Gå til innhold

Tror du de som bytter profilbilder ofte sliter med selvbildet sitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Konspirasjonsteorier. Tror du Q anon er ekte også? 

Hvorfor har du spme om du ikke legger ut noe, bare for å være nysgjerrig og se på folk?

Anonymkode: 44f19...f88

Med din logikk så er alt som skrives på forumet konspirasjonsteorier. Kanskje diskusjonforum ikke er det riktige for deg?

Anonymkode: d3cba...19d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 16.40):

Ja, det tror jeg. Jeg er av den oppfatningen av at de har et stort oppmerksomhetsbehov og trenger andre til å "like" deres utseende. 

Anonymkode: 4b1a0...45a

Hva med de som gjør slik at man ikke kan trykke inn på bildet og hverken like eller kommentere? Jeg bruker alltid å gjøre det, velger at bildet kun skal vises for meg, da kan ingen like eller kommentere. Skifter ganske ofte, og ja jeg har dårlig selvtillit, men har så dårlig selvtillit at jeg vil ikke at noen skal kommentere bildet heller. 

Anonymkode: 6505f...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 20.30):

Konspirasjonsteorier. Tror du Q anon er ekte også? 

Hvorfor har du spme om du ikke legger ut noe, bare for å være nysgjerrig og se på folk?

Anonymkode: 44f19...f88

Jeg har sosiale medier for å holde kontakten med enkelte folk. Jeg legger svært sjeldent ut noe. Jeg har ikke lagt ut noe på 1 år, og har ikke byttet profilbildet siden 2017. 

Samme på instagram. Legger aldri ut noe, men følger de som betyr noe for meg og inspirerer meg. Men poenget var de som legger ut veldig ofte, ikke om man har some eller ikke. 

Anonymkode: 0a089...9b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste (jentene) jeg kjenner som gjør dette har kraftig adhd og en mulig personlighetsforstyrrelse i tillegg. Det pleier å være i de periodene de er veldig kreative eller rastløse det ofte byttes profilbilde 3-7 ganger i måneden. Noen av disse vet jeg er usikre på seg selv, mens andre har bare et veldig stort oppmerksomhetsbehov og elsker eget utseende. Tenker det er forskjellig for alle, uavhengig av hvor ofte de bytter. 

Anonymkode: fc64d...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 16.39):

^^^

Jeg føler at det henger med at de trenger bekreftelser. Kan det stemme? 

Med ofte mener jeg at de bytter alt fra hver uke til hver 6. Måned. De altså de som ikke klarer å holde det samme bildet i over et halvt år om gangen. 

 

Hva tror dere?

Anonymkode: 0a089...9b0

Feil. Noen bytter pga mental ustabilitet. Som meg. Det plager meg ha det samme liggende der lenge. Alt etter humøret. Jeg har mye humør endringer pga ustabil psyke så i perioder bytter jeg ofte. Jeg driter i hva andre skulle synes om de bildene, siden jeg legger det ut for meg selv.

La oss si jeg har en veldig tung periode mentalt og humøret er ned, så når jeg er bedre så vil det bildet som lå der på profilen i den tunge perioden trigge de dårlige minnene så jeg bytter  til noe annet. Så når en dårlig periode dukker igjen så vil det bildet være for positivt for min mentale depressive hjerne så da bytter jeg bildet til noen nytt eller annet igjen....

Anonymkode: 3390d...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 17.41):

Jeg tør ikke å bytte profilbilde, for jeg er redd for at facebookvennene ser at jeg får kun 5-10 likes, da skjønner de at jeg er en venneløs og introvert *fjert*. 🙈

Anonymkode: 56b2a...f8c

Når du publiserer profilbildet kan du ta bort haken ved «del i nyhetsoppdatering» eller hva det heter. Umiddelbart etter publisering, går du inn på profilbildet og setter personverninnstillingene til «kun meg»

Vennene dine ser fremdeles profilbildet ditt, men det er ikke mulig å like og kommentere eller se om noen har gjort det. Jeg bruker denne metoden fordi jeg syns det er sykt harry å oppdatere bilde ofte (noen gjør det en gang i mnd omtrent) og jeg higer ikke etter likes og kommentarer. Syns det er pinlig med «så pen» og 😍❤️🔥❤️ samt mld i innboksen om hvor fin bildet er. Har ikke behov for å få likes eller at andre skal kunne se hvem som har likt.

Bytter bilde svært sjelden, men gjorde det nå nylig for da var det minst 3 år siden sist og jeg var lei av se det.

Ja, jeg ser ned på de som bytter bilde ofte og på de som bruker face som dagbok. Tror det er ensomme mennesker som teller likes og ikke får oppmerksomhet på annen måte, samt at det også er generasjonen 50/60+ som.. ikke har skjønt at folk gir blanke i 14 bilder av hva de har plantet i hagen, grillet, er glad i barnebarnet eller at de sjekker inn på legevakten med brukket tå. Noen av de er bra underholdning, da, uten at de vil det selv. 

Anonymkode: 47108...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når du publiserer profilbildet kan du ta bort haken ved «del i nyhetsoppdatering» eller hva det heter. Umiddelbart etter publisering, går du inn på profilbildet og setter personverninnstillingene til «kun meg»

Vennene dine ser fremdeles profilbildet ditt, men det er ikke mulig å like og kommentere eller se om noen har gjort det. Jeg bruker denne metoden fordi jeg syns det er sykt harry å oppdatere bilde ofte (noen gjør det en gang i mnd omtrent) og jeg higer ikke etter likes og kommentarer. Syns det er pinlig med «så pen» og 😍❤️🔥❤️ samt mld i innboksen om hvor fin bildet er. Har ikke behov for å få likes eller at andre skal kunne se hvem som har likt.

Bytter bilde svært sjelden, men gjorde det nå nylig for da var det minst 3 år siden sist og jeg var lei av se det.

Ja, jeg ser ned på de som bytter bilde ofte og på de som bruker face som dagbok. Tror det er ensomme mennesker som teller likes og ikke får oppmerksomhet på annen måte, samt at det også er generasjonen 50/60+ som.. ikke har skjønt at folk gir blanke i 14 bilder av hva de har plantet i hagen, grillet, er glad i barnebarnet eller at de sjekker inn på legevakten med brukket tå. Noen av de er bra underholdning, da, uten at de vil det selv. 

Anonymkode: 47108...e05

Ikke se ned på alle...siden mange sliter psykisk, så er dårlig gjort å se ned på de med dårlig psyke. 

Noe annet om du ser ned på de med stort oppmerksomhets behov

Anonymkode: 3390d...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke byttet profilbilde på 3 år, dette pga. jeg aldri blir fornøyd med bilder av meg selv...så og si

Anonymkode: 2c725...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Råååsa

Jeg liker å bytte bilde. Det kan være at jeg har ny frisyre, sminka meg på en ny måte, ny årstid, på en reise, et godt bilde en venn tok, et komisk bilde, jeg har kledd meg ut, bilde av meg og et dyr, mannen min, søstra mi, en kjendis, et bilde av meg på et fjell, på ei strand, på ski, osv, osv, osv. Synes det er gøy jeg. 

Og ja, jeg får mange liker. Rundt 150-180 av ca 400. Jeg vet ikke hvorfor. Kanskje bildene er gode? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke se ned på alle...siden mange sliter psykisk, så er dårlig gjort å se ned på de med dårlig psyke. 

Noe annet om du ser ned på de med stort oppmerksomhets behov

Anonymkode: 3390d...133

Legger ikke akkurat energi i å se ned på dem, men himler med øynene og syns synd på dem og bekreftelsesbehovet de har uavhengig av psyke.

Anonymkode: 47108...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endrer profilbilde når bildet ikke lengre er aktuellt/ viser meg som jeg faktisk er. Skulle ønske det var mulig å gjøre, uten at oppdateringen kommer frem hos mine venner, men det er det ikke. Ingen skjulte motiver, eller spesielle behov som ligger til grunn. Ser ikke helt at det skal være et problem da, man må jo ikke se gjennom alt som dukker opp, dersom man ikke vil. Scroll videre.

Anonymkode: 7e34d...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg endrer profilbilde når bildet ikke lengre er aktuellt/ viser meg som jeg faktisk er. Skulle ønske det var mulig å gjøre, uten at oppdateringen kommer frem hos mine venner, men det er det ikke. Ingen skjulte motiver, eller spesielle behov som ligger til grunn. Ser ikke helt at det skal være et problem da, man må jo ikke se gjennom alt som dukker opp, dersom man ikke vil. Scroll videre.

Anonymkode: 7e34d...e0b

Jo, det er det, jeg har beskrevet fremgangsmåten lenger oppe. Nede til venstre når du publiserer, tar du bort haken i «del i nyhetsoppdatering». Deretter setter du, etter publisering, personverninnstillingene til «kun meg». Både jeg og flere jeg kjenner gjør det på denne måten. Ingen får varsel, lenger bare merke til i messenger at det plutselig er nytt bilde der. 

Anonymkode: 47108...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.5.2021 den 19.46):

Dette.

Anonymkode: 9a38c...dd5

Hvis dere har det sånn og Facebook gjør at dere tenker slik om dere selv, så anbefaler jeg på det varmeste å deaktivere hele greia. Det gjorde jeg og det gjorde underverker for selvfølelsen. Det er jo den virkelig  verden som betyr noe. Mangler

Anonymkode: 9d546...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det motsatte for meg, har ikke byttet profilbilde på mange år, fordi ingen av selfiene mine blir fine nok.

Anonymkode: 0b97b...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...