Gå til innhold

Aspergers test; hva er din score?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk 38, trodde først det var en tulletest og tenkte alle sikkert scorer høyt. Endte opp i tenkeboksen da min samboer scorte 22.

Er nå henvist utredning for mistanke om Asperger.

Anonymkode: da2d8...ad9

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26. Men det meste kommer nok fra at jeg ikke er sosial,eller setter stor pris på sosiale situasjoner. Men for all del. Godt mulig det "er noe der" aldri fått noe diagnose da..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (Akkurat nå):

26. Men det meste kommer nok fra at jeg ikke er sosial,eller setter stor pris på sosiale situasjoner. Men for all del. Godt mulig det "er noe der" aldri fått noe diagnose da..  

De aller fleste har trekk som faller inn under "autistiske trekk". Det betyr bare at man har nettopp det: "autistiske trekk", og ikke noe mer. Det er om man har mange nok trekk at man får en diagnose. 

Litt som forskjellen på å like å ha det rent og ryddig, og å ha så OCD at man ikke går i sitt eget barns bryllup fordi man ikke klarer slutte å vaske kjøkkengulvet. 

Anonymkode: 7b4da...084

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tulletester er litt farlig, folk tror de har en diagnose pga testen sier det. Asperger er jo en meget omstridt diagnose, i mine øyne bare tull.

Så vær obs.

Anonymkode: 46f93...7d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 38… Har tenkt tanken mange ganger, men tipper jeg ville scoret i mellomland et sted, men er generelt mest glad i å være alene, trenger mye tid til å lade opp hjemme. Blir utslitt av sosiale settinger. Har ogdå en del sære interesser.
 

Har nok et par autister i familien som burde vært utredet, så jeg kan ha arvet noen trekk ja. 

Anonymkode: c5d3f...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 har ikke noe diagnose, men vet vel ganske sikkert jeg er på spekteret. 

Anonymkode: a9d2f...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slike tulletester er litt farlig, folk tror de har en diagnose pga testen sier det. Asperger er jo en meget omstridt diagnose, i mine øyne bare tull.

Så vær obs.

Anonymkode: 46f93...7d7

Vil du utbrodere?

Anonymkode: 74e5c...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Slike tulletester er litt farlig, folk tror de har en diagnose pga testen sier det. Asperger er jo en meget omstridt diagnose, i mine øyne bare tull.

Så vær obs.

Anonymkode: 46f93...7d7

Testen sier ikke du har asperger.. Har du faktisk lest den? Den fungerer som en indikator. Ingen, absolutt ingen, får en diagnose basert kun på en sånn test... 

Asperger er heller ikke en omstridt diagnose. 

Anonymkode: 7b4da...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Testen sier ikke du har asperger.. Har du faktisk lest den? Den fungerer som en indikator. Ingen, absolutt ingen, får en diagnose basert kun på en sånn test... 

Asperger er heller ikke en omstridt diagnose. 

Anonymkode: 7b4da...084

Testen har jo ingen verdi for et menneske.

Anonymkode: 46f93...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38, men tenker jeg er for gammel for utredning. 

Anonymkode: 80b15...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 15, og tenker det meste av det jeg scoret litt opp på, enten er det at jeg er introvert, eller det at jeg har noen ADHD trekk. (Hyperfiksering og det å oppdage detaljer ikke andre ser.) 

Har barn som hadde utfordringer i barnehagen (mye lik personlighet som meg, og antagelig ADHD.) der Aspergers var noe av det de så etter, og ganske raskt utelukket. 
Så det overrasket meg ikke akkurat at jeg ikke hadde så mange trekk. 

 

Anonymkode: 8c655...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk 15, og tenker det meste av det jeg scoret litt opp på, enten er det at jeg er introvert, eller det at jeg har noen ADHD trekk. (Hyperfiksering og det å oppdage detaljer ikke andre ser.) 

Har barn som hadde utfordringer i barnehagen (mye lik personlighet som meg, og antagelig ADHD.) der Aspergers var noe av det de så etter, og ganske raskt utelukket. 
Så det overrasket meg ikke akkurat at jeg ikke hadde så mange trekk. 

 

Anonymkode: 8c655...456

Ikke heng deg opp i at du skal passe i en diagnose. Vær den du er.

Din diagnose er: Menneske.

Anonymkode: 46f93...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23. høysensitiv og til dels introvert. 

Anonymkode: 60c2f...469

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Testen har jo ingen verdi for et menneske.

Anonymkode: 46f93...7d7

Jo. Testen er laget for å gi en indikator på om man kanskje kan være på autismespekteret. Dvs, om man scorer høyt på testen, kan det være grunnlag for å be om henvisning til en utredning. Et langt sikrere grunnlag å gi henvisning på enn "Jeg tror kanskje jeg er litt sånn der autist"; uten noe annet å gå etter enn hva pasienten sier han føler. 

Anonymkode: 7b4da...084

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Testen har jo ingen verdi for et menneske.

Anonymkode: 46f93...7d7

Den hadde alt å si for meg ❤️

Anonymkode: 74e5c...620

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35. Fikk diagnosen av habiliteringstjenesten. Psykologen min og meg var den gangen uenig i diagnosen, så den ble tatt vekk igjen. 

Anonymkode: 4af2d...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 11. Alltid tenkt å sjekke meg siden jeg har to barn med Asberger. 
 

Anonymkode: 11017...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slike tulletester er litt farlig, folk tror de har en diagnose pga testen sier det. Asperger er jo en meget omstridt diagnose, i mine øyne bare tull.

Så vær obs.

Anonymkode: 46f93...7d7

Kaller du autisme for tull? Bare faker han her også da? 

 

Anonymkode: c3d82...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk 11. Alltid tenkt å sjekke meg siden jeg har to barn med Asberger. 
 

Anonymkode: 11017...aa2

Hva er vitsen med å "bare ta seg en tur for å sjekke meg" dersom du ikke har noe nevneverdige problemer? I og med at du tross alt har flere barn så fungerer du jo tilfredstillende. Jeg tenker det er unødvendig og mest sannsynlig har du ikke diagnosen. Autisme er ikke alltid arvelig. 

Anonymkode: c3d82...26b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...