Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Gratulerer @Anonymous 91 og @saloni

Nå er det bare én uke til jeg er 36 uker og får mest sannsynlig en dato for igangsetting da. Er så spent at jeg dauer 😅 både på hvor stor lille er og når vi skal få møte han.

Vet ikke helt om tiden går fort eller sakte nå om dagen. Men jeg merker at både hodet og kroppen forbereder seg både til fødsel og tiden etterpå. Føler meg nok mye mer forberedt denne gangen siden vi har vært igjennom det før, og gleder meg derfor enda mer♡

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenge siden dere har hørt noe særlig fra meg. Men jeg kan meddele at jeg er kommet over på den andre siden etter en vellykket setefødsel den 19. januar ❤️ Selve fødselen gikk stort sett smertefritt for seg takket være en god epidural og dyktige fødselsmedhjelpere (inkl barnefar💗). Jenta er nydelig og vi er så forelsket både pappaen og jeg 🥰

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Eira2020 said:

Lenge siden dere har hørt noe særlig fra meg. Men jeg kan meddele at jeg er kommet over på den andre siden etter en vellykket setefødsel den 19. januar ❤️ Selve fødselen gikk stort sett smertefritt for seg takket være en god epidural og dyktige fødselsmedhjelpere (inkl barnefar💗). Jenta er nydelig og vi er så forelsket både pappaen og jeg 🥰

Fint å høre, gratulerer ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Termin i dag! crazy.gif.bea3bf9c04e2aaf3fb28016ecc6dd800.gif

Føler det er så mange som føder før termin, men er det noen flere som venter på overtid nå?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (21 minutter siden):

Termin i dag! crazy.gif.bea3bf9c04e2aaf3fb28016ecc6dd800.gif

Føler det er så mange som føder før termin, men er det noen flere som venter på overtid nå?

Wæææ, termin i går her! 
Og skal inn for ingangsettelse nå klokken 09 - skrekkblandet fryd! 
 

Masse lykke til i innspurten din🤩💕

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monroe927 skrev (25 minutter siden):

Wæææ, termin i går her! 
Og skal inn for ingangsettelse nå klokken 09 - skrekkblandet fryd! 
 

Masse lykke til i innspurten din🤩💕

Åå lykke til til deg også! Er det noe spesiell årsak til at du blir satt i gang allerede? Venninnen min fødte for ikke lenge siden og hun ble ikke satt i gang før 11 dager over termin 🤪 håper jeg ikke må vente så lenge! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Åå lykke til til deg også! Er det noe spesiell årsak til at du blir satt i gang allerede? Venninnen min fødte for ikke lenge siden og hun ble ikke satt i gang før 11 dager over termin 🤪 håper jeg ikke må vente så lenge! 

Jeg blir satt i gang fordi vannet gikk for to dager siden💦💦 Men ingen rier - dessverre! Samme forløp som forrige fødsel. 
 

Nei, den ventetiden er drøy altså! Men plutselig så er man i gang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

monroe927 skrev (1 minutt siden):

Jeg blir satt i gang fordi vannet gikk for to dager siden💦💦 Men ingen rier - dessverre! Samme forløp som forrige fødsel. 
 

Nei, den ventetiden er drøy altså! Men plutselig så er man i gang!

Jeg ble også satt i gang pga vannet mitt gikk, men jeg fikk rier. Ble satt i gang litt over 24 timer etter at vannet gikk. Jeg hadde ikke god nok progresjon på riene, så det var nok derfor. Masse lykke til i dag😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende @monroe927 ☺️

Gøy med termin @Amatariel - håper du ikke går lenge over! 

Her er det 5 uker til termin, 2 uker til perm (eller, minus 1 dag da siden jeg har termin en mandag og starter perm mandag 7/2)

Dumt spm men opplevde dere at magen vokste mye de siste 5 ukene? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til dere som nylig har fått baby og lykke til alle som er på overtid og venter i spenning😄 Går og venter spent selv med 9 dager til termin👶🏻

@SoftKittySynes ikke magen har vokst i det hele tatt siste måneden og gjorde egentlig ikke det forrige graviditet heller på slutten. Vekten står også relativt stille og magen har bare sunket litt nedover tror jeg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (4 timer siden):

Spennende @monroe927 ☺️

Gøy med termin @Amatariel - håper du ikke går lenge over! 

Her er det 5 uker til termin, 2 uker til perm (eller, minus 1 dag da siden jeg har termin en mandag og starter perm mandag 7/2)

Dumt spm men opplevde dere at magen vokste mye de siste 5 ukene? 😅 

For min del vokste den plutselig veldig mye den siste mnd. Jeg er 8 dager unna termin nå 💗 Mener jeg leste et sted at magen er på sitt største i uke 38🤷🏼‍♀️ Vekta har også gått oppover hos meg på slutten, selv om jeg leser den ofte står stille, MEN jeg har fått et mye større søtsug nå mot slutten og har ikke vært så flink 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig den er stor nok hah, men blir spennende å se hvor mye større den klarer å bli da, er bare i uke 35 så hvis peak vanligvis er 38 er det jo litt igjen 😁

Har sykt søtsug selv og er absolutt ikke flink 🙈 Men i uke 33 var jeg fremdeles under startvekten min så akkurat det at jeg legger på meg på slutten går bra men vil jo egentlig spise bedre for baby sin skyld. Men føler jeg har elendig matlyst på alt unntatt is, sjokolade og boller og slike ting... Kan jeg skylde på gravidcravings for at jeg har lyst på sjokoladeboller døgnet rundt? 🤔😅

Nå har vi fått kjøpt stellebord da :) Syntes det var vanskelig for alle stellebord er jo gigantiske forstår ikke hvor store bad folk egentlig har... siden vi ikke har barnerom ennå så må vi ha det på badet (+ at jeg tenker det er mest praktisk pga tilgang på vann) men selv om vi har 2 bad i leiligheten og det ene er ganske stort så var det egentlig ingen steder å ha det, så nå står det egentlig inni dusjen på det lille badet.. Vi er jo bare 2 voksne så trenger jo bare 1 dusj. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uke 36 her. Så mest sannsynlig en god stund igjen :)

Jeg sliter litt med å tro at det er en omtrent ferdig baby i magen min selv om magen er stor 🙈 Synes det er så surrealistisk hehe 🙈 Tipper jeg kommer til å føde å bli overasket når det kommer en baby på brystet mitt. Selv om vi prøvde lenge og ble gravide med ivf :)

Alle de siste gjøremålene har blitt utsatt 1 uke her. Korona kom i hus, heldigvis bare som en forkjølelse og føler meg mye bedre i dag (satser på at jeg er over kneiken). Bare noen dager igjen av isolasjonen :)

Endret av Dame1989
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoftKitty skrev (4 timer siden):

Dumt spm men opplevde dere at magen vokste mye de siste 5 ukene? 😅 

Jeg syns ikke det ser sånn ut egentlig når jeg sammenligner magebilder. Men symfysemålet og vekten sier noe annet! 😳 Forrige uke (39) gikk krysset på symfyseskjemaet himmelhøyt (nesten ut av det blå feltet) og i dag på kontroll hadde vekten gått opp +1,4 kg (på èn uke!). Så noe skjer definitivt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det egentlig magen synker? Føler meg veldig klar til å kan puste og ikke ha vondt i ribben 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Amatariel said:

Jeg syns ikke det ser sånn ut egentlig når jeg sammenligner magebilder. Men symfysemålet og vekten sier noe annet! 😳 Forrige uke (39) gikk krysset på symfyseskjemaet himmelhøyt (nesten ut av det blå feltet) og i dag på kontroll hadde vekten gått opp +1,4 kg (på èn uke!). Så noe skjer definitivt.

Det betyr vel gjerne at baby trives da vil jeg tro, så det er jo iallfall bra 😁 Får håpe hun kommer ut snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...