Gå til innhold

Jeg vil lære å spille gitar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har så lyst til å spille gitar! Har aldri spilt før, kjenner ingen som gjør det heller... Jeg kjøpte en ny kassegitar på nett men hvordan lærer en seg det? Jeg kan ikke en eneste note, ikke et grep på gitaren... Men har heller ikke tid til å ta gitartimer! 

Spørsmålet er altså: Går det an å lære seg å spille på egenhånd? Med hjelp av en lærebok eller noe?

Anonymkode: 6dab5...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja! Jeg har lært mye ved å se på YouTube-videoer, men mest av bare å se på nettsider som ultimate-guitar.com. Jeg finner enkle sanger som jeg kjenner godt, og så er det bare å øve, øve, øve. Mengdetrening er det som skal til, så tid må man bare ta seg om man vil ha progresjon 👍🏻

Anonymkode: d6f4b...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Last ned Yousician-appen. Den lærer deg grunnleggende grep, teknikker og tonekunnskap skritt for skritt. Når du kan det aller mest grunnleggende ligger det utallige tutorials på youtube for akkurat dine favorittlåter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker

Støtter YouTube og ultimate-guitar.com! Har lært mye der selv!

Anbefaler også Pro Guitar Tuner appen på tlf om du kan for stemming av gitaren, hvis du ikke allerede kan dette kun ved hørsel eller har en stemmer fra før :) 

Anonymkode: de2df...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...