Gå til innhold

Er de kristne de som er mest dømmende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen veldig fanatiske kristne har nok veldig dømmende holdninger, men Gud vil ikke at vi skal dømme hverandre så er merkelig at noen dømmer likevel, jeg er kristen og jeg dømmer ingen, er bare teite folk som gjør slikt!😡nei, bare vær deg selv på godt og vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk kan i grunn lære seg å feie over sin egen dør før de feier over andres! Dermed basta!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, The Rosestarwoman said:

Folk kan i grunn lære seg å feie over sin egen dør før de feier over andres! Dermed basta!

Eller kanskje feie for egen dør, som det jo heter.

Anonymkode: b35bb...823

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinneguiden er et sted som er veldig dømmende mot kristne og andre religioner....

Anonymkode: 01ba3...c4a

Jepp, på kvinneguiden leder ateistene stort når det gjelder fordømmelse av andre. Ute i det virkelige liv er folk langt mindre fordømmende mot hverandre, men det handler vel om at det er lettere å fordømme på nett enn å gå rett i strupen på noen i virkeligheten.

Anonymkode: 39fc0...ad5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er nok feil. Finnes flere godt utdannede folk som er kristne/religiøse. I menighetsrådet der jeg har bodd satt det både leger, lærere og forskere. Men en del ateister liker å tro at det er sånn. At de godt opplyste og utdannede ikke er religiøse. Forøvrig nytter det ikke å diskutere sånnt egentlig. Det har med tro å gjøre, og da er det vanskelig å diskutere. Forøvrig har jeg hørt mye trakasering av homofile opp gjennom. Og langt fra alle ab dem har vært kristne.

Anonymkode: 01ba3...c4a

Trodde du intelligens var synonymt med utdanning? Ha,ha,ha, nei min venn...intelligens er noe du er født med...eller ikke..Hvis de du nevner virkelig var intelligente, nyskjerrige mennesker hadde de ikke behøvd lese særlig langt i 1ste Mosebok for å forstå hva dette dreier seg om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut alle aktivt religiøse fra omgangskretsen, for jeg ble drittlei av å bevitne dobbeltmoralismen derfra.

Disse var ekstremt dømmende, og ekstremt dobbeltmoralistiske. Dette gjelder forhåpentligvis ikke alle religiøse, men heromkring ser det dessverre slik ut. Bygdas største skandaler kommer fra disse "gode" menneskene. Svindel, swingerstreff på prestegården, drap, osv.. 

Anonymkode: 671a1...015

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (2 minutter siden):

Trodde du intelligens var synonymt med utdanning? Ha,ha,ha, nei min venn...intelligens er noe du er født med...eller ikke..Hvis de du nevner virkelig var intelligente, nyskjerrige mennesker hadde de ikke behøvd lese særlig langt i 1ste Mosebok for å forstå hva dette dreier seg om....

Kristne kan selvsagt være intelligente, som alle andre. Påstår du noe annet, noe det kan virke som du gjør, så burde du nesten komme med forskning som viser at ingen kristne vil kunne score høyt på intelligenstester. Noe jeg er sikker på at du ikke finner. Jeg vet det finnes forskning som indikerer i snitt lavere IQ blant religiøse, men her kan årsaker diskuteres, samt at dette ikke viser at det ikke fins kristne som er intelligente.

Anonymkode: f7216...8c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har kuttet ut alle aktivt religiøse fra omgangskretsen, for jeg ble drittlei av å bevitne dobbeltmoralismen derfra.

Disse var ekstremt dømmende, og ekstremt dobbeltmoralistiske. Dette gjelder forhåpentligvis ikke alle religiøse, men heromkring ser det dessverre slik ut. Bygdas største skandaler kommer fra disse "gode" menneskene. Svindel, swingerstreff på prestegården, drap, osv.. 

Anonymkode: 671a1...015

Minner meg om sangen "Tilsynet for høg moral" av Inger Lise Rypdal, som kom ut på 70-tallet. ;)

Anonymkode: b35bb...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er like mange dømmende mennesker blant muslimer. Ser også ikke troende innvandrere som har mye mot homofili etc. Så har vi etnisk norske ateister som dømmer kristne veldig mye. Vi ser mye dømming blant kjøttelskere, veganere etc. Alle grupper dømmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Minner meg om sangen "Tilsynet for høg moral" av Inger Lise Rypdal, som kom ut på 70-tallet. ;)

Anonymkode: b35bb...823

Det er vel en grunn til at den sangen ble laget, selv om den ikke treffer helt på spikerhodet i denne bygda.. 😬😂

Men nå er swingerspresten borte, og bedehusmiljøet er på vei til å dø ut. Heldigvis! 
 

Disse miljøene er selvutslettende nå som verden har blitt mer opplyst. Når de ikke kan tilpasse seg noe, så forsvinner de jo sakte men sikkert. 

Anonymkode: 671a1...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Feil! Muslimer steiner og dreper de "vantro".

Anonymkode: f78b4...dbd

Hjelper ikke kaste muslimer under bussen hver gang dere blir spurt. Dere hadde nok steina og drept vantro om dere hadde hatt muligheten, men kristendommen er svak i dag så det skjer ikke.

Anonymkode: 95877...d71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hjelper ikke kaste muslimer under bussen hver gang dere blir spurt. Dere hadde nok steina og drept vantro om dere hadde hatt muligheten, men kristendommen er svak i dag så det skjer ikke.

Anonymkode: 95877...d71

Ja, er bare å google Korstogene.

Anonymkode: b35bb...823

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristenmann
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjelper ikke kaste muslimer under bussen hver gang dere blir spurt. Dere hadde nok steina og drept vantro om dere hadde hatt muligheten, men kristendommen er svak i dag så det skjer ikke.

Anonymkode: 95877...d71

Hmm... det er sikkert noen kristne som fortsatt lever i gammeltestamentlig tid, men de fleste av oss lever nok mer i nytestamentlig tid. Jesus sa: "Den uten skyld kan kaste den første sten...". 

Så, jeg tror ikke at man skal dømme alle kristne som en genuin gruppe. Selv om det finnes noen kristne idioter, betyr det ikke at alle er det 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kristne kan selvsagt være intelligente, som alle andre. Påstår du noe annet, noe det kan virke som du gjør, så burde du nesten komme med forskning som viser at ingen kristne vil kunne score høyt på intelligenstester. Noe jeg er sikker på at du ikke finner. Jeg vet det finnes forskning som indikerer i snitt lavere IQ blant religiøse, men her kan årsaker diskuteres, samt at dette ikke viser at det ikke fins kristne som er intelligente.

Anonymkode: f7216...8c8

Da anbefaler jeg alle intelligente religiøse mennesker å lese 1ste. Mosebok, starten på 6te. kapittel så kan vi diskutere videre etter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristenmann skrev (1 time siden):

Så, jeg tror ikke at man skal dømme alle kristne som en genuin gruppe. Selv om det finnes noen kristne idioter, betyr det ikke at alle er det 😉 

Riktig, akkurat som man ikke bør dømme alle ateister selv om enkelte er trangsynte, arrogante og hatefulle, ikke dømme alle muslimer for noen få ekstremisters handlinger osv.

Anonymkode: 13ef3...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristenmann

Dette er ganske artig: Noen ateister og andre som er kritiske til den kristne tro, kaller kristne fanatiske, ekstreme fundamentalister om de sier at de tar Bibelen bokstavelig.

Når de samme personene bruker bibelvers som argument, tar de Bibelen like bokstavelig.😉

Er de da også fanatiske, ekstreme fundamentalister? 

 

Endret av Kristenmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjelder vel alle religioner? 😬 

Anonymkode: ec6bd...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (2 timer siden):

Trodde du intelligens var synonymt med utdanning? Ha,ha,ha, nei min venn...intelligens er noe du er født med...eller ikke..Hvis de du nevner virkelig var intelligente, nyskjerrige mennesker hadde de ikke behøvd lese særlig langt i 1ste Mosebok for å forstå hva dette dreier seg om....

Nei, jeg mente ikke at alle som ikke har utdanning ikke er intelligente. Men jeg hørte en ateist en gang som sa at grunnen til at det var så mange humanistiske konfirmanter der noen fra hans familie kom, var at det bodde mange opplyste og utdannede mennesker der. Kunne ikke la uttalelsen stå uimotsagt. Har hørt lignende uttalelser fra ateister der jeg bor også. Det sier også noe om hva disse mener om folk som ikke har så lang utdannelse som dem selv også. At de tydeligvis er «dumme nok» til å ikke forstå at religion er tull og tøys. Må unnskylde meg der. Jeg mener IKKE at folk uten utdannelse ikke kan være intelligente.

Anonymkode: 01ba3...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, jeg mente ikke at alle som ikke har utdanning ikke er intelligente. Men jeg hørte en ateist en gang som sa at grunnen til at det var så mange humanistiske konfirmanter der noen fra hans familie kom, var at det bodde mange opplyste og utdannede mennesker der. Kunne ikke la uttalelsen stå uimotsagt. Har hørt lignende uttalelser fra ateister der jeg bor også. Det sier også noe om hva disse mener om folk som ikke har så lang utdannelse som dem selv også. At de tydeligvis er «dumme nok» til å ikke forstå at religion er tull og tøys. Må unnskylde meg der. Jeg mener IKKE at folk uten utdannelse ikke kan være intelligente.

Anonymkode: 01ba3...c4a

Ok, du er et hyggelig menneske. Jeg er forøvrig ikke ateist men et dypt åndelig menneske....Jeg tror bare ikke at Israels gud har noen som helst med guddom å gjøre, finnes ikke fnugg av allmakt der, mer avmakt...

Og leser en gamle testamentet med det 21århundrets øyne, som jeg har gjort, er Israels gud et menneske med en teknologi samtiden feiltolket som guddom. I guds lille svarte står det også svart på hvitt at uttrykket " skapt i noens bilde" betyr " genetisk avkom," er ikke verre, det forklarer en gud som skaper, angrer seg..og ødelegger det han skapte....høyst menneskelige egenskaper et menneske verdig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristenmann
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Islamister er my mer dømmende, av alle religionene i hele verden så er Islam mest mest voldelige og barbariske. Det er også der du finner de verste rasistene siden de mener at ikke-vestlige ikke er bra mennesker, men pengene våre vil disse skapningene ha.

Anonymkode: c256a...77f

Islamister, ja. Viktig å presisere at ikke alle muslimer er islamister. Kjenner flere muslimer som er varme, åpne og inkluderende mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...