Gå til innhold

Dama trekker seg mer og mer unna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

RoH skrev (3 timer siden):

Det siste først, joda har både blitt forlatt og sviktet på den mest brutale måten, men selv også vært like jævlig mot et annet menneske, så prøver å værer forsiktig med å rette en harmdirrende pekefinger (glemmer meg av å til, faktisk litt for ofte :)), Jeg har lært mitt om å såre og vet hvordan det føles. 

Mitt poeng er at om vi noen sinne skal ha håp om et harmonisk og stabilt samfunn må vi faktisk også se på enkeltmenneskene.

Slik det er blitt i dag med runde en, to og tre, samtidig som stadig større grupper faller utenfor (sosialt, familie, økonomisk osv), bør vi absolutt kunne ta diskusjonen med oss selv og andre.   

Jeg vil påstå at misnøye i forhold smitter, holdninger arves. Hvor genetisk styrte er vi, hva er arv og hva er miljø. 

For 100 år siden når jeg begynte med hunder trodde jeg at miljø var det viktigste, alle kunne bli alt, noe annet var jo urettferdig. I dag vet jeg at 70-80% er genetisk styrt. Aggresjon, ytelse, asosial, oversosiale, underdanige, kontrolerende, dominans, evne til å samordne seg. Tenk om det er slik med oss menneske også?  

Dokumentert forskning påpeker at kvinner forlater forhold i langt større grad enn menn, at menn forplikter at kvinner skal ha det bra i forholdet eller så forlater de forholdet, denne tanken er absurd, prøv å snu den tanken. 

Vår lille (u)enighet, og diskusjon  hjelper selvfølgelig ikke  TS i hans fortvilede  situasjon, han lurer på hva han kan gjøre, ikke gjøre, si eller ikke si, for å få sin kjære til å velge han igjen. 

Mitt svar til TS er at du får ikke gjort en dritt, fordi hun har tatt makten i forholdet, uavhengig av konsekvensen, mest sannsynlig basert på en følelse av at hun fortjener bedre.  

Om jeg ikke huser feil Trollungen sto du foran et lignende valg for noen år siden å valgte å bli. ;)

    

           

Nei jeg valgte å gå. Så ga jeg mannen en ny sjanse etter 6/7 måneder. Da fremdeles overbevist om at han var hele problemet.

Det måtte jeg senere tenke nytt angående.

Jeg har senere skrevet mye om hvordan det gikk galt, og hvordan vi rettet opp i at alt, og generelt delt mye av det jeg har fått bedre forståelse for gjennom prosessen. Fordi mange gjør akkurat samme feil som vi gjorde. 

Dette handler mer om maktesløshet enn makt. Det er ingen som har det bra når et forhold ikke fungerer. Da er det to som har det forferdelig vondt, i ensomhet. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...