Gå til innhold

Hvorfor elsker vesten homofile, draqking og queens osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer sånn helt generelt om dette. Altså jeg satt å snakka med en venninne om dragqueens og dragkings, homofile og ja, og vi har litt forskjellige meninger om det her. Men så plutselig sa en annen jente i gruppa vår at at hun synes dragqueens var rart for hennes del, fordi hun ikke hadde møtt noen og visste ikke helt hva det gikk ut på. Og hun gikk skikkelig stek for det. Jeg skjønner ikke at man ikke kan stille spørsmål om man lurer, uten at noen skal ta det til seg. Herregud. Det var ikke noe personlig mot noen der. Men jo, tilbake til spørsmålet: hva ligger liksom i all den støtten til de folka? Folk støtter dem mer enn religion osv. 

Anonymkode: 97dd4...241

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er selvfølgelig lov å stille spørsmål. Ellers kan man ikke svare. Og da begynner folk å finne på svar selv. Det er skummelt og verden vil ikke gå videre hvis man skal bli krenket av spørsmål. 

Anonymkode: 4975a...48e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å støtte og elske homofile og dragqueens? Man aksepterer. Og med tanke på hvor mange år med helvete de har gått gjennom hvor de har blitt brukt som sirkusattraksjoner, blitt spyttet på, bøtelagt, satt i fengsel eller drept så synes jeg det er bra at vi nå begynner å komme dit at det er helt ok at du forelsker deg i den du vil, og han hun eller hen forelsker seg i den de vil. Men vi har enda en lang vei å gå. Det er fremdeles mange land som setter folket sitt i fengsel fordi de forelsker seg i feil kjønn og våger å være seg selv. DET synes jeg er absurd. 

Anonymkode: 0e8b2...bd3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draqing 😂

Anonymkode: 2dd5a...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del foretrekker å ha venner innen det skeive miljøet fordi jeg elsker energien jeg får av å være med dem. Og fordi jeg kan være meg selv helt uten å bli dømt. Herlige mennesker :)

Så elsker jeg å gå på skeive barer når jeg skal ut for å drikke hvor jeg slipper å være redd for å bli antastet av en mann. Også et fint sted å gå om man er frisinnet og vil danne bekjentskap/vennskap med skeive mennesker. 

❤️

Endret av oslojente88
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslojente88 skrev (17 minutter siden):

Jeg for min del foretrekker å ha venner innen det skeive miljøet fordi jeg elsker energien jeg får av å være med dem. Og fordi jeg kan være meg selv helt uten å bli dømt. Herlige mennesker :)

Så elsker jeg å gå på skeive barer når jeg skal ut for å drikke hvor jeg slipper å være redd for å bli antastet av en mann. Også et fint sted å gå om man er frisinnet og vil danne bekjentskap/vennskap med skeive mennesker. 

❤️

Er disse så annerledes enn andre venner? Blir man annerledes av å være homofil?

Jeg har homofile venner som er akkurat som andre folk. Hverken verre eller bedre enn andre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymus Notarius skrev (14 minutter siden):

Er disse så annerledes enn andre venner? Blir man annerledes av å være homofil?

Jeg har homofile venner som er akkurat som andre folk. Hverken verre eller bedre enn andre.

Nei, dem er like forskjellige. Hvorfor lager du et problem ut av et ikke-problem? Jeg må få lov å si jeg foretrekker å ha venner fra det miljøet uavhengig av hvordan dem er. Jeg føler tilhørighet der og mye fordi jeg selv er i en situasjon hvor jeg prøver å finne meg selv og har til tider kjent meg interessert i kvinner. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i huleste skal man støtte religion mer enn skeive?

Anonymkode: 073b5...196

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile er mennesker som skal ha respekt og ikke diskrimineres.

Religion er en oppdiktet fantasi bare mindre intelligente mennesker tror på. 

Og med din referanse til vesten: det er sånn vi lever her, med å ha respekt for hverandres forskjelligheter. Hvis det ikke passer deg så hasta la vista tilbake til hjemmeland og middelalderen.

Anonymkode: 6cb04...ed3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter fullt ut retten til at folk skal få være som de er så samt det går ut over noen. Det kan være interessant å lære mer om hvordan andre tenker, føler og lever, men det er info jeg ikke trenger for å støtte dem.

Anonymkode: c395a...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg støtter fullt ut retten til at folk skal få være som de er så samt det går ut over noen. Det kan være interessant å lære mer om hvordan andre tenker, føler og lever, men det er info jeg ikke trenger for å støtte dem.

Anonymkode: c395a...3a9

"så samt det IKKE går ut over noen" skulle det selvsagt stå

Anonymkode: c395a...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Homofile er mennesker som skal ha respekt og ikke diskrimineres.

Religion er en oppdiktet fantasi bare mindre intelligente mennesker tror på. 

Og med din referanse til vesten: det er sånn vi lever her, med å ha respekt for hverandres forskjelligheter. Hvis det ikke passer deg så hasta la vista tilbake til hjemmeland og middelalderen.

Anonymkode: 6cb04...ed3

Hva mente du med det uthevede? Betyr det at du ikke støtter at folk skal få leve ifølge en religiøs livsstil så lenge det ikke går ut over noen? Altså så lenge de ikke misjonerer?

Anonymkode: c395a...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bare lurer sånn helt generelt om dette. Altså jeg satt å snakka med en venninne om dragqueens og dragkings, homofile og ja, og vi har litt forskjellige meninger om det her. Men så plutselig sa en annen jente i gruppa vår at at hun synes dragqueens var rart for hennes del, fordi hun ikke hadde møtt noen og visste ikke helt hva det gikk ut på. Og hun gikk skikkelig stek for det. Jeg skjønner ikke at man ikke kan stille spørsmål om man lurer, uten at noen skal ta det til seg. Herregud. Det var ikke noe personlig mot noen der. Men jo, tilbake til spørsmålet: hva ligger liksom i all den støtten til de folka? Folk støtter dem mer enn religion osv. 

Anonymkode: 97dd4...241

Det er flere som støtter religion enn dragkings/queens. Er du klar over hvor mange religiøse folk som finnes eller?

Anonymkode: 3bb23...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel heller at Vesten hegner om enkeltmennesker og respekterer dere valg og liv

Endret av Illuminatum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig problemstilling. 
Noen folk er homofile, noen er vestlendinger, noen har mørkebrune krøller, noen er hissige av natur, noen trenger briller. Folk er forskjellige. 
Støtter du vestlendinger? Elsker du folk med briller? 

Anonymkode: 2509f...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

"så samt det IKKE går ut over noen" skulle det selvsagt stå

Anonymkode: c395a...3a9

Samt? Mener du "så sant det...."?

Anonymkode: a3cac...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Samt? Mener du "så sant det...."?

Anonymkode: a3cac...1dc

ja, haha, gikk litt fort i svingen der med flere ord ser det ut til

Anonymkode: c395a...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Homofile er mennesker som skal ha respekt og ikke diskrimineres.

Religion er en oppdiktet fantasi bare mindre intelligente mennesker tror på. 

Og med din referanse til vesten: det er sånn vi lever her, med å ha respekt for hverandres forskjelligheter. Hvis det ikke passer deg så hasta la vista tilbake til hjemmeland og middelalderen.

Anonymkode: 6cb04...ed3

Unnskyld meg, men jeg opplever ikke at det du kaller respekt for hverandres forskjelligheter omfatter religiøse mennesker. Når dét er sagt, så mener jeg absolutt at religion skal kunne diskuteres og evt. kritiseres, på lik linje med andre livssyn eller ideologier noen bekjenner seg til, diskutere religoners innhold, regler; hvordan disse praktiseres. Men å omtale religiøse mennesker som mindre intelligente er ikke så veldig konstruktivt.

Anonymkode: fd057...e8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Homofile er mennesker som skal ha respekt og ikke diskrimineres.

Religion er en oppdiktet fantasi bare mindre intelligente mennesker tror på. 

Og med din referanse til vesten: det er sånn vi lever her, med å ha respekt for hverandres forskjelligheter. Hvis det ikke passer deg så hasta la vista tilbake til hjemmeland og middelalderen.

Anonymkode: 6cb04...ed3

Denne skal jeg ha meg frabedt

Anonymkode: 60be9...609

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...