Gå til innhold

Beste vifte for kald luft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå går vi sommeren i møte. Jeg hater mildt sagt varme. Det er det verste jeg vet. 

Jeg har ikke varmepumpe i leiligheten fordi leiligheten min er relativt liten. Behovet er der altså ikke. Men jeg kunne tenke meg en god vifte som blåser iskald luft. Pris har ingenting å si. Noen som har en god en å anbefale? 

Anonymkode: 7573f...c9f

Skrevet

Vet ikke om dette er trolling, men skal prøve å svare seriøst likevel.

En vifte kan ikke gjøre lufta varmere eller kaldere, da trenger du et aircondition-anlegg. For deg høres det ut som en mobil aircondition kan være en løsning. De er store, tunge, bråker og bruker mye strøm, og du må selvfølgelig kvitte deg med varmen på en eller annen måte. Koster vel fra 3-4000 og oppover.

Dersom det er et alternativ å installere varmepumpe er nok det en mye bedre investering .

AnonymBruker
Skrevet

En vanlig vifte produserer ikke kulde, den lager bare bevegelse i luften som er i rommet.

Anonymkode: a1997...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Enig med dem over, du trenger enten en liten aircondition (men de har masse ulemper, dessverre) eller en varmepumpe.

Hvis du ønsker å prøve en vifte så kan jeg anbefale Dyson Cool. Den redder oss på varme sommernetter, og luften den blåser kjennes kald ut, selv om den ikke kjøler den ned som en aircondition ville gjort.

Anonymkode: 60fc9...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...