Gå til innhold

Ok at brudens far ikke går i dress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dresskoden i bryllupet blir pent, ikke stivpyntet. Han skal følge meg til alteret, og ønsker å ha på mørk blå blazer, lys blå penskjorte, kakifarget penbukse og mørk brune pensko. Er dette et ok antrekk eller blir det for uformelt?

Anonymkode: c4832...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det må være opp til bruden

Anonymkode: 21e8b...d9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikkert for gammeldags, men jeg synes at brudens far må ha mørk dress og hvit skjorte.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er dresskoden?

Anonymkode: 19588...1fc

Dresskoden blir «Pent». Jeg vet at noen mener dette ikke er en ordentlig dresskode, men vi ønsker å antyde at folk står litt fritt så lenge de kler seg pent. Vi legger opp til et litt mer uformelt bryllup. Har bl.annet kuttet ut tradisjonell bordplassering og skal ha runde bord. 
 

ts

Anonymkode: c4832...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dresskoden blir «Pent». Jeg vet at noen mener dette ikke er en ordentlig dresskode, men vi ønsker å antyde at folk står litt fritt så lenge de kler seg pent. Vi legger opp til et litt mer uformelt bryllup. Har bl.annet kuttet ut tradisjonell bordplassering og skal ha runde bord. 
 

ts

Anonymkode: c4832...d16

Om dresskoden er "pent" så er det innafor mener jeg.
Det er brudeparet som bestemmer dresskoden og da kan de bestemme som de vil.
Men noen vil nok rynke på nesen av det, men det må man bare heve seg over.

Anonymkode: 62d4f...278

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg hadde stillt i livkjole uten hansker og hatt uansett hva andre måtte mene. Det er snakk om barnet ditt og den lille jenta di som nå forhåpentligvis gjør dette for første og siste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2021 at 9:52 AM, AnonymBruker said:

Dresskoden blir «Pent». Jeg vet at noen mener dette ikke er en ordentlig dresskode, men vi ønsker å antyde at folk står litt fritt så lenge de kler seg pent. Vi legger opp til et litt mer uformelt bryllup. Har bl.annet kuttet ut tradisjonell bordplassering og skal ha runde bord. 
 

ts

Anonymkode: c4832...d16

Om dere går såpass low Key må jo han også få være det. 

Anonymkode: b826b...023

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en så  vag, intetsigende og ubrukelig kleskode (beklager, men det er det...) vil det jo være innafor. Personlig ville jeg nok stusset litt på at en så sentral person i bryllupet ikke var mer pyntet, hvertfall hvis de øvrige mennene i brudefølget stilte i dress, men hvis det er det han ønsker og du synes det er greit, har det vel ikke så mye å si hva andre måtte tenke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 19.54):

Dresskoden i bryllupet blir pent, ikke stivpyntet. Han skal følge meg til alteret, og ønsker å ha på mørk blå blazer, lys blå penskjorte, kakifarget penbukse og mørk brune pensko. Er dette et ok antrekk eller blir det for uformelt?

Anonymkode: c4832...d16

Dette er pent antrekk synes jeg, og helt innafor...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 19.54):

Dresskoden i bryllupet blir pent, ikke stivpyntet. Han skal følge meg til alteret, og ønsker å ha på mørk blå blazer, lys blå penskjorte, kakifarget penbukse og mørk brune pensko. Er dette et ok antrekk eller blir det for uformelt?

Anonymkode: c4832...d16

Dresskode "pent" sier jo absolutt ingen ting, tror alle gjester som får en invitasjon med dette vil lure på hva de skal ha på seg. Ønsker man at det skal være uformelt bør heller dette fremgå. "Pent" sier jo hverken fugl eller fisk.

 

Når det er sagt synes jeg det beskrevne antrekket høres helt ok ut i et uformelt bryllup. Men om det bare stod "pent" i invitasjonen vil nok de fleste tolke dette som dress, tror jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Det er det brudeparet som bestemmer. Helt og holdent.

Jeg forstår veldig godt at en ønsker en uformell stil, men jeg er ikke helt sikker på at "pent" signaliserer det til gjestene. For meg personlig hadde dette betydd en pyntet kjole, men ikke lang og for de fleste menn betyr dette dress. Så kommer brudens far i  et "fritidsantrekk" - veldig uformelt på tross av en svært formell rolle.

Så kanskje dere bør forklare gjestene deres godt hva dere mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (6 minutter siden):

Det er det brudeparet som bestemmer. Helt og holdent.

Jeg forstår veldig godt at en ønsker en uformell stil, men jeg er ikke helt sikker på at "pent" signaliserer det til gjestene. For meg personlig hadde dette betydd en pyntet kjole, men ikke lang og for de fleste menn betyr dette dress. Så kommer brudens far i  et "fritidsantrekk" - veldig uformelt på tross av en svært formell rolle.

Så kanskje dere bør forklare gjestene deres godt hva dere mener?

Så presist kan man si det ;)  (du skrev omtrent det jeg tenkte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakibukser og blazer er noe voksne menn har på seg når anledningen er grillfest i hagen hos venner eller hvis de skal ut og ta en øl med gutta fra jobben. Med mindre dere skal ha nettopp det temaet i bryllupsselskapet (grillfest, altså) er antrekket litt for uformelt, selv om dere ikke ønsker et kjempestivt bryllup. Som Blondie65 og Daria skriver, risikerer han å komme mye mer uformelt kledd enn de fleste av gjestene, og det er kanskje ikke meningen? 

Jeg tror jeg ville oppfordret ham til å ta på seg en mørk dress, med mindre det er ekstremt gode grunner, som vi ikke kjenner til, som gjør at han ikke kan gå i akkurat det.   

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er det du som bestemmer (såfremt det er det han ønsker da). Litt rart hvis du skal insistere, men han heller vil ha dress...

Anonymkode: 1c675...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor gammel han er, hva slags form han er i, eller hvilken type han ellers er. Men jeg synes at en far som skal gjøre dette burde få bestemme hva han har på seg selv. Bruden skal ikke klage på faren sin denne dagen. Sett pris på alt som skjer og gå glad og trygg ved siden av din far på vei til alteret. Ikke la dette bli en sak som lager gruff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lommerusk

Alt er ok så lenge du syntes det! Jeg hadde ikke følt det var riktig å tvinge noen til dress, om han ønsket noe annet pent isteden :) ikke alle er komfertable med dress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis far føler seg mest komfortabel i dette antrekket, og brudeparet synes det helt ok, så er det vel ikke så mye å lure på?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...