Gå til innhold

Hvordan legge på seg når man har høy forbrenning?


Floater

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
Floater skrev (På 6.5.2021 den 20.30):

Frokost: havregrøt av 1,5 dl havregryn, chiafrø, kanel, og blåbær 

Lunsj: quinoa, avokado, solsikkefrø, kikerter, spinat, tomat

Mellommåltid: 2 epler 

Middag: 1 søtpotet, 1/2 boks hermetiske bønner, avokado, tacosaus + salatblader med olivenolje ved siden av

Mellommåltid: noen pepperkaker og en kaffelatte i løpet av dagen 

Spiser jo relativt store porsjoner! TS :)

Hadde jeg spist dette hadde jeg veid 30kg mindre enn det jeg gjør nå og vært greit undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Mye verre å ha  Lav forbrenning enn Høy forbrenning .

Anonymkode: f9383...a5a

Hva er det for en påstand? 

Anonymkode: d285a...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er et klassisk eksempel på hvordan overvektige undervurderer og undervektige overvurderer 😄 Den dagsmenyen er slankekost for meg som prøver å gå ned i vekt. Folk må slutte å tro at forbrenningen deres er så avvikende.

Spis mer om du vil opp i vekt, og mindre om du vil ned. Forbrenningen din er normal. 

Anonymkode: 50ded...2c2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Denne tråden er et klassisk eksempel på hvordan overvektige undervurderer og undervektige overvurderer 😄 Den dagsmenyen er slankekost for meg som prøver å gå ned i vekt. Folk må slutte å tro at forbrenningen deres er så avvikende.

Spis mer om du vil opp i vekt, og mindre om du vil ned. Forbrenningen din er normal. 

Anonymkode: 50ded...2c2

Er enig med at Ts si matplan er alt for liten,men det finnes faktisk mennesker begge veier som ikke følger normen. Selv spiser jeg over 5000 kalorier og er nesten ikke aktiv,men går ikke opp i vekt. Normalt?Nei. Men poenget er at det ikke er sånn en «regel» gjelder for alle 

Anonymkode: d285a...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva er det for en påstand? 

Anonymkode: d285a...a39

Selvsagt mye bedre med høy forbrenning enn lav forbrenning, for da blir man slank og trenger ikke å bruke mye tid og energi på å slanke seg, noe som medfører enda lavere forbrenning! Og da må man spise enda mindre.......

Anonymkode: f9383...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Selvsagt mye bedre med høy forbrenning enn lav forbrenning, for da blir man slank og trenger ikke å bruke mye tid og energi på å slanke seg, noe som medfører enda lavere forbrenning! Og da må man spise enda mindre.......

Anonymkode: f9383...a5a

Typisk kommentar fra en som ikke vet hvor frustrende det er å konstant måtte fokusere på å få i seg nok kalorier og bruke store deler dagen på å spise.

Anonymkode: d285a...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Typisk kommentar fra en som ikke vet hvor frustrende det er å konstant måtte fokusere på å få i seg nok kalorier og bruke store deler dagen på å spise.

Anonymkode: d285a...a39

Såpass lite som TS spiser så burde det ikke være vanskelig å spise mer og gå opp noen kilo. TS er forøvrig normalvektig med BMI 20,3.

Anonymkode: f9383...a5a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Såpass lite som TS spiser så burde det ikke være vanskelig å spise mer og gå opp noen kilo. TS er forøvrig normalvektig med BMI 20,3.

Anonymkode: f9383...a5a

Den kommentaren hadde jo ingen sammenheng med det jeg siterte.

Anonymkode: d285a...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floater skrev (På 1.5.2021 den 20.04):

Jeg relativt slank, men som gjerne vil få et par ekstra kilo på kroppen, i håp om at det kanskje vil legge seg noe på overkroppen.

Jeg er cirka 1.57 høy og rundt 50 kilo. Har hele livet hatt veldig høy forbrenning, så jeg har aldri merket at jeg har lagt på meg noe særlig selv om jeg har spist mere i enkelte perioder. Vekten min er ganske jevnt fordelt utover hele kroppen, så jeg er usikker på hvor de eventuelle ekstra kiloene vil legge seg. Har brede skuldre, smal midje og litt runde hofter, noen som vet hvor jeg har mest sannsynlighet for å legge på meg?

Og noen tips til hvordan jeg kan forbedre kostholdet mitt for å få litt mer sunt fett på kroppen?

Er du sikker på at ikke vekta di er grei nok? Det er lett å ønske seg kropp som er annerledes, uansett ståsted, men det er ikke sikkert det er bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (3 timer siden):

Er du sikker på at ikke vekta di er grei nok? Det er lett å ønske seg kropp som er annerledes, uansett ståsted, men det er ikke sikkert det er bedre.

Enig. Å prøve å presse seg opp eller ned i vekt når man allerede er normalvektig kan fort føre til at man får et forstyrret forhold til mat. Mange eksempler på at folk som ikke er fornøyd med en BMI på typ 23 kan bli for opphengt i kaloritelling og utvikler problemer med det. Og motsatt så kan det å tvangsfore seg når man egentlig spiser nok, og ikke er sulten, fort føre til det motsatte. At kosthold blir et styr og man mister all matglede og ender opp å gå ned i vekt i stedet. 

Anonymkode: 50ded...2c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...