Gå til innhold

Eksen hans er med på alt av høytider hos familien hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 2.5.2021 den 18.26):

Er sammen med en som har barn fra før av, men eksen hans er med på alt av bursdager å høytider. Jeg synes til tider dette er ganske ukomfortabelt, spesielt siden jeg vet at de ikke hadde noe sunt forhold, og at hun har vært vanskelig å ha med å gjøre når det kommer til hans familie også. Men det virker som at hun prøver å være på sitt beste når jeg er i rommet, og jeg føler jeg egentlig ikke har noe hos familien hans og gjøre lenger.

Anonymkode: 545c9...96f

Sånn er det når du har valgt å bli sammen med en mann som har barn med en annen dame fra før. Hvorfor er det så mange damer som ikke forstår dette? De har et felles barn halo! Hva trodde du?! Bli sammen med noen uten barn om du ikke takler slikt jesus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, og voksne mennesker tar hensyn. Til både sønnen sin og til sønnens nye partner. 

Anonymkode: c9415...308

Og sønnen og hans nye partner respekterer at familien hans er voksne mennesker som har lov til å velge selv hvem de omgås.

Anonymkode: 30fa5...359

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir sammen med en med barn fra tidligere, er det endel anledninger med X som man enten får tåle, eller holde seg borte selv.

Anledninger for barna blir ikke borte etter hvert som de vokser til. Jeg er veldig glad for at samboers X og jeg har fått så godt forhold. Det begynte med konfirmasjoner der selvsagt familiene til barna på begge sider var til stede. Så kom bryllup, der selvsagt min samboer og barnas far, satt ved brudeparet med deres mor. Dette hadde jeg ingen problemer med da jeg mener at barna ikke skal være nødt til å ta hensyn til meg på sånne dager. Det har også kommet barnebarn - med alt det medfører, som dåp og bursdager. Synes ikke stebarna mine skal være nødt til å arrangere to bursdager med besteforeldrene for barna sine. 

Anonymkode: f3a05...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er det med alle de kvinnene som MÅ fortsette å menge seg med familien til eksen? Hva får dere ut av det? En konsekvens av å skille seg er faktisk at man mister svigerfamilien sin og. Det må man bare godta. Jeg hadde da aldri dratt i mine ekssvigerforeldres selskaper osv, selv om vi hadde et aldri så bra forhold. Jeg har ingen behov for å hevde meg ovenfor eksens nye samboer ved å møte opp overalt, for å liksom vise at «du blir aldri så inkludert i denne familien som meg». 
 

 

Anonymkode: c9415...308

Helt uenig med deg, hvorfor skal man ikke tilbringe tid med de

Anonymkode: 83bcf...e0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det merkelige i sånne tråder, synes jeg, er behovet for å komme inn og så mene, ønske og endre hvordan det blir gjort i ens nye svigerfamilie. Generelt og ikke i denne tråden spesielt, virker det som en del damer kommer inn hvor det er barn, ekser og eks-svigerfamilier, og så reagerer på måten ting er gjort der, kanskje over tid, veldig raskt.

For meg fremstår det veldig rart og ganske naivt, ikke å drøfte sånne ting på før man går inn i forhold, men så reagere på at løsningen man ramler inn i er feil eller unormal. Som det fremgår i denne tråden, så er det  veldig forskjellig hva som er normalt vedrørende kontakt med eks-svigerfamilie. For noen familier er det riktig med fortsatt jevnlig kontakt, mens dette for andre vil dette være utenkelig for alle involverte. Personlig synes jeg for eksempel det er både trist og unormalt om for eksempel det som har vært en tante for en konfirmant hele livet ikke blir invitert i konfirmasjonen, bare fordi hun ble skilt fra biologisk onkel et par år før konfirmasjonen og han har funnet seg ny dame...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare en ting å si og det er lykke til TS.  Jeg er som eksen til kjæresten din. Er med mange familietreff med hans familie og hans med min.  Vi samarbeider veldig bra, er super gode venner, og har alltid barnas beste som prioritet 1.  Men har sett mange av dere komme og gå over årene lol.  Det er ALLTID sjalusi som tar over -  og deretter ødelegger dere forholdet deres HVER ENESTE GANG, fordi kanskje 4 gang i året treffer jeg eksen sammen med barna våres på viktige dager - uff. 

Anonymkode: 623c0...615

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har et veldig godt forhold til min eks, men vi ser ikke på det som naturlig å delta på "alt" sammen fordi 🤷‍♀️ Skjønner godt at TS er ukomfortabel med det! Hvorfor er det noe hun bare skal godta og ikke ha noen følelser rundt?

Hos oss feirer barnet bursdag hos meg og min familie, og hos far og hans familie. Vi deler jula i to. Trodde det var normalt jeg? 

Til konfirmasjon blir det annerledes, da feirer vi alle sammen, jeg, eksen, våre nye partnere, hele storfamilien. 

Anonymkode: 2f27b...103

Normalt ? Det meste er normalt selv om man ikke gjør som dere 

Anonymkode: 83bcf...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiller man seg, så skiller man seg fra sviger familien også. 
Må dere absolutt treffe eksen, så gjør det i andre anledninger enn da det skilte familie medlemmet er der med ny partner. 
Kan jo ikke være så vanskelig? 

Anonymkode: c747a...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skiller man seg, så skiller man seg fra sviger familien også. 
Må dere absolutt treffe eksen, så gjør det i andre anledninger enn da det skilte familie medlemmet er der med ny partner. 
Kan jo ikke være så vanskelig? 

Anonymkode: c747a...fca

Voksne folk har lov å omgås hvem de vil - du sitter ikke på fasitsvaret for alle.

Anonymkode: 30fa5...359

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skiller man seg, så skiller man seg fra sviger familien også. 
Må dere absolutt treffe eksen, så gjør det i andre anledninger enn da det skilte familie medlemmet er der med ny partner. 
Kan jo ikke være så vanskelig? 

Anonymkode: c747a...fca

Ikke du som bestemmer det

Anonymkode: 83bcf...e0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2021 den 18.58):

Skiller man seg, så skiller man seg fra sviger familien også. 
Må dere absolutt treffe eksen, så gjør det i andre anledninger enn da det skilte familie medlemmet er der med ny partner. 
Kan jo ikke være så vanskelig? 

Anonymkode: c747a...fca

Dette er da virkelig ikke noe du har med å gjøre? hvis familien hans ønsker å fortsette å ha kontakt med ex svigerdatter\svigerinne så er det fullt og helt opp til dem.

 

Anonymkode: 9ab5c...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...