Gå til innhold

Si nei ved alteret. Hva er rett kutyme etter dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs. Random Nick
On 5/7/2021 at 11:08 PM, AnonymBruker said:

Er det mest høflig å bli stående under resten av seremonien, eller går man på bakrommet? Det er vel kun i filmer at man løper ut?

Anonymkode: b703a...95e

Det er mest høflig å avlyse hele greia lenge før selve bryllupsdagen starter!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 5/10/2021 at 9:19 AM, AnonymBruker said:

Er man ikke allerede juridisk gift før den religiøse seremonien, slik at man uansett må gjennom en skilsmisse? Da kan man jo like gjerne bare si ja i kirken for å ikke ydmyke partneren, og så heller be om skilsmisse noen dager etterpå.

Anonymkode: d2d55...693

Ikke i Norge. "Statskirken" er juridisk.

Anonymkode: 29205...95c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (På 7.5.2021 den 23.15):

Jeg tror jeg hadde løpt ut uavhengig om jeg var den som sa eller den som ble fortalt «nei». Hadde blitt så flau og overveldet.

Hva hvis han også løper ut? Ser rart ut hvis begge løper samtidig. Riktig kotyme er at den som sier nei løper ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/7/2021 at 11:29 PM, AnonymBruker said:

Blir den som sier "nei" erstatningspliktig da? På en måte er det svindel og bedrageri.

Anonymkode: d09ae...656

Svindel og bedrageri er det kun om det er gjort med forsett. Om det er planlagt. Jeg tviler sterkt på at det finnes veldige mange mennesker som går med på å gifte seg med noen, vel vitende om at de skal dumpe vedkommende ved alteret.

Ordene svindel og bedrageri blir alt for ofte misbrukt.

Anonymkode: 240f7...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 8.5.2021 den 23.44):

Det er vel kun i filmer at sånt skjer i utgangspunktet...

Filmer baserer seg på ting som har skjedd. Det er mange filmer dette har skjedd på og enda flere ganger Det har skjedd i virkeligheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (På 10.5.2021 den 15.15):

 

Å avlyse under vielsen er et hån mot alt partner har betalt av tid og penger for bryllupet, et hån mot alle gjestene som har reist, kjøpt antrekk og gave, tatt seg fri og stilt opp. 

 

Det er alltid en risiko for dette ved bryllup OG det er alle parter inneforstått med. Vanlig kotyme er at toastmaster tar over ordet og iverksetter plan b. Toastmaster og forlovere har planlagt dette i forkant slik at gjestene ikke trenger å tenke på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeffe skrev (29 minutter siden):

Vanlig kotyme er at toastmaster tar over ordet og iverksetter plan b. Toastmaster og forlovere har planlagt dette i forkant slik at gjestene ikke trenger å tenke på dette.

Say what? 😂

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpe avgårde så fort du kan, så klart. Har’u’kke sett Runaway Bride, eller? Mener hun stakk til hest en gang og (mulig jeg husker feil siden det er så mange år siden jeg så filmen), det er en super måte å rømme på når du har løpt ut av kjerka og skoa er vonde. Så sørg for å ha en hest gjemt utenfor kirken, så er transportmiddelet i boks. 

:ironi: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vanlig at den som får nei blir jublende glad. Frem spretter den yngre og mer sexy elskeren /elskerinnen og bryllupet fortsetter med ny hovedperson. Hva som skjer med den som har sagt nei, tja? Enten full jubel fordi den slapp unna, evt gråt og tenners gnissel fordi de i kjent stil plutselig vil ha det de ikke kan få. Eller de tusler avgårde ut i periferien for så aldri å bli hørt fra igjen 😆

Anonymkode: 284f7...1f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at forlover til gjenstående part ofte holder en klein tale om at dette ikke gikk som planlagt. Men det er faktisk ikke helt uvanlig at man kan spise det man likevel skulle spist etc etterpå.

Anonymkode: 46a21...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det egentlig noen gang i virkeligheten? 

Anonymkode: b810f...19b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (På 12.5.2021 den 18.08):

Filmer baserer seg på ting som har skjedd. Det er mange filmer dette har skjedd på og enda flere ganger Det har skjedd i virkeligheten.

Filmer som Hulken, Xmen, night of the living dead, the blob og Avatar også? 
 

tenk hvor gøy det hadde vært...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis bruden sier nei, så blir hun plutselig lesbisk. Da kommer brudgommens butche kusine opp til alteret og bruden sier ja. 

Anonymkode: 9e48d...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man synger fortsatt sangene og sånn, men de må synges i moll.

Anonymkode: 6d127...8cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 5/7/2021 at 11:23 PM, AnonymBruker said:

Det er jo alltid rom for noen vakre sanger

Anonymkode: b703a...95e

Hahaha! Akkurat som de gjør på tv når noe uforutsett skjer

".........oooooog vi tar en reklamepause"

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 4ed01...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg forhørt meg litt. Og det er faktisk en kotyme for hva som skjer etter at den ene har sagt nei ved alteret. Kotymen er at den som sier nei betaler for alle utgiftene i forbindelse med bryllupet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hva om personen som sier nei har fått vite rett før seremonien at kommende brud hadde sidesprang på utdrikningslaget kvelden før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke gjestene spise maten og bryllupskaken selv om seremonien ikke skjer? 🙄  


 

2ce8c0083cfce2ca90af25f541e183ad.gif

Anonymkode: c055a...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herix skrev (8 minutter siden):

Hva om personen som sier nei har fått vite rett før seremonien at kommende brud hadde sidesprang på utdrikningslaget kvelden før? 

Utdrikningslaget pleier ikke være kvelden før 

Anonymkode: 9de19...6d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...