Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2022


Amatariel

Anbefalte innlegg

 

Eira2020 skrev (4 timer siden):

Håper dere har en fin lørdag alle sammen ❤️

Jeg er kommet til 4+4 i dag og ny digitaltest viste som jeg håpet 2-3 uker:hoppendeglad:

God lørdag til deg også! Grattis med ny digital med 2-3 uker!

6+4 i dag, og bare 5 dager til TUL. Grugleder meg veldig kjenner jeg... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, saloni said:

 

God lørdag til deg også! Grattis med ny digital med 2-3 uker!

6+4 i dag, og bare 5 dager til TUL. Grugleder meg veldig kjenner jeg... :rolleyes:

Åh, det er snart! Så spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (2 timer siden):

 

God lørdag til deg også! Grattis med ny digital med 2-3 uker!

6+4 i dag, og bare 5 dager til TUL. Grugleder meg veldig kjenner jeg... :rolleyes:

Takk for det! Var litt beroligende kjente jeg ❤️ Åå, så spennende! Jeg skal selv på det på dagen hvor jeg bikker 7+0 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solina skrev (1 time siden):

Åh, det er snart! Så spennende! 

 

Eira2020 skrev (6 minutter siden):

Takk for det! Var litt beroligende kjente jeg ❤️ Åå, så spennende! Jeg skal selv på det på dagen hvor jeg bikker 7+0 🥳

Ja @Solina og @Eira2020, både spennende og koselig, men er jo såklart redd for at man ikke skal se hjertelyd...🥺 Håper alt står bra til inni magen, og at lille blåbæret mitt har det veldig godt og bra 
Hvilken dato skal du @Eira2020? Går fort til uke 7 er fullført!🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

saloni skrev (15 minutter siden):

 

Ja @Solina og @Eira2020, både spennende og koselig, men er jo såklart redd for at man ikke skal se hjertelyd...🥺 Håper alt står bra til inni magen, og at lille blåbæret mitt har det veldig godt og bra 
Hvilken dato skal du @Eira2020? Går fort til uke 7 er fullført!🌸

Skjønner deg veldig godt, tenker mye på det samme selv! Vet ikke helt hva som er statistikken på det, kanskje best å ikke vite det heller.. Vi får leve i håpet inntil det er grunn til å tenke noe annet hvertfall ❤️ Det blir 1. Juni for min del Håper det går fort! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (22 timer siden):

Da er du inne på listen 😊 Såå gøy med en sånn her tråd der vi er mange som er så lik i svangerskapslengde.

Nei dette blir mitt fjerde barn 🙊 Men enn så rart det høres ut så føler jeg meg nesten litt som en førstegangsgravid hver gang, fordi jeg har så mange års aldersforskjell mellom dem. Sykt hva man glemmer fra gang til gang altså... samt at hvert svangerskap/barseltid selvsagt kan være unikt også. Men ja, selv om jeg har tre barn fra før av, så har jeg også fire aborter bak meg :( Så føler ikke at det har vært en drøm på rosa skyer for å få disse barna heller. Tre aborter mellom nr.2 og 3 og så en i fjor før jeg nå er gravid igjen. Så er derfor jeg er så angstfull av meg nå, kjenner på kroppen alt som kan gå galt... savner den tiden jeg var gravid med de to første, så bekymringsløs!

Ja veldig gøy å kunne følge hverandre på veien❤️ Heier på alle å krysser fingre for hver en å oss at dette går bra! 
så gøy! Kjenner flere med mange barn, og de ser alle at man kjenner på de samme følelsene hver gang🤪 har dere prøvd lenge denne gangen? Har du hatt flere aborter på rad? 
 

føler med deg! ❤️ Var min første SA sist, og det var helt forferdelig. Gråt å var nedfor i en uke. Å kjente når jeg fikk to streker denne gangen at jeg ble mer bekrymret enn glad, og det er så trist. For det er verdens fineste gave å få. Men man vet jo alt som kan gå galt 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

deprim skrev (23 minutter siden):

Ja veldig gøy å kunne følge hverandre på veien❤️ Heier på alle å krysser fingre for hver en å oss at dette går bra! 
så gøy! Kjenner flere med mange barn, og de ser alle at man kjenner på de samme følelsene hver gang🤪 har dere prøvd lenge denne gangen? Har du hatt flere aborter på rad? 

Med nr.1 prøvde vi ikke i det hele tatt (kom til på prevensjon 😶), så var helt uforberedt at nr.2 skulle ta 13 intense prøvemåneder. Langt og tungt år. Var mer forberedt på at det skulle ta tid da vi skulle prøve på nr.3. Men da ble jeg gravid gang på gang 😳 Men vanskelig å holde på det... tre aborter på ett år - uke 6, uke 14 og uke 5. Så ikke vanskelig å forstå at dette året også var vanskelig og tungt. Men nr.3 satt den fjerde gangen etter 14 måneder. Så da vi startet prøvingen på nr.4 i fjor så visste jeg ikke helt hva jeg skulle være forberedt på... ble gravid i pp2, men det endte i MA i uke 9. Og denne spiren satt nå i pp11, akkurat 12 måneder etter vi startet å prøve. Så får vi se da... om den blir vårt fjerde og siste barn, eller om det bare blir et tall i min aborthistorie. Må håpe og tro alt jeg har på at det er det første!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Amatariel said:

Med nr.1 prøvde vi ikke i det hele tatt (kom til på prevensjon 😶), så var helt uforberedt at nr.2 skulle ta 13 intense prøvemåneder. Langt og tungt år. Var mer forberedt på at det skulle ta tid da vi skulle prøve på nr.3. Men da ble jeg gravid gang på gang 😳 Men vanskelig å holde på det... tre aborter på ett år - uke 6, uke 14 og uke 5. Så ikke vanskelig å forstå at dette året også var vanskelig og tungt. Men nr.3 satt den fjerde gangen etter 14 måneder. Så da vi startet prøvingen på nr.4 i fjor så visste jeg ikke helt hva jeg skulle være forberedt på... ble gravid i pp2, men det endte i MA i uke 9. Og denne spiren satt nå i pp11, akkurat 12 måneder etter vi startet å prøve. Så får vi se da... om den blir vårt fjerde og siste barn, eller om det bare blir et tall i min aborthistorie. Må håpe og tro alt jeg har på at det er det første!!

Det er veldig mange aborter å gå gjennom 😔 håper virkelig den sitter for dere nå! Ingen flere dopapir-skrekker?

God søndag alle sammen! Jeg fikk 2-3 på digitaltest i dag  🥳 har fortsatt veldig lite symptomer, bortsett fra stadig ømmere pupper og brystvorter, begynner faktisk å bli litt plagsomt, alt gjør vondt 😅 var på en gruppetrening i går og klagde på all hoppingen og løpingen, og skyldte på «en viss tid i måneden» 🤷🏻‍♀️ Noen som kan anbefale en solid sports-BH for gravidpupper?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 2-3 på testen Solina! 🥰 Herlig at det går riktig vei! 

Jeg var veldig aktiv på zumba i ett av mine svangerskap en gang, da gikk jeg helt til 7.måned. Måtte gi opp å hoppe mot slutten 😅 Men ja, da kjøpte jeg en god sports BH på Change. De er dyre, men verdt det. Og man får god hjelp der. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (2 timer siden):

Det går nok ikke veien for meg. Svakere test i dag 15 dpo (4+1) :(

Nei nei, her vil vi ikke miste noen! Håper fortsatt det går bra for deg 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (3 timer siden):

Det går nok ikke veien for meg. Svakere test i dag 15 dpo (4+1) :(

Krysser fingrene for deg ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (13 timer siden):

Det går nok ikke veien for meg. Svakere test i dag 15 dpo (4+1) :(

Krysser alt vi har ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 15.5.2021 den 21.04):

Med nr.1 prøvde vi ikke i det hele tatt (kom til på prevensjon 😶), så var helt uforberedt at nr.2 skulle ta 13 intense prøvemåneder. Langt og tungt år. Var mer forberedt på at det skulle ta tid da vi skulle prøve på nr.3. Men da ble jeg gravid gang på gang 😳 Men vanskelig å holde på det... tre aborter på ett år - uke 6, uke 14 og uke 5. Så ikke vanskelig å forstå at dette året også var vanskelig og tungt. Men nr.3 satt den fjerde gangen etter 14 måneder. Så da vi startet prøvingen på nr.4 i fjor så visste jeg ikke helt hva jeg skulle være forberedt på... ble gravid i pp2, men det endte i MA i uke 9. Og denne spiren satt nå i pp11, akkurat 12 måneder etter vi startet å prøve. Så får vi se da... om den blir vårt fjerde og siste barn, eller om det bare blir et tall i min aborthistorie. Må håpe og tro alt jeg har på at det er det første!!

Fant de ut hvorfor du hadde så mange aborter på rappen? Håper virkelig det går veien!! Må ha vært tøft psykisk å miste så mange ganger😖😢❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deprim skrev (52 minutter siden):

Fant de ut hvorfor du hadde så mange aborter på rappen? Håper virkelig det går veien!! Må ha vært tøft psykisk å miste så mange ganger😖😢❤️

Vi begynte på utredning for habituell abort. Rakk å få svar på blodprøver om at det ikke var noe genetisk galt, så bare uflaks - og så ble jeg gravid på nytt igjen, og den spiren holdt. Var forberedt på det svaret fordi det var ulike aborter. To tidlige SA'er ja, men den tredje var en senabort pga organfeil. Så det stemmer nok at det bare var uflaks... Jeg bare syns jeg har fått min dose nå. Trodde nesten ikke det var mulig da jeg fikk beskjed om MA ifjor! Altså, come on! Må vi virkelig få alt :( Men må jo bare fortsette å prøve for å få drømmen om barn oppfylt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen alle sammen flagg.gif.ee53d52fae555f0dd02caf63852d4dd8.gif Håper alle har hatt en fin dag med sin magehemmelighet. Har dere hatt noen utfordringer? Jeg har aldri noensinne smakt alkohol på 17.mai før, så dette er ingen vanskelig dag å skjule at man er edru for min del i alle fall. I min ungdom var 16.mai den dagen vi var på fest og drakk masse, og da fristet ikke akkurat alkohol neste dag. Og jeg har vært mor i hele min voksne alder, så har aldri deltatt på champagnefrokost o.l. En familiedag dette med uteleker, god mat og masse kaker. Har ikke møtt noen andre enn min søster i dag heller, og hun vet jo om spiren, så har ikke følt jeg har holdt noe skjult heller. Første utfordring for min del blir nok sommerfest på jobb i juni.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med dagen! 🇳🇴🇳🇴 
Vi hadde én kamerat på frokost hos oss, og nyheten sprakk i det jeg takket nei til champagne (vi er svært glade og interesserte i vin, så det er litt utypisk), men vi var veldig innstilt på at det kom til å skje. Og det var egentlig bare veldig koselig. I middag på kvelden skyldte jeg bare på at jeg var «ferdig for dagen, det ble nok til frokost». Tror den gikk gjennom, om de mistenkte noe så skjulte de det i hvert fall godt.  Formen har heldigvis holdt seg strålende gjennom hele dagen, og jeg føler meg bare helt vanlig bunad-sliten og 17.mai-stinn i magen nå. 

Endret av Solina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det en tråd for de som prøver på 2022-baby? Ser denne er for de som har termin på nyåret.
 

Skal ta ut spiralen om 9 timer 😅 spent førstegangsprøver som kunne tenkt seg en positiv tråd som denne 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

s.h skrev (9 timer siden):

Finnes det en tråd for de som prøver på 2022-baby? Ser denne er for de som har termin på nyåret.

Skal ta ut spiralen om 9 timer 😅 spent førstegangsprøver som kunne tenkt seg en positiv tråd som denne 😊

Ja. Her er underforumet for prøverne, mange i lik situasjon som deg der. Du kan også opprette en egen dagboktråd her, da vil du kunne skrive av deg alt du måtte ønske, og få andre prøvere som følger deg. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva angår 17. mai så bestemte vi oss for å holde litt lav profil i år. Så vi leide en hytte og reiste til fjells likegreit 🥰 Neste utfordring nå for meg blir å gjennomføre Eurovision-kveld til helgen med alkoholfritt alternativ - uten å bli oppdaget! 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...