Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

Godt å høre vi er flere med en aktiv baby😅 Her har samboer, mamma og ei venninne fått kjent spark fra utsiden💙 

@Parv Tenker det er bedre at du sykemelder deg en uke her og en uke der istede for å være utkjørt når lillebror kommer💙

Er det forresten noen som har tips om gode gravidbukser? Elsker molly-buksene fra gina, men den er begynt å bli liten over magen😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 @Amatariel Hjemmekontor kan faktisk være et alternativ på sikt ja, men synes ikke det nødvendigvis godt alternativ enda. Blir så daff og ukonsentrert av og jobbe hjemmefra.  Men det kan absolutt være noe sjefen min kan gå med på. 🙂 

@Fhuzzy Jeg er heldigvis ikke der at jeg er utmattet per i dag, men kommer nok til og ta opp problemstillingen med jordmor/lege etter hvert om det ikke blir bedre. Tar jo uansett utgangspunkt i at jeg skal stå løpet ut.  Jeg har dessuten ikke sjans til å sove på dagtid. Få det rett og slett ikke til 😅

Uansett er det deilig og kjenne masse liv både inni og utenpå. Regner med at søvnmønsteret vil endre seg noe underveis ja. 

@AnanasPåTaco Mulig det kan være et alternativ med en gradert sykemelding der jeg f. eks starter dagene litt senere. Kan bli kaotisk om jeg skal ta en uke her og en uke der. Da blir det mye å ta igjen 😅 

Jeg bruker HM sine og er nokså fornøyd med dem! Vanskelig å finne noe som er virkelig flatterende, men de funker og koster ikke skjorta! I dag er det dessuten -20% på alt på HM. 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Misguided Maternity fra Zalando @AnanasPåTaco:Knegg: De er ofte på tilbud, men i utgangspunktet til veldig bra priser uansett. Bestiller de i min vanlige størrelse og synes de sitter som et skudd! Ville styrt unna Dorothy Perkins sine, de opplever jeg at har veldig merkelig og dårlig passform. Sitter liksom bra rundt lår og legger, men alt for store rundt rumpe og mage. Virker liksom helt slappe... Kanskje man evt. kunne gått ned en størrelse på akkurat de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to stretchbukser fra HM, men jeg har enten for liten mage eller rar kroppsfasong. For buksene vil ikke sitte på😅 Har løst det med å bruke bukseseler, men det er litt styr i og med at jeg må på do så ofte 🙈 Dog kommer jeg inn i de vanlige buksene mine, så lenge de har lavt liv😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at så mange kjenner så mye liv. Selv har jeg ikke kjent noe som jeg kan si sikkert er liv :)

OUL i dag gikk veldig fint 😀 Baby ser frisk ut og vi fikk bekreftet at vi venter en jente. Ivf klinkken har sagt til meg at ingen får lov til å røre termindatoen (25/2), men da jordmoren la inn ivf uttaksdatoen sa programmet 26/2 🙈 og det gikk det ikke ann å forandre på. Heldigvis bare 1 dag forskjell, men litt irriterende likevel :) Det vil si at jeg er 18+0 uker påvei i dag :)

@Amatariel har du lyst til å forandre termindatoen min til 26/2 og legge inn en jente? 😍 

Nå kan den virkelige planleggingen begynne :) Må kanskje sette meg inn i verdenen babyutstyr nå 🙈♥️😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (Akkurat nå):

@Amatariel har du lyst til å forandre termindatoen min til 26/2 og legge inn en jente? 😍 

Nå kan den virkelige planleggingen begynne :) Må kanskje sette meg inn i verdenen babyutstyr nå 🙈♥️😀

Jaa det skal jeg gjøre. Hurra for overstått OUL! Er så fint å faktisk begynne å glede seg og dykke inn i babyutstyrverdenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Dame1989 Så deilig med overstått OUL omsider ❤️ Og deilig at alt er bra. 

Her begynner det faktisk å fylles opp med utstyr nå. Både vogn, bilstol, bedside crib og matstol er på plass. Veldig godt å ha fått unna de store, dyre innkjøpene før julen melder seg synes jeg. Prøver å finne noen gode bruktkupp, men må si jeg koser meg med å kikke på litt nytt også.

Strikker dessuten for harde livet  🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra OUL gikk fint @Dame1989 😊 ❤️ Jeg tenker også at jeg skal begynne å shoppe og sette meg inn/dra og se på og prøve  utstyr og vogn og sånn etter OUL 😊

 

Her har jeg ikke gått i "vanlige" bukser siden uke 8 eller noe 🙈 Hadde noen dager med vanlig stoffstretch-bukse men pga kvalmen var det så ubehagelig med stramt mot magen. Har hjemmekontor hele tiden jeg da, så går i joggebukse eller pysj hjemme (har faktisk kjøpt gravidjoggebukse, ikke gravidjeans/bukse haha, bare for at det skal være mer behagelig). Og når jeg skal ut i verden har jeg brukt skjørt med gravidstrømpebukse under, eller Poptrash-buksene fra Only som jeg allerede hadde (er litt som en "pen" joggebukse, strikk i livet). Nå i det siste føler jeg de glir litt ned da, siden jeg har begynt å få litt mer tydlig mage. Trodde egentlig det var litt tidlig men den har virkelig poppet frem siste uka, ennå jeg bare er 17+6. Håper ikke det betyr at jeg blir enorm 😄 

Endret av SoftKitty
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine vanlige bukser ER omtrent gravidbukser 😂 Jeg har alltid vært glad i bukser som man kan dra godt over magen, verdsetter komfort veldig. Og det har jo bare fortsatt nå selvsagt. Må bare opp en liten størrelse. Jeg bruker mye de sorte tøybuksene fra XLNT-merket til Kappahl bl.a. Ellers går det mest i tights (fra samme merket) og tunikaer/kjoler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker jeg stort sett gravidbukser nå om dagen,  har kjøpt fra h&m. De vanlige buksene passer enda men det ser bare ikke bra ut i tillegg til at de er stramme. Liker også at gravid bukser fremhever magen! 

@ParvJeg sliter også med søvnen i tillegg til at jobben er fysisk tung. Jeg har begynt å få vondt i korsryggen/ bekken. På arbeidsplassen trur jeg dessverre det blir vanskelig å tilrettelegge så det blir nok en gradert sykemelding snart. 

Gratulerer med fin ultralyd @Dame1989. Jeg har OUL 5 oktober og planlegger å begynne med innkjøpene etter den,  gleder meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at mange kjenner så mye liv i magen - selv om det tidvis kan være utfordrende når man forsøker å få en god natt med søvn... Her kjenner jeg liv, men har morkaken foran så begrenser det nok litt hvor mye jeg kjenner. Kan ofte se magen bevege seg uten at jeg kjenner så mye. Jeg tenker også at lite søvn kan bli problematisk i lengden, så forstår deg godt @Parv om du velger å sykemelde deg litt eller gå gradert. 

Har selv ikke skaffet meg noen gravidklær/gravidbukser ol. enda, og magen "tyter ut". :fnise: Navlen har til og med vrengt seg helt og henger utover nå... Jeg kjenner jeg tar vanskelig på disse kroppslige endringene som skjer (driver egentlig med fitness), men prøver å vende meg til dem og godta at kroppen ikke vil se ut som den pleier en god stund frem i tid.

Ellers skal vi faktisk på 3D/4D ultralyd nå på tirsdag. Det ser vi veldig frem til! 

Gratulerer med vel overstått OUL @Dame1989!  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@saloni håper på en god natts søvn i natt. Skal liksom ikke mer til før jeg er oppe og nikker igjen! 😆 

Kjenner meg igjen når det gjelder å takle de kroppslige forandringene. Ikke bare hvordan kroppen forandrer seg mtp utseende, men også at jeg ikke lenger greier å gjøre helt de samme tingene. 
Jeg driver med crossfit, og synes det er kjipt at enkelte ting begrenser seg så mye selv om jeg strengt tatt er i form til å kunne gjøre det 😅 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parv skrev (15 timer siden):

@saloni håper på en god natts søvn i natt. Skal liksom ikke mer til før jeg er oppe og nikker igjen! 😆 

Kjenner meg igjen når det gjelder å takle de kroppslige forandringene. Ikke bare hvordan kroppen forandrer seg mtp utseende, men også at jeg ikke lenger greier å gjøre helt de samme tingene. 
Jeg driver med crossfit, og synes det er kjipt at enkelte ting begrenser seg så mye selv om jeg strengt tatt er i form til å kunne gjøre det 😅 

 

 

Håper du fikk en god natts søvn @Parv! Godt jeg ikke er alene ang. de kroppslige endringene som skjer... For meg også er det helt klart at man ikke klarer å gjøre det samme. Jeg har slitt mye med utmattelse store deler av svangerskapet som går utover hverdagsaktivitet og det har blitt minimalt med trening. Crossfit virker veldig gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (2 timer siden):

Håper du fikk en god natts søvn @Parv! Godt jeg ikke er alene ang. de kroppslige endringene som skjer... For meg også er det helt klart at man ikke klarer å gjøre det samme. Jeg har slitt mye med utmattelse store deler av svangerskapet som går utover hverdagsaktivitet og det har blitt minimalt med trening. Crossfit virker veldig gøy! 

Fikk omsider sovet ut litt skikkelig i natt, og sov faktisk sammenhengende fra kl 22 i går til 6.30 i dag! Halleluja, så godt. 

 

Når trening og fysisk aktivitet er en så stor del av hverdagen til vanlig, er det vanskelig å innfinne seg med at man ikke greier det lenger ja. Man kjenner jo på en slags tomhet.  Prøver å tenke at kroppen i alle fall har hatt god nytte av den treningen man gjorde før svangerskapet og ser på all trening jeg får til underveis som en kjempebonus. 

Jeg er i uke 25 nå og det er først nå jeg føler kroppen er i en slik modus at jeg får trent litt. merkelig nok greier jeg stort sett å få til det jeg gjorde før graviditet, selv om det naturlig nok er litt tyngre. 

Jeg har kontorjobb og var veldig spent på hvordan kroppen kom til å takle den stillesittende hverdagen, men frem til nå har jeg ikke vondt noen steder. Er veldig sikker på at timene som er investert på trening og fysisk aktivitet har vært helt avgjørende for at kroppen spiller på lag. 🙂 Krysser fingrene for at det fortsetter slik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koslig med gutt @Sullamitt 💙 

I dag klarte jeg ikke dy meg og kjøpte et lite sett babyklær ennå jeg liksom ikke skulle handle noe før etter OUL om en uke 🙈 Tror forresten jeg og mannen er på forskjellige planeter når det gjelder hvor mye vi "trenger" å handle til baby og hvor dyre greier det er ok å kjøpe så det blir jo interessant når vi kommer dit 😄 

Også har jeg i det siste funnet ut at jeg kjenner 3 andre som også er gravide som har termin 2-7 uker fra min termin 😄 En nær venninne som jeg har visst om siden hun testet positivt, men også 2 andre venner/vennepar som jeg ikke ser så ofte men har kjent lenge. Litt hyggelig at jeg ikke er helt alene selv om vi er litt "gamle" (jeg er 36 år ved termin), og fint med potensielle permisjons-treff :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tatt glukosebelastningstest og vet hva blodsukkeret skal ligge på før og etter?

Har trygla til fastlegen om å få ta den etter en ekkel jordmor på ultralyden kalte meg feit, men nå kjenner jeg at jeg gruver meg i tilfelle det viser seg at jeg har svangerskapsdiabetes🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...