Gå til innhold

Hvorfor elsker vesten homofile, draqking og queens osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg, men jeg opplever ikke at det du kaller respekt for hverandres forskjelligheter omfatter religiøse mennesker. Når dét er sagt, så mener jeg absolutt at religion skal kunne diskuteres og evt. kritiseres, på lik linje med andre livssyn eller ideologier noen bekjenner seg til, diskutere religoners innhold, regler; hvordan disse praktiseres. Men å omtale religiøse mennesker som mindre intelligente er ikke så veldig konstruktivt.

Anonymkode: fd057...e8e

P.S. Likestillings- og diskrimineringsloven omfatter bl.a. seksuell legning og livssyn/religion, og forbyr diskriminering av mennesker pga. slike forhold. Det er mao. menneskene som skal beskyttes av loven, og ikke selve ideene/meningene/livssynet/troen. Loven skiller mellom menneske og sak.

Anonymkode: fd057...e8e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 Men jo, tilbake til spørsmålet: hva ligger liksom i all den støtten til de folka? Folk støtter dem mer enn religion osv. 

Anonymkode: 97dd4...241

All den støtten til de folka

Dere høres ut som en fryktelig dømmende gjeng.

LHBTIQ+ mennesker trenger ikke nødvendigvis STØTTE eller å bli elsket, det handler om respekt og likeverd, å bli behandlet på en ordentlig måte- som alle andre mennesker. Hvorfor ikke bare akseptere at vi er forskjellige? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor i huleste skal man støtte religion mer enn skeive?

Anonymkode: 073b5...196

Jeg har ikke sagt at man skal respektere religion mer enn skeive. Men putte dem på lik linje?

Anonymkode: 97dd4...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Homofile er mennesker som skal ha respekt og ikke diskrimineres.

Religion er en oppdiktet fantasi bare mindre intelligente mennesker tror på. 

Og med din referanse til vesten: det er sånn vi lever her, med å ha respekt for hverandres forskjelligheter. Hvis det ikke passer deg så hasta la vista tilbake til hjemmeland og middelalderen.

Anonymkode: 6cb04...ed3

Det høres jo ikke ut som du aksepterer at folk er forskjellige da det gjelder religion. Kjenner mange kristne og muslimske folk som er godt utdannet og lever et veldig godt liv med evnen til å reflektere osv. Du høres veldig dømmende ut🧐

Anonymkode: 97dd4...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 14.45):

Jeg bare lurer sånn helt generelt om dette. Altså jeg satt å snakka med en venninne om dragqueens og dragkings, homofile og ja, og vi har litt forskjellige meninger om det her. Men så plutselig sa en annen jente i gruppa vår at at hun synes dragqueens var rart for hennes del, fordi hun ikke hadde møtt noen og visste ikke helt hva det gikk ut på. Og hun gikk skikkelig stek for det. Jeg skjønner ikke at man ikke kan stille spørsmål om man lurer, uten at noen skal ta det til seg. Herregud. Det var ikke noe personlig mot noen der. Men jo, tilbake til spørsmålet: hva ligger liksom i all den støtten til de folka? Folk støtter dem mer enn religion osv. 

Anonymkode: 97dd4...241

Dette handler om en slags ideologi om at annerledeshet er bra, skal feires og så videre. Selv om den nedbryter kjønnsrollene, moralen og er direkte unaturlig. Så det trengs en holdningsendring, hvor folk slutter å feire slike ting.

Anonymkode: 67cc0...a72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også de er rare, sånn ubevisst. Har i løpet av et langt liv aldri trengt å forholde meg til dem, annet enn at jeg har sett menn et par ganger med dameklær.

Har helt sikkert snakket med homofile uten at jeg har vært klar over det, og det synes jeg er greit. Hadde vel slitt mye mer om de hadde behov for å markere seg.

Det sagt så sliter jeg med å identifisere meg med slike i TV-serier og slikt, ofte så mye at jeg forkaster serier når det blir for rart for meg. Synes også analsex er hæslig, og synes dermed at folk som driver på med det er "skitne".

Anonymkode: b2f94...b9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke nødvendigvis et vestlog fenomen, i mange sørøstasiatiske land, feks Thailand er det helt normalt. 

Anonymkode: de43d...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Religion er roten til det meste av onder, og noe lavpannede tror på. Eventyrbøker skapt av en elite for å holde sauene i flokken. Og de er svært flinke, veldig lydige sauer. 

Homofile, dragqueens etc er bare folk som er seg selv. Slik de er skapt av den guden enkelte velger å tro på. Eller skapt naturlig fra naturens side. Bare eventyrbøkene som fordømmer homofili. Ganske vanlig i naturen.

Anonymkode: 597db...18e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av disse menneskene er frie mennesker som har brutt ut av normen. De har lært at å være seg selv er mye bedre enn å være noe andre mener de skal være. De er derfor også forbilder for mange. Det å tørre å være anerledes. 

Religion er manipulasjon, skremse, masse regler og man må oppføre seg på en viss måte, tenke på en viss måte, kle seg på en viss måte osv. Det er styrt og lite rom for å være seg selv. Altså det helt motsatte. 

Anonymkode: 0f5f8...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler mye om at det er en av de tydeligste måtene en kan demonstrere "riktige" meninger på. Det trenger ikke være spesielt bevisst. Om du jevnlig hører om hvor vanskelig det er å være homofil, hvor mye diskriminering det er og hvor grusomt dette er vil det nok være en ganske naturlig reaksjon å gi uttrykk for at en selv ikke bidrar til noe av dette. Det er i hovedsak positivt, men det at en på den ene siden snakker om all grusomheten samtidig som vi i vårt samfunn generelt er få som er mot homofile eller skeive kan nok skape et behov for å reagere enda sterkere på enda mer bagatellmessige ting, siden motstanden er liten og dermed blir etterspørselen etter reelle homofober osv. å vise sin motstand mot større enn tilgangen, for mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesten elsker dem ikke. Men folk får ikke lov til å si noe annet i dag. 

Burde egentlig vært et ikke - tema. Så kunne folk bare vært som de var, og resten fortsatt med sitt. Jeg driter i hva folk har på seg, hva de gjør på soverommet, og hva de tenker i hodene sine.

Anonymkode: 0e015...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange homofile venner, og tror egentlig ingen av oss liker drag. Hva skal vi med sminking og jåleri når det finnes fornuftige ting å bruke tiden på? Folk skal få drive med det de vil, vi bare tar ikke del i det.

Og apropos det. Hvorfor skal så mange ikke-vestlige drive å trakkassere eller begå vold mot homofile? Hvorfor kan dere ikke la folk leve livet sitt i fred?

Anonymkode: f95ba...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...