Gå til innhold

6 av åtte barn invitert I bursdag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg er kjempe pist! Selv om dem nå er 12-13 år.

Noen som har et forslag på hvordan markere min misnøye?

Anonymkode: b96b7...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pist?

Anonymkode: 6595b...ea9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at det skal være sånn 🤨 Har ingen gode forslag dessverre 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med lærer eller foreldrene til dem det gjelder? Er én ting å ikke ønske å ha en hel klasse i bursdag og å bare invitere et par venner, men å invitere alle utenom et fåtall er jo direkte utestenging. 

Anonymkode: c1513...1a6

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de to som ikke inviteres mobber bursdagsbarnet.

Anonymkode: d60dd...fed

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

pist?

Anonymkode: 6595b...ea9

Trist, tenker jeg. Kjempetrist. Og det er det jo.

Anonymkode: 996a5...88c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

pist?

Anonymkode: 6595b...ea9

Mener nok pissed, altså forbanna.

Anonymkode: d60dd...fed

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

pist?

Anonymkode: 6595b...ea9

Forbanna 

Anonymkode: b96b7...982

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje de to som ikke inviteres mobber bursdagsbarnet.

Anonymkode: d60dd...fed

Definitivt ikke, det kan jeg garantere. 

Anonymkode: b96b7...982

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du bør ta det opp med foreldrene til bursdagsbarnet. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at kun to utestenges, og det er helt hårreisende at foreldrene kan legge til rette for og akseptere noe sånt. Ville satt de skikkelig på plass, og i tillegg tatt opp problemstillingen med skolen for å forhindre videre utestenging, gjenger og "klikker".

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markere misnøke: Ikke la barnet ditt gå i bursdagen? Hvis ditt barn ikke er invitert: Ikke inviter de som inviterte nå i ditt barn sin bursdag.

 

Når det er sagt tenker jeg at 12-13 er den alderen da det begynner å bli greit å ikke invitere hele klassen, men heller invitere vennene til barnet. Noen vil alltid havne utenfor i en skoleklasse, og det er trist og leit og alt sånt, men de er ikke noe mindre utenfor av å bli invitert i en bursdag hvor de kommer til å være femte hjulet på vogna uansett.

Anonymkode: 518b4...e7d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du bør ta det opp med foreldrene til bursdagsbarnet. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at kun to utestenges, og det er helt hårreisende at foreldrene kan legge til rette for og akseptere noe sånt. Ville satt de skikkelig på plass, og i tillegg tatt opp problemstillingen med skolen for å forhindre videre utestenging, gjenger og "klikker".

Blir nok en ordning til høsten, da blir dem slått sammen med en annen klasse fra en annen skole og delt 2 etterhvert.

Har alltid vært klikk, delt i ulike konstellasjoner fra 3 klasse, med 1-2 flytende mellom ulike klikker. 

Anonymkode: b96b7...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Markere misnøke: Ikke la barnet ditt gå i bursdagen? Hvis ditt barn ikke er invitert: Ikke inviter de som inviterte nå i ditt barn sin bursdag.

 

Når det er sagt tenker jeg at 12-13 er den alderen da det begynner å bli greit å ikke invitere hele klassen, men heller invitere vennene til barnet. Noen vil alltid havne utenfor i en skoleklasse, og det er trist og leit og alt sånt, men de er ikke noe mindre utenfor av å bli invitert i en bursdag hvor de kommer til å være femte hjulet på vogna uansett.

Anonymkode: 518b4...e7d

Mitt barn var ikke invitert og var det siste som hadde bursdag og alle de andre var invitert.

Anonymkode: b96b7...982

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig dårlig gjort. Men vet du hvorfor? Er det paga konflikter? Isåfall er det urettferdig at det skal få utover barn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Definitivt ikke, det kan jeg garantere. 

Anonymkode: b96b7...982

Da synes jeg du skal ta det opp med foreldrene og gjerne være direkte og si noe sånn som «Jeg har lagt merke til at dere utestenger X og Y i bursdagen og det synes jeg ikke er noe greit. Hvorfor har dere valgt å gjøre det?»

Anonymkode: d60dd...fed

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Markere misnøke: Ikke la barnet ditt gå i bursdagen? Hvis ditt barn ikke er invitert: Ikke inviter de som inviterte nå i ditt barn sin bursdag.

 

Når det er sagt tenker jeg at 12-13 er den alderen da det begynner å bli greit å ikke invitere hele klassen, men heller invitere vennene til barnet. Noen vil alltid havne utenfor i en skoleklasse, og det er trist og leit og alt sånt, men de er ikke noe mindre utenfor av å bli invitert i en bursdag hvor de kommer til å være femte hjulet på vogna uansett.

Anonymkode: 518b4...e7d

Nå hadde dem ikke blitt femtehjul på vognen siden dem har venner bland dem som ble invitert. 

Anonymkode: b96b7...982

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjenferdet skrev (4 minutter siden):

Jeg synes du bør ta det opp med foreldrene til bursdagsbarnet. Det er selvfølgelig helt uakseptabelt at kun to utestenges, og det er helt hårreisende at foreldrene kan legge til rette for og akseptere noe sånt. Ville satt de skikkelig på plass, og i tillegg tatt opp problemstillingen med skolen for å forhindre videre utestenging, gjenger og "klikker".

Som jeg skulle ha skrevet det selv.  Man holder ikke to stk utenfor. Det gjør man rett og slett ikke. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da synes jeg du skal ta det opp med foreldrene og gjerne være direkte og si noe sånn som «Jeg har lagt merke til at dere utestenger X og Y i bursdagen og det synes jeg ikke er noe greit. Hvorfor har dere valgt å gjøre det?»

Anonymkode: d60dd...fed

Velger å ikke ta det opp med foreldrene, var hos faren selskapet var etter informasjonen jeg har og tenker utfra tidligere erfaring at det ikke hadde skjedd hos mor.

Anonymkode: b96b7...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Som jeg skulle ha skrevet det selv.  Man holder ikke to stk utenfor. Det gjør man rett og slett ikke. 

Nei, men det er nok av foreldre som forsvarer det. Må si at jeg ikke har noe til overs for foreldre som aktivt bidrar til utestenging og utfrysning av barn. :bond:

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Som jeg skulle ha skrevet det selv.  Man holder ikke to stk utenfor. Det gjør man rett og slett ikke. 

Hvorfor ikke? Det kan være at noen barn ikke egner seg i bursdag. Da er det best å holde dem ute for å skape god stemming blant andre. Det gjorde ei venninne av meg - det er hennes hus og hun bestemmer hvem som skal inviteres fra sønnens klasse.

Anonymkode: d7d2a...e9e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...