Gå til innhold

Hvordan få 300K til å vokse mest mulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar :) 
Jeg kan ingenting om aksjer, fond ol, så jeg tror det blir for stor risk at jeg skal kaste meg ut i det med sparepengene mine. Men det hadde helt klart vært kult å få høy avkastning i løpet av de to neste årene. 

Kryptovaluta kan jeg heller ikke noe som helst om, vet såvidt hva det er. Men det hadde også vært kult å prøve. 

Anonymkode: 89c73...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/9/2021 at 3:30 PM, AnonymBruker said:

Dessuten stiger boliger med ca 10% i året. Det er mer enn aksjefond gjør. Så i praksis vil du ikke ha noe bedre kjøpekraft om du ikke finner en måte å overgå dette på.

Anonymkode: 724a3...093

TS skriver ikke noe om hvor i landet han/hun har tenkt til å kjøpe. Det er flere steder i landet der prisene står stille eller synker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.5.2021 den 14.30):

Du har altfor kort tidshorisont til å sette pengene på fond. Vi er midt i tidenes oppgang i kryptovaluta. Så det jeg ville gjort hadde vært å gå raskt inn og så raskt ut igjen. Kanskje 2-4 måneder. Ville ikke kjøpt noe annet enn bitcoin, for hvis ting kollapser, så faller alt annet mye mye mer enn bitcoin. Og bitcoin er et kjent navn som kommer til å ha sine oppganger i fremtiden også. 

Så og si "alle" forventer at bitcoin kommer til å skyte forbi $100 000 dollar en eller annen gang i år. De siste ukene har folk tenkt at man kommer til å tjene flere prosent på å eie mindre valutaer som Dogecoin osv. Men Disse "små" kryptovalutaene begynner å bli ekstremt overpriset. Da kommer ikke folk til å tørre å kjøpe disse lenger. Da går folk heller til bitcoin igjen. Så raser bitcoin oppover igjen, mens de andre står stille.

Anonymkode: 724a3...093

Dette er et risikabelt råd å følge for en som risikerer å tape egenkapitalen sin til bolig. Det finnes bedre krypto enn Bitcoin. Bare fordi den var først betyr det ikke at den er best, så det kan like gjerne komme en korreksjon til fordel for andre kryptovalutaer. Poenget er uansett at dette er for risikabelt for en boligkjøper som ikke har råd til å tape egenkapitalen sin. 

Anonymkode: f37da...1a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for alle svar :) 
Jeg kan ingenting om aksjer, fond ol, så jeg tror det blir for stor risk at jeg skal kaste meg ut i det med sparepengene mine. Men det hadde helt klart vært kult å få høy avkastning i løpet av de to neste årene. 

Kryptovaluta kan jeg heller ikke noe som helst om, vet såvidt hva det er. Men det hadde også vært kult å prøve. 

Anonymkode: 89c73...6ee

Penger med kort tidshorisont skal alltid på sparekonto. Det er skikkelig kjedelig, men det er helt trygt. Risikoen for å tjene penger på for eksempel aksjefond er alltid tilsvarende risikoen for å tape de samme summene. 

Jeg bruker fond for å spare til pensjon, og har dem på høy risiko. Det siste året har jeg tjent masse på det, men jeg vet at pengene gjennom de neste tretti årene skal gjennom opp og nedturer. Men dette er penger som settes inn gradvis, og skal tas ut gradvis. Nå står de med en aggressiv profil, men når pensjonen nærmer seg kommer noe av pengene til å bli flyttet over med lavere risiko fordi tidsperspektivet endrer seg fra mitt nåværende 30 år til for eksempel 5 år, og hvor det er viktigere å sikre beløpet enn å sjanse på å tjene ekstra penger. Akkurat som for dine sparepenger akkurat nå 😊👍

Anonymkode: 32b04...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville opprettet konto på miraiex

sette inn pengene i Bitcoin, Litecoin og Ethereum.

 

Ta ut etter noen få måneder, da det er tidenes oppgang i krypto nå. Men da bør du gjøre det asap og ikke vente. Da har du nok fort fått et beløp på 400.000-500.000 kr 😊

Anonymkode: 654a3...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...