Drizzt Skrevet 27. april 2021 #1 Del Skrevet 27. april 2021 Hvorfor skal man tenke om kofferter med mindre man skal pakke og reise et sted eller kanskje trenger å kjøpe ny? Ja, jeg vet hva uttrykket betyr, men i alle dager - det gir jo ingen mening 😄 Selv etter så mange år her i landet er det fortsatt noe nytt å lære språkmessig 😄 P.S. Kanskje flere utlendinger her har lært noe nytt nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 27. april 2021 #2 Del Skrevet 27. april 2021 Det er sikkert fra gammelt av da man møttes på hoteller for å ha seg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. april 2021 #3 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg måtte google: Den mest rimelege teorien er den som Tone Tryti gjev att i boka Norsk slang. Koffert er då ein godt kamuflert metafor for det kvinnelege kjønnsorganet. ... Beslektet er vel uttrykket å tenke koffert, som vil si å tolke ethvert tvetydig utsagn i retning av det seksuelle. Da vet vi det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frekkulf Skrevet 27. april 2021 #4 Del Skrevet 27. april 2021 Drizzt skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal man tenke om kofferter med mindre man skal pakke og reise et sted eller kanskje trenger å kjøpe ny? Ja, jeg vet hva uttrykket betyr, men i alle dager - det gir jo ingen mening 😄 Selv etter så mange år her i landet er det fortsatt noe nytt å lære språkmessig 😄 P.S. Kanskje flere utlendinger her har lært noe nytt nå. Så du har tenkt koffert i alle disse årene uten å vite uttrykket for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 27. april 2021 #5 Del Skrevet 27. april 2021 Catalina Culès skrev (1 minutt siden): Jeg måtte google: Den mest rimelege teorien er den som Tone Tryti gjev att i boka Norsk slang. Koffert er då ein godt kamuflert metafor for det kvinnelege kjønnsorganet. ... Beslektet er vel uttrykket å tenke koffert, som vil si å tolke ethvert tvetydig utsagn i retning av det seksuelle. Da vet vi det. Ja, da var jo jeg helt på jordet:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #6 Del Skrevet 27. april 2021 https://psykologtidsskriftet.no/node/20757 Anonymkode: 379bd...249 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #7 Del Skrevet 27. april 2021 Drizzt skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal man tenke om kofferter med mindre man skal pakke og reise et sted eller kanskje trenger å kjøpe ny? Ja, jeg vet hva uttrykket betyr, men i alle dager - det gir jo ingen mening 😄 Selv etter så mange år her i landet er det fortsatt noe nytt å lære språkmessig 😄 P.S. Kanskje flere utlendinger her har lært noe nytt nå. Er du en seppo? Lurer bare. Anonymkode: 379bd...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #8 Del Skrevet 27. april 2021 "Uttrykket «Å tenke koffert», skal visstnok ha oppstått hos norske psykologi-studenter, og henviser, nesten naturligvis, tilbake til salige Sigmund Freud. Sånn rent folkelig og i «dagligtalen» betyr det vel noe sånt som at en makter å vri det aller meste, også de mest usannsynlige ting, til å handle om noe seksuelt betont." Anonymkode: 01865...455 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. april 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 27. april 2021 (endret) Frekkulf skrev (17 minutter siden): Så du har tenkt koffert i alle disse årene uten å vite uttrykket for det? 😄 Nei, jeg har ikke en tendens å tolke vanlige ord på en seksuell måte, men nå vet jeg hva det heter når noen gjør det. Jeg leste i dag om uttrykket i en bok hvor forklaringen var utfyllende, men jeg satt måpende likevel 😄 Boka heter ''Språkets løse fugler'' og jeg lånte den fra en nabo som vet jeg er litt over gjennomsnittet opptatt av språk. 😄 Endret 27. april 2021 av Drizzt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. april 2021 Forfatter #10 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du en seppo? Lurer bare. Anonymkode: 379bd...249 Etter å ha googlet hva seppo betyr i Urban Dictionary - helt klart nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #11 Del Skrevet 27. april 2021 Drizzt skrev (3 minutter siden): Etter å ha googlet hva seppo betyr i Urban Dictionary - helt klart nei. Da har du lært deg to begrep i dag. 😊 Anonymkode: 379bd...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. april 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har du lært deg to begrep i dag. 😊 Anonymkode: 379bd...249 Mhm. Tar jeg meg en tur til Nord-Norge, lærer jeg sikkert enda flere helt nye banneord som jeg neppe kommer til å bruke selv 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #13 Del Skrevet 27. april 2021 Når jeg vokste opp trodde vi at utrykket koffert kom fra "ku fitte" Anonymkode: 723cf...c59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2021 #14 Del Skrevet 27. april 2021 Drizzt skrev (23 minutter siden): Mhm. Tar jeg meg en tur til Nord-Norge, lærer jeg sikkert enda flere helt nye banneord som jeg neppe kommer til å bruke selv 😄 Her har du noen saftige gloser Anonymkode: 74038...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå