise sunt og helt normal kropp.  Sover tungt og godt virker det som..

Anonymkode: a6fcb...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 22.41):

Jeg forstår det slik at dere ikke har barn?  Du må vel ha visst om dette før dere flyttet sammen?  Jeg tenker at det har begynt å vise seg som et problem,  og det kommer til å kjennes verre og verre ut.

Du vil ikke ha det slik, sier du. Det første er å si det høyt til samboeren. Det neste er å ta konsekvensen av dette selv, hvis det ikke skjer noe. 

Anonymkode: 1b993...555

Nei, vi har ingen barn.. enda. Vi ønsker oss det i fremtiden, men jeg kjenner allerede nå på en bekymring for hvordan det skal gå mtp. søvnbehovet hans..

Anonymkode: a6fcb...042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, vi har ingen barn.. enda. Vi ønsker oss det i fremtiden, men jeg kjenner allerede nå på en bekymring for hvordan det skal gå mtp. søvnbehovet hans..

Anonymkode: a6fcb...042

Du er herved advart. Det kommer til å bli ensomt i dette forholdet. 

Anonymkode: 1b993...555

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo ikke ha barn hvis han sovner før dere er ferdig med kveldsstellet :-\

Anonymkode: 53b6f...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du er herved advart. Det kommer til å bli ensomt i dette forholdet. 

Anonymkode: 1b993...555

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere kan jo ikke ha barn hvis han sovner før dere er ferdig med kveldsstellet 😕

Anonymkode: 53b6f...e60

Vel, jeg kan fortelle at det er ganske ensomt å få barn med en som insisterer på å sove til «siste liten» på hverdager og til langt ut på morgenen i helger, også.

Anonymkode: ac804...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Vel, jeg kan fortelle at det er ganske ensomt å få barn med en som insisterer på å sove til «siste liten» på hverdager og til langt ut på morgenen i helger, også.

Anonymkode: ac804...c62

Nå diskuterer vi vel ikke alternativene enten/eller, men tar utgangspunkt i ts' problem? Store forskjeller i døgnrytme er vanskelig uansett,  og det samme er forskjellig arbeidstid, og skiftarbeid.  

Anonymkode: 1b993...555

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville faktisk vurdert å slått opp pga dette, rett og slett fordi at det er ikke liv laga å ha såpass ulike "livstempo". Enkelte er rett og slett mer bedagelige enn andre, og det kommer til å irritere vettet av deg i årene fremover. 

Anonymkode: 02fd0...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...